Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#973242
Gisteren kreeg grote beerin een heerlijk braadkuiken, na enige aarzeling (ze weet nooit zo goed hoe aan te pakken zo'n ding, er zit geen begin aan), ging die lekker naar binnen. Duurde wel lang, grote beerin is niet zo krachtig in haar kaken en ze houdt van genieten. Was ik dus even vergeten dat er nog lamskop in de kennel lag (om verveling tegen te gaan omdat twee van de vier gisteren de hele dag alleen thuis waren, die twee eten het niet helemaal op). Gaat grote beerin de kennel in en heeft dus ook de lamskop nog lekker naar binnen gewerkt (denk dat ze hem kende van de vorige keer). Dus 2 kilo naar binnen. Ze is lekker gaan uitbuiken. Vanochtend maar een eitje gegeven met een appeltje erdoor heen. Maar vanavond stond er voor haar weer braadkuiken op het menu (die had zwarte tut gisteren niet op gegegeten, wat moet je ermee). Nou die bliefde ze niet. Zou ze nog vol zitten, of is ze verwend met iedere dag een ander menu? Braadkuiken staat weer in de koelkast, lust kleine beerin nog wel morgen, die wilde hem nu al wel hebben, maar ze had net haar konijnen op. Maar zou het kunnen dat grote beerin gewoon eens per twee dagen zou willen eten? Heb haar nog niet eerder zo "vol" gezien (niet dat ze opgezwollen was, maar ze lag zo verzadigd te zijn en heeft ook de hele dag niet gezeurd om eten, doet ze anders wel).
Door Minna
#973295
Tja lijkt mij dat die met zo'n maaltijd idd tevreden en voldaan is. Hier eten ze ook eens in de twee dagen, bevalt ons (en de honden) veel beter, ze zeuren niet omdat ze ook "vol" mogen zijn.
Probeer het maar en je kan kijken hoe de hond erop reageert, ik heb eerst begonnen met een vastendag, toen al gauw met twee, toen twee dagen eten, een dag vasten, en toen om de dag. Ik vind een perfecte systeem, maar wat voor jou en je hond het beste werkt weet je alleen door dingen uit te proberen.
Door tieneke
#973304
Zou grote Beerin niet een klein beetje erg veel volzitten?
Als ik hier iedere dag 2 kilo!!! vlees per hond(zijn ook nog eens echte Nollebakkers natuurlijk  ;)) naar binnen laat werken kan ik ze binnen een paar weken op hun rug naar buiten laten slepen...dan zijn ze echt volledig dichtgeslipt en volledig vervet  :P ;D
En een lamskop in de kennel met overige honden...levensgevaarlijk!....hier de gewone maaltijden en klaar is klaar...geen vlees meer in de kennel of waar dan ook...buiten dat de honden elkaar jaloers gigantisch te pakken kunnen nemen met deze buit onder elkaar(je moet er echt konstant bijzijn) vind ik het gewoon onnodig,etenstijd is hier hooguit 5 minuten  :o,soms langer maar als ze hier lopen te meuten met iets dan pak ik het gewoon af en kijken ze wel meer uit de volgende keer met voedertijd.
Hier wordt er 's morgens door Tara stevig uitgevallen naar haar broer Tinus,dit alleen nog maar door een stuk komkommer  ;)
Met vlees zou zij hem meteen grijpen,laat dus nooit je honden achter met wat voor rottig stukje voedsel want de ellende is waarschijnlijk niet te overzien.
Door Minna
#973319
Zou ook wel aan de honden liggen, ik ken ook honden die prima vlees samen eten en nooit ruzie maken over eten. Ik doe het ook niet, een stuk vlees met twee honden zonder toezicht. Vooral niet met de hollanders... 8)
Laatst kwam de jack Russel van de buren nog mee-eten en het ging goed, zie foto onderaan.
Voor een maaltijd krijgen ze hier zolang als nodig is, bvb met een lamskop doen ze wel langer dan 5 minuten, terwijl met pens zijn ze met 3 seconden klaar...
Uitvallen om een stuk komkommer tolereer ik niet, ze mogen elkaar alleen in de haren vliegen als een eten wil jatten van de andere en niet reageert op een waarschuwing. Meestal zie ik het dan wel aankomen en geef ik een waarschuwing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door kira
#973368
Wie het heeft, mag het houden, wie het laat liggen is het kwijt is hier de regel. Iedereen eet op zich apart, maar de twee thuisblijvers van zondag kunnen zonder probleem beide bot / kluif / oid hebben zonder dat er ruzie ontstaat, die hebben een vaste pikorde. Grote beerin moet voor vandaag nog eten. Als ze nu wel hongerig is, ga ik toch proberen of ik voor haar vastendagen kan inlassen. Ik heb de indruk dat ze gisteren gewoon nog lekker verzadigd was van de dag ervoor. Normaal eet ze tussen de 1000-1300 gram per dag, ik ga het toch maar proberen hoe ze het erop doet met vasten. Met wat ik gelezen heb, heb ik het idee dat het wel natuurlijk zou zijn.
Door Mariska en Gizmo
#973755
Ik merk het ook hoor als Gizmo veel heeft gegeten dat hij de dag daarop een klein beetje of helemaal niets wil eten. In het begin maakte ik me daar zorgen over maar ik krijg nu steeds meer in de gaten dat hij dan verzadigd is. Zelf merkte ik dat ik mijn menselijke behoefte (paar keer per dag eten) niet op mijn hond kon projecteren. Best moeilijk maar het gaat steeds beter. :)

Geen zorgen maken, dan maar een keer een dag wat minder of helemaal niets.
Gebruikersavatar
Door kira
#973764
Vanochtend een schapenpens gedaan, vanavond een beetje groente met 200 gram vlees. Dan ga ik vanaf nu alles in één maaltijd doen, en in de avond wat groente met yoghurt of ei. En dan opbouwen naar een vastendag. Volgens mij past dat wel bij grote beerin. Kleine beerin moet duidelijk nog twee keer per dag eten, maar die is ook pas 6 maanden. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat of het wil of niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door