Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#972333
Menu voor Saya , zusje van Jake, labradorpup 10 weken 7 kilo ,

200 konijnkarkas
150 eendehart
200 hertvlees
50 groente

300 kippenek
200 paardevlees
60 kippelever
eitje

250 kipkarkas
150 rundvlees
100 lamshart
gemalen pompoenpitten,noten

250 konijnkarkas
200 lamsvlees
60 eendehart / 40 kippelever
huttenkase

500 gram mix bestaat uit botmix 2 (wild) mix 2 rundvlees en kippelever extra  en groente erbij

500 gram gemalen zalm en eitje

500 gram kivo

de botten wil ik langzaam uitbreiden en ik hoop de mixen er de volgende periode uit te kunnen halen.
Nu kunnen ze dan 2 keer in de week gemakkelijk  ;) doen ( ?? )

Klopt het  qua percentages aardig ?

groetjes, Marijke
Door Lizzy
#972336
Het is lastig om de percentages te berekenen, door deze 2: 500 gram mix bestaat uit botmix 2 (wild) mix 2 rundvlees en kippelever extra  en groente erbij 500 gram gemalen zalm en eitje. Ik heb de inhoud daarvan maar een beetje gegokt.

Ik heb gerekend: 250 gram vleesbot uit de botmix, 50 gram lever, 50 gram groente en 150 gram rundvlees. Maar de enige die antwoord kan geven op wat er echt in zit: ben jij ;D. Ik heb gemalen zalm gerekend tot vleesbot omdat ik er vanuit ben gegaan dat er ook graat in zit? De Kivo heb ik sowieso niet meegerekend want dat is compleet voer.

Ik kom op:

58% vleesbot
17% orgaanvlees
30% vlees
3% groente

Persoonlijk zou ik liever wat minder vleesbot geven en wat meer groente. Krijgt de pup ook pens?
Door marsieyenna
#972392
[quote="Lizzy"]
Het is lastig om de percentages te berekenen, door deze 2: 500 gram mix bestaat uit botmix 2 (wild) mix 2 rundvlees en kippelever extra  en groente erbij 500 gram gemalen zalm en eitje. Ik heb de inhoud daarvan maar een beetje gegokt.

Ik heb gerekend: 250 gram vleesbot uit de botmix, 50 gram lever, 50 gram groente en 150 gram rundvlees. Maar de enige die antwoord kan geven op wat er echt in zit: ben jij ;D. Ik heb gemalen zalm gerekend tot vleesbot omdat ik er vanuit ben gegaan dat er ook graat in zit? De Kivo heb ik sowieso niet meegerekend want dat is compleet voer.

Ik kom op:

58% vleesbot
17% orgaanvlees
30% vlees
3% groente

Persoonlijk zou ik liever wat minder vleesbot geven en wat meer groente. Krijgt de pup ook pens?
[/quote]

Ja, ik vind het ook lastig vanwege die mixen, moet ik volgende keer vanaf  ;)
Omdat er in kivo en mix 2 pens zit heb ik dat niet meer toegevoegd.
Saya zal steeds meer gaan eten, ze zullen zeker wel meer groente gaan toevoegen, maar dat heeft ze nog bijna niet gehad.
Het extra wat er dan bij komt kan dan het beste pens zijn denk ik.
Het is met een pup toch een beetje schuiven, want ze eten steeds meer.
Het is de eerste keer dat ik voor een pup ga samenstellen.
Dus ik zal wel regelmatig menu's op de site zetten.
Als ze eenmaal alles eten, wordt het wel gemakkelijker.

Marijke
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door