Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

mischien een hulpsteuntje?

Hills canine zd
Geen stemmen
0%
iets met zalm
2
100%
Door carrie
#972533
hallo,

precies een jaar geleden zat ik ook op deze site!
Mijn weimaraner had jeuk en beet heel zijn poten stuk!
Er werd geadviseerd dat ik aan de Barf zou moeten en dan aan de eend, mijn weimaraner reageerde er in eerste instantie goed op, dat kwam omdat zijn lichaam die eiwit niet kende (natuurlijk heb ik daarvoor ook al alles geprobeerd), maar na een tijdje wist zijn lichaam ook de eend af te stoten, natuurlijk kan je dan aan struisvogelvlees en enz, maar uiteindelijk heb je dan hetzelfde resultaat!

Nu had ik een brok gevonden, waarin het eiwit zo klein is gemaakt, dat hij er geen last van heeft (Hills Canine ZD), maar na een verhoging van Hills, betaalde we voor 10 kilo 74 euro, de dierenarts vertelde dat vis ook anders is als vlees en we mischien dat kunnen proberen ( Hills DD zalm en rijst)
Gelukkig reageerd hij goed op ZALM en hebben we een goedkopere versie gevonden, gewoon bij Pet's place (pro plan zalm en rijst)

Even voor de goede orde als hij er niet goed op had gereageerd, hadden we natuurlijk bij het dure Hills zd gehouden, want we houden veel van hem en niets is erger dan jeuk!

Ik hoop dat mensen/ honden er mischien wat aan hebben!
Succes!
Door Antonia
#972538
Ik vermoed zo dat er maar weinig mensen gaan stemmen in deze poll. De opties zijn te beperkt en stroken niet met mijn manier van denken.

In één ding in je bericht kan ik met wel vinden: jeuk is heel erg!
Jeuk is volgens mij niet het probleem zelf, maar het gevolg van een ander probleem. Dat betekent dat je eerst moet achterhalen wat het echte probleem nu eigenlijk is (een goede diagnose), daarna kun je gaan kijken hoe je het probleem kunt aanpakken (een passende behandeling). Brokken zijn voor mij geen passende behandeling voor welk probleem dan ook, sterker nog: ik geloof dat ze vaak de oorzaak van het probleem zijn.
Door Kuszco
#972556
Hoi Carrie,jullie zullen met de rug tegen de muur hebben gestaan.Ik ben dan ook blij dat het beter gaat met je hond.
zelf ben ik jaren geleden ook van de brok afgestapt iv.m. de allergie van Lotje,en de epilepsie van mijn andere labrador.En het gaat heel goed met haar,ik weet zeker vanwege het versvlees is haar conditie enorm verbeterd.
Helaas flakkeren haar klachten in mei weer wat op. Ieder jaar om dezelfde tijd krijgt ze weer jeuk.
Dat heeft te maken met de pollenallergie die ze heeft en ik heb er nooit over gedacht dat ze nu ook niet meer tegen eendenvlees zou kunnen.
Is het niet mogelijk dat het bij jullie hond ook met pollen,stuifmeel en grassen samenhangt?
Ik wens je echt het allerbeste met je hondenvriendje.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door ~Joke~
#972684
Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je de eend hebt gegeven. Was het KVV eend/rijst of hele eenden?
Eenzijdig voeren is nooit goed bij voedingsallergieen omdat zich dan weer een allergie tegen het nieuwe voer kan ontwikkelen. Je kunt veel beter als het op een elimentatiedieet goed gaat andere vleessoorten introduceren en zoveel mogelijk afwisselen.
Ook van mijn hond werd gedacht dat het om een overgevoeligheid voor dierlijk eiwit ging. Het tegendeel bleek waar: hij verdraagt geen plantaardig eiwit[granen]
Door Minna
#972727
Tja...ik kan hier ook geen zinnige woord over zeggen. Eende werkte dus niet. Zalm lijkt wel te werken. Waarom dan geen dieet op basisi van verse zalm? Brokken zou ik niet geven, ik geloof niet dat de hond daar echt beter van wordt. Verder kan ik mij niet indenken wat in de droogvoer zou inzitten wat je niet met zelf samenstellen er in krijgt. Met zelf samenstellen laat je wel alle troep weg. Dus nee ik vind geen van beiden een goede optie.
Door Kuszco
#972767
[quote="~Joke~"]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je de eend hebt gegeven. Was het KVV eend/rijst of hele eenden?
Eenzijdig voeren is nooit goed bij voedingsallergieen omdat zich dan weer een allergie tegen het nieuwe voer kan ontwikkelen.


Hoi Joke,
Ik ben twee jaar geleden begonnen met eend van CB. Dat heb ik in eerste instantie uitsluitend gegeven.Brokken komen er bij ons niet meer in.
Omdat ik denk dat het bij Lotje ook niet echt om de dierlijke eiwitten gaat ben ik dat gaan afwisselen met kip. Dat ging ook gedurende enkele maanden goed. Omdat ze toen een fikse oorontsteking kreeg ben ik weer terug gegaan naar eend.
Momenteel heeft ze weer last van pollen en stuifmeel. Daarom wil ik haar niet te veel belasten en kan ik het niet goed observeren.Zo snel als de omstandigheden het dan weer toelaten begin ik weer af te wisselen.
Ik heb gehoord dat eenzijdig vlees voeren ook weer een allergie kan ontwikkelen. Dat wil ik natuurlijk vermijden.
Is het trouwens zo dat die allergie voor kip zich pas na enkele maanden laat zien? Het ging zo goed in eerste instantie
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Lizzy
#972771
Het is hier niet echt onbekent dat als je eend voert, je hond er in eerste instantie goed op reageert, er later toch weer problemen mee gaat krijgen. Daarom raden wij hier ook aan om na die 9 to 12 weken iedere week 1 nieuwe vleessoort te introduceren. En te noteren waar je hond slecht op reageert. En we raden ook aan om zoveel mogelijk verschillende vleessoorten te blijven voeren, juist om te voorkomen dat je hond weer iets opbouwt tegen hetgeen je hem voert. Je had hem trouwens rauwe verse vissoorten kunnen gaan geven alvorens naar de brokken over te stappen.

Maar, soms wil het inderdaad niet lukken met zelf samengestelde voeding. En reageert een hond slecht op alles wat je geeft. En ja, er zijn honden met een allergie voor dierlijke eiwitten. Zo'n hond zou in mijn ogen absoluut niet gebruikt mogen worden in de fokkerij. Want met heel veel pech geeft hij/zij het door aan haar kinderen. En kleinkinderen. En voor je het weet heb je een hele lijn honden (of een ras) dat niet meer kan eten dat hij zou moeten eten, namelijk gewoon rauw, vers vlees. En da's nou precies waarom het zo jammer is dat zo weinig mensen vers voeren. En da's nou precies waarom het helemaal jammer is dat zo weinig fokkers vers voeren. En da's nou precies waarom ik dat dus wel zo belangrijk vind, een vers-pup. Want door generaties lang honden te voeren met die brokkenbagger, weet je dus gewoon niet meer wat honden van binnen aan het ontwikkelen zijn....

The universe was perfectly designed by the wisdom of a greater spirit. No need to tinker with perfection.
Door ~Joke~
#972823
Voor honden met een allergie voor dierlijke eiwitten is volgens mij ook nog wel zelf iets te brouwen. Ben destijds ook wel eens met tofoe in de weer geweest, vis is ook een optie. Als er een dieet van brokken voor de kwaal bestaat kun je het zelf ook maken is mijn motto. Je moet er alleen wat meer moeite voor doen om uit te vogelen hoe en wat zodat er geen tekorten ontstaan.
Door ~Joke~
#972824
[quote="Kuszco"]
[quote="~Joke~"]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je de eend hebt gegeven. Was het KVV eend/rijst of hele eenden?
Eenzijdig voeren is nooit goed bij voedingsallergieen omdat zich dan weer een allergie tegen het nieuwe voer kan ontwikkelen.


Hoi Joke,
Ik ben twee jaar geleden begonnen met eend van CB. Dat heb ik in eerste instantie uitsluitend gegeven.Brokken komen er bij ons niet meer in.
Omdat ik denk dat het bij Lotje ook niet echt om de dierlijke eiwitten gaat ben ik dat gaan afwisselen met kip. Dat ging ook gedurende enkele maanden goed. Omdat ze toen een fikse oorontsteking kreeg ben ik weer terug gegaan naar eend.
Momenteel heeft ze weer last van pollen en stuifmeel. Daarom wil ik haar niet te veel belasten en kan ik het niet goed observeren.Zo snel als de omstandigheden het dan weer toelaten begin ik weer af te wisselen.
Ik heb gehoord dat eenzijdig vlees voeren ook weer een allergie kan ontwikkelen. Dat wil ik natuurlijk vermijden.
Is het trouwens zo dat die allergie voor kip zich pas na enkele maanden laat zien? Het ging zo goed in eerste instantie
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
[/quote]
Een allergie voor kip hoeft zich idd niet direct te openbaren. Kyra heeft een jaar op energique nr 4 [bevat kip en lam]gestaan wegens huidproblemen. Haar huid knapte in eerste intantie op. Nu hoef ik maar iets van lam of kip te geven en haar huid wordt weer rood. Ik had laatst per abuis de verkeerde bottenmix van Herby gekregen [met kipkarkas] ik wist het niet, dus Kyra heeft er van gegeten, prompt had ze ontstoken anaalklieren
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door