Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#97405
Ik heb bij de drogist "spirendula" ofzoiets gezien. Het zijn tabletten, en ze bevatten zeewier, algen enz. (preceis weet ik het niet). ZIjn er hier ook mensen die deze geven aan de hond ipv zeewier?
En het zeewier wat je speciaal voor honden (paarden) kan kopen, is dat ook geschikt voor mensen?
Door 202spots
#97432
Marion schreef: Ik heb bij de drogist "spirendula" ofzoiets gezien. Het zijn tabletten, en ze bevatten zeewier, algen enz. (preceis weet ik het niet). ZIjn er hier ook mensen die deze geven aan de hond ipv zeewier?
En het zeewier wat je speciaal voor honden (paarden) kan kopen, is dat ook geschikt voor mensen?
Hi Marion
Je bedoeld waarschijnlijk Spirulina..
hier kan je er meer over lezen
http://spirulina.org.uk/what_is_spirulina.htm

Zelf geef ik gewoon kelp aan mijn honden.
En eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je de zeewier voor honden en paarden ook niet voor jezelf zou kunnen gebruiken..
zolang er niks anders doorheen gemixed is,dan is zeewier is zeewier is zeewier toch ???
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 17 mei 2004, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97450
Marion schreef: Ik heb bij de drogist "spirendula" ofzoiets gezien. Het zijn tabletten, en ze bevatten zeewier, algen enz. (preceis weet ik het niet). ZIjn er hier ook mensen die deze geven aan de hond ipv zeewier?
En het zeewier wat je speciaal voor honden (paarden) kan kopen, is dat ook geschikt voor mensen?
De tabletten bevatten bindmiddelen. Om die reden geef ik de voorkeur aan de losse zeewier.
Wij zullen het ook wel kunnen eten, of we het willen is een tweede. Vandaar dat ze voor ons tablettjes maken waar je al niet meer aan kan horen, zien of ruiken wat erin zit.
Door casangio
#97816
Marion schreef: En het zeewier wat je speciaal voor honden (paarden) kan kopen, is dat ook geschikt voor mensen?
Hoi

Ja hoor ik koop zeewier per kg bij de paardendrogist. Ik neem er zelf ook iedere dag van. Zeewier is zeewier!
Alleen ik denk niet dat iederen het lekker zal vinden, want het heeft toch een specifieke smaak.
Dit is zelfs zuiverder dan de tabletten.

groetjes, alma
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door