Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door webster
#968909
Ik geef nu ongeveer 3 weken kivo en heb de indruk dat mijn anders zeer drukke en levendige reu dik en lui er van wordt,kan dat op deze korte termijn??Hij weegt ongeveer 40 kg en eet 700 gr per dag
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#969122
dat lijkt me erg sterk.............
kivo is een compleet voer(als je niet de enkelvoudige geef)
Misschien heeft het te maken met de warmte de laatste weken of misschien is er wel iets anders aan de hand...
Mijn jongste is 22 kilo en krijgt ook 700 gr per dag (wel afgewisseld met barf) maar lusteloos en lui kan ik niet zeggen dat ie is.
Wel is kivo vrij vet en als je ziet dat ie er dik van wordt dan geef je hem toch gewoon minder.
ellen
Door Lizzy
#970316
[quote="webster"]
Ik geef nu ongeveer 3 weken kivo en heb de indruk dat mijn anders zeer drukke en levendige reu dik en lui er van wordt,kan dat op deze korte termijn??Hij weegt ongeveer 40 kg en eet 700 gr per dag
[/quote]

Het kan zijn dat hij aan het ontgiften is. Maar dik? 700 gram mag niet teveel zijn. Misschien moet je anders een ander merk proberen of een paar dagen per week zelf samen gaan stellen?
Door arja
#970712
Ik geef maar 500 gram kivo per dag, het zijn 2 labradors,ze zijn allebei gecastreerd en bijna 40 kilo, Chester is hoger en slanker, Lycos is lager en breder. Ze hebben hier genoeg aan en blijven op hetzelfde gewicht.
Ze krijgen wel een beetje kefir elke dag er bij. Kivo is wat vetter dan bv. carnibest en je hebt er minder van nodig. Ik zou proberen iets te minderen.
Door sem-agility
#971685
sem is van de kvv ook rustiger geworden, slaapt veel meer.
Ik heb het idee dat dit komt doordat hij bepaalde stoffen die in brokken zitten, nu niet meer binnen krijgt.
Door Helma
#971718
sem is van de kvv ook rustiger geworden, slaapt veel meer.
Ik heb het idee dat dit komt doordat hij bepaalde stoffen die in brokken zitten, nu niet meer binnen krijgt.
[/quote]

Toch snap ik dit niet helemaal.
Op de sites van de KVV staat dat je hond juist energieker wordt door KVV?
Door lightning
#972272
ik heb totaal geen problemen met kivo.... en ik wou dat mijn pup af en toe wat rustiger werd hahahahaah word soms gek van die kleine rakker ;D ;D
Door Lizzy
#972350
[quote="Helma"]
sem is van de kvv ook rustiger geworden, slaapt veel meer.
Ik heb het idee dat dit komt doordat hij bepaalde stoffen die in brokken zitten, nu niet meer binnen krijgt.


Toch snap ik dit niet helemaal.
Op de sites van de KVV staat dat je hond juist energieker wordt door KVV?
[/quote]

Ja, dat is soms het geval maar zeker niet altijd. Hele drukke honden worden vaak rustiger. En hele rustige honden worden vaak energieker. Ik weet niet hoe oud hij is maar het kan zijn dat hij aan het ontgiften is. Het kan ook zijn dat hij het op dit merk niet lekker doet. Het kan zijn dat het allemaal toeval is en hij iets onder de leden heeft (en het is niet onverstandig om de DA in te schakelen en hem na te laten kijken).

Wat ik zelf zou doen: ik zou hem door de DA na laten kijken. Bloedonderzoekje. Eventueel kun je nog een ander merk proberen. Gaat dat niet beter, liet ik hem extra drinken om door het ontgiften heen te komen en gaf ik daarbij chlorella alg. Chlorella alg ontgift en geeft energie.
Door sem-agility
#973219
[quote="Lizzy"]
Ja, dat is soms het geval maar zeker niet altijd. Hele drukke honden worden vaak rustiger. En hele rustige honden worden vaak energieker. Ik weet niet hoe oud hij is maar het kan zijn dat hij aan het ontgiften is. Het kan ook zijn dat hij het op dit merk niet lekker doet. Het kan zijn dat het allemaal toeval is en hij iets onder de leden heeft (en het is niet onverstandig om de DA in te schakelen en hem na te laten kijken).

Wat ik zelf zou doen: ik zou hem door de DA na laten kijken. Bloedonderzoekje. Eventueel kun je nog een ander merk proberen. Gaat dat niet beter, liet ik hem extra drinken om door het ontgiften heen te komen en gaf ik daarbij chlorella alg. Chlorella alg ontgift en geeft energie.
[/quote]
Bedoel je dat ik sem moet laten onderzoeken?
Merk verder geen verschil aan hem, zijn vacht glimt giga en hij zit verder goed in zijn vel.
Door nathalietjuh
#973232
[quote="sem-agility"]
Bedoel je dat ik sem moet laten onderzoeken?
Merk verder geen verschil aan hem, zijn vacht glimt giga en hij zit verder goed in zijn vel.
[/quote]

Hij zal toch wel niet helemaal lekker in zijn vel zitten als hij lusteloos is ;)
Door sem-agility
#973588
[quote="nathalietjuh"]
Hij zal toch wel niet helemaal lekker in zijn vel zitten als hij lusteloos is ;)
[/quote]
Hij is obsoluut niet lusteloos.
Sem is nu 3 jaar en onze berner hebben we in april in laten slapen.
Sem krijgt ook acupunctuur en chinese kruiden om geestelijk rustiger te worden, denk dat het hier allemaal mee te maken heeft.
Hij is absoluut niet ziek, heeft altijd zin in een spelletje, eten enz
Door Laura2004
#973626
[quote="sem-agility"]
Bedoel je dat ik sem moet laten onderzoeken?
Merk verder geen verschil aan hem, zijn vacht glimt giga en hij zit verder goed in zijn vel.
[/quote]
Volgens mij was Lizzy's reactie op de TS gericht en niet op jou, het komt wel zo over omdat ze jou heeft gequote, maar het lijkt me niet logisch dat het op jou gericht is, want jij schrijft alleen dat jouw hond rustiger is geworden, dat is alleen maar positief.
Door Gijzer
#974025
Gijzer is ook rustiger geworden van kvv. Ik keek er ook raar van op, omdat je overal leest dat ze er energieker van worden.
Wij zijn begonnen met smuldier, en zitten nu op KIVO. En daar doet hij het veel beter op. De ontlasting is beter en hij begint weer de gewone rustige lab te worden die hij was, en niet meer zo extreem als in het begin met kvv.
Ik wijt het aan het ontgiften ;)
Door Lizzy
#974213
[quote="Laura2004"]
Volgens mij was Lizzy's reactie op de TS gericht en niet op jou, het komt wel zo over omdat ze jou heeft gequote, maar het lijkt me niet logisch dat het op jou gericht is, want jij schrijft alleen dat jouw hond rustiger is geworden, dat is alleen maar positief.
[/quote]

Ja sorry, inderdaad een beetje verwarrend! Mijn reactie was bedoeld voor de topic starter!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door