Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door goos
#972878
Ik ben hier een tijd niet meer geweest  maar Luuk eet heerlijk versvoer dus dat is het probleem niet. twee weken geleden is er artrose vastgesteld bij hem, ik had al een tijdje gemerkt dat hij wat stijver in zijn achterkantje was. Na een wandeling liep hij ineens mank met zijn rechterachterpoot. Ik kreeg van de DA metacam voor geschreven maar daar is hij verschrikkelijk van aan de dunne gegaan. Ik ben op zoek naar een vervangende pijnstiller, ook omdat ik niet zoveel verschil merk voor ik dit gaf en hij dus niets kreeg. Hij loopt namelijk nog steeds mank en hij krijgt dit nu een week. Luuk is een cairnterrier en is 11 jaar.
Door Lizzy
#972889
Bij artrose helpt een goed glucosamine/chondroitine preparaat vaak erg goed. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Corta RX. We bestellen dat probleemloos in Amerika (hier: http://www.entirelypets.com/cortaflx.html) . Het duurt vaak een week of wat voordat je verschil merkt. Maar bij mijn hond zag ik op Corta RX al veel sneller resultaat.

Verder kun je Puur Arthro geven. En eventueel Pijn Compositum van de Groene Os. Mijn ervaring is dat Corta RX alleen al voldoende kan zijn, dus dat zou ik zelf eerst proberen. Werkt dat niet, zou ik er Puur Arthro bij geven en werkt dat ook nog niet voldoende, dan Pijn Compositum erbij. Werkt dat ook allemaal niet, dan zul je wel Metacam of iets moeten blijven geven. Probeer anders Previcox. Misschien dat hij het daar beter op doet.
Door Cindy de Wolf
#972892
Ik ben evenals Lizzy erg gecharmeerd van de Corta RX, Cosequin is ook een goede, in Amerika veeeeel goedkoper dan hier.  De pijnstillers zoals Rimady. e.d. zijn ook zo'n 50% goedkoper bij entirelypets. Als de glucosamine preparaten niets doen zou ik langzaam wat anders introduceren, Rimadyl, previcox. Zelf heb ik Deramaxx uit Amerika voor Terry.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#972905
goos schreef: Ik ben hier een tijd niet meer geweest maar Luuk eet heerlijk versvoer dus dat is het probleem niet. twee weken geleden is er artrose vastgesteld bij hem, ik had al een tijdje gemerkt dat hij wat stijver in zijn achterkantje was. Na een wandeling liep hij ineens mank met zijn rechterachterpoot. Ik kreeg van de DA metacam voor geschreven maar daar is hij verschrikkelijk van aan de dunne gegaan. Ik ben op zoek naar een vervangende pijnstiller, ook omdat ik niet zoveel verschil merk voor ik dit gaf en hij dus niets kreeg. Hij loopt namelijk nog steeds mank en hij krijgt dit nu een week. Luuk is een cairnterrier en is 11 jaar.
Als hij ineens mank is gaan lopen zou ik niet uitgaan van artrose maar eerder van een blessure aan dat pootje. Ik zou dus eerst degelijk laten onderzoeken wat er mis is met dat pootje.
Door goos
#972971
nou hij liep al een tijdje niet lekker maar na een strandwandeling liep hij echt mank, achteraf had ik hem natuurlijk niet door dat zand moeten laten sjouwen.  Verder ga ik niet zomaar uit van artrose ik ben bij de da geweest, maar ik vermoedde het zelf al een tijdje. Ik herkende namelijk nog al veel, s'morgens stram en stijf, moeizaam opstaan. We lijken nu erg opelkaar :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#972997
goos schreef: nou hij liep al een tijdje niet lekker maar na een strandwandeling liep hij echt mank, achteraf had ik hem natuurlijk niet door dat zand moeten laten sjouwen. Verder ga ik niet zomaar uit van artrose ik ben bij de da geweest, maar ik vermoedde het zelf al een tijdje. Ik herkende namelijk nog al veel, s'morgens stram en stijf, moeizaam opstaan. We lijken nu erg opelkaar :)
ja, maar is er een foto gemaakt?
Door goos
#973422
Nee ik heb geen foto laten maken, daar moet ik eerst even voor sparen. Ik heb nu ami-qure voor soepele spieren en gewrichtenen ik ga eens kijken hoe het verder verloopt. Echt pijn lijkt hij nu niet te hebben en als hij rustig loopt gebruikt hij ook alle vier zijn poten en dan hobbelt hij. Hij is alleen wat stijf als hij een tijd gelegen heeft. Diarree is minder aan het worden, ik heb hem gisteren lichtverteerbaar voedsel gegeven.
Door bianca1984
#975398
He allemaal,

Hier heb ik hetzelfde probleem met mijn hond. Als ze gewoon rustig aan doet is er niks aan de hand. Maar zodra ze 2x achter een balletje aan heeft gerend, hinkt ze met haar achterpoot. Zelf denk ik aan overbelasting of haar patella, maar daar voelde de da niks aan. Ze heeft ook een chronisch darmprobleem, wat ik onder controle heb door kvv. Maar ik kan haar dus niks van supplementen geven. Heb Hokamix en glucosamine geprobeerd en bij allebei ging ze na 1 mespuntje al aan de diarree. Ik durf dus niks meer te geven, ze krijgt wel 1 x per dag schapenvet met zalmolie (biofood) door haar eten en 1 x per dag gistocal.

Ik hou haar zo schraal mogelijk, ze weegt nu zo'n 16 kilo (engelse stafford teefje) en krijgt nu ongeveer 300 gram kvv per dag en af en toe wat gedroogde zalmsnoepjes. Ze blijft erg honger houden en wil alles van straat eten. Wat kan ik erbij geven als gezonde maar lichte vulling? Volgens de voedingsdeskundige van prins, helpen snijbonen in ieder geval niet. Ik heb de groentemix van fokker geprobeerd maar dat ging ook mis. Maar geef dan ook liever zelf groente en fruit maar welke??

Hebben jullie nog tips, had ook iemand gesproken en die zei haring geven voor de gewrichten. Dat heeft ze nu 1 keer gehad en dat houdt ze wel goed binnen.

Helaas heb ik nog niet financieel de mogelijkheid gehad om foto's te laten maken, maar wil dat wel zo snel mogelijk laten doen.

Groetjes,

Bianca
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door