Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#972842
Gina is sinds een week loops!
Nou op zich gaat het prima, niet echt heel veel bloed verlies moet ik zeggen.

Was vanmorgen nog wat vroeger opgestaan zodat ik met de honden (heb een logee) lekker even het bos in kon, kon Gina ook nog lekker even los lopen.
Deed ze op het trambaanpad los. Gina wilde daad dus gaan plassen en toen begon ze heel hard te piepen! Ach was zo zielig, ze had echt pijn..
Ik dacht eerst dad ze ergens in had gestaan...
Verder gelopen en toen wilde ze weer plassen, weer heel hard piepen.
Dat plassen deed haar dus zeer....
Later wilde zo nog eens plassen, maar weer piepen en een beetje aan haar sut likken!
Ze liep ook alleen maar naast me, ging niet rennen of spelen met Cooper.

Heb thuis haat sut met een lauw washandje een beetje schoongemaakt, en haar een bakje water met een heel klein beetje vanile kwark laten drinken. Ze moet toch goed drinken en ik hoop dat ze dan tussen de middag ook weer plast.

Heb de da net even gebelt, ga toch vanavond maar even langs! Ze zal wel blaasontstekking hebben!
Ach zielig he!
Door bloemetje
#972849
Yauwww dat doet zeer! Arm meisje! Beetje vit c/cranberry helpt hier altijd als een tierelier! (helpt ook tegen de pijn kan ik met ervaring zeggen  :()
Door Danny
#972928
Nou net de dames uitgelaten, Gina ging gelukkig wel plassen! Heb even een beetje urine opgevangen. Kan ik dat vanavond even mee nemen!
Vond haar verder nog wel een beetje matjes...ging niet echt spelen met Cooper. Toen Cooper een lege fles vond heeft ze hem wel even afgepakt! ::)
Door Femke
#973014
Kan het niet wezen dat ze zich heel erg zit te wassen en haar vulva daardoor wat geïrriteerd is geraakt? Als er dan urine langs gaat dan brandt dat ontzettend....

Beterschap ermee in elk geval!  :-* :-* :-*
Door Danny
#973371
Nou idd blaas ontsteking!
Had een plasje mee gebracht.
Komt vaker voor tijdens een loopsheid zei de da...vooral in de eerste week kunnen ze er iets gevoeliger voor zijn, haar weerstand is dan wat minder..

Heb antibiotica (10 dagen) gekregen en wat pijnstillers. Na 10 dagen plasje nog eens laten controleren.

Uhm, iemand had het over vit C/cranbary?
zijn dat pilletjes? wat is het waar kan ik dat halen? Als dat ook helpt dan kan ik dat misschien geven ipv de Rymadyl? Of niet?
Door Nynke
#973483
Bij De Tuinen kun je Cranberry halen en ook vit.c. Ik weet niet of het pijnstillend werkt, in elk geval verhoogt het de zuurgraad en dat is goed tegen de ontsteking.
Door Danny
#973947
Nou gelukkig gaat het wel wat beter!
Ze is ook weer wat vrolijker. En plast weer gewoon.
Ik heb gister capsules met cranberry/vit C gehaald.
Normaal moet je capsules natuurlijk gewoon heel doorslikken...is het erg als Gina erop kauwt?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#973971
Nee hoor, als ze ze maar binnen krijgt. Sommige mensen maken de capsules open en strooien het poeder over het eten.
Door Danny
#973980
Ah oke!
Dan ga ik die lekker geven, kan vast geen kwaad bij de antibiotica denk ik zo!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door