Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door marisja
#971891
Goedemorgen Allemaal,

Even een vraagje, ik en mijn `woefkes` Ushi en Bumper zijn nieuw op het forum.
Omdat onze beide hondjes last hebben van huidproblemen, zijn we sinds eergisteren over gegaan
op carnibest....eend-rijst.  Heb contact gehad met Carnibest en samen met hun en mevrVroom tot deze keuze gekomen. Ook heeft carnibest contact opgenomen met hun eigen dierenarts, deze vertelde dat Bumper´s huidjes waarschijnlijk zonder ondersteuning weer prima in orde komt. Omdat Ushi al ouder is, 6 jaar oud, is de kans op toxische belasting groter .....kweet nie wat dit is.  ???.......  Ondersteuning van visolie, probiotica en suplementen..... waar haal ik dit.... dierenwinkel, reformzaak????????

Zijn er trouwens nog meer bullen (engelse bulldog) op het forum te vinden.....?????
Tjonge overspoel jullie meteen met allerlei vragen....... ;)
Tja ben nog een echte beginneling in de startblokken....ready.....set.....GO!!!!!! hahahahaha

groetjes Marisja
Laatst gewijzigd door marisja op za 24 mei 2008, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#971929
Visolie en probiotica kan je bij de tuinen halen. Bij de Hema en kruidvat hebben ze ook visolie.

En er zitten hier zeker engelse bulldog eigenaren, er is zelfs een engelse bulldog fokker lid, haar forumnaam is 'evenstar'.

Maar, persoonlijk zou ik bij een eliminatiedieet geen visolie geven.....

En andere supplementen zijn niet nodig hoor als je carnibest eend/rijst geeft  ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 24 mei 2008, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marisja
#971976
Oke, dus ze hebben geen extra ondersteuning nodig.
Tja, ben nog echt een groentje op het gebied van kvv....en barf :doh:
Ik zit nog met een vraagje, is Bumper (6 maanden oud) niet te jong voor dit voer ivm zijn groei?

Groetjes Marisja
Door Laura2004
#971978
marisja schreef: Oke, dus ze hebben geen extra ondersteuning nodig.
Tja, ben nog echt een groentje op het gebied van kvv....en barf :doh:
Ik zit nog met een vraagje, is Bumper (6 maanden oud) niet te jong voor dit voer ivm zijn groei?
Groetjes Marisja

Nee.
Door Eef+Stippels
#972017
In kvv zit alles wat jonge en oude honden nodig hebben, dus Bumper is zeker niet te jong hiervoor  ;)

Ik hoop dat ze snel van hun jeuk af zijn!
Door marisja
#972158
Oke das duidelijk...geen extra ondersteuning!

En, ons Bumpertje is ook niet te jong voor dit voer.... das ook duidelijk.

Maar wat is nou eigenlijk Toxische belasting, kreeg dit in een mailtje van Mrv. Bunschoten (carnibest).
Kweet begod niet wat dit betekend..... oeps!
Door Nynke
#972180
naar mijn idee betekent toxische belasting:  de periode dat je hond brokken gegeten heeft, waarvan "wij als versvoerders" vinden dat het rotzooi/rommel/troep enz. is, die periode is het lichaam belast met stoffen waar het niets mee kan en die zelfs toxisch (giftig)  kunnen zijn.

Misschien kunnen anderen het beter zeggen ?  ::) ::) ::)
Door Lizzy
#972356
marisja schreef: Oke das duidelijk...geen extra ondersteuning!

En, ons Bumpertje is ook niet te jong voor dit voer.... das ook duidelijk.

Maar wat is nou eigenlijk Toxische belasting, kreeg dit in een mailtje van Mrv. Bunschoten (carnibest).
Kweet begod niet wat dit betekend..... oeps!
Volgens mij is het handig als je mevrouw Carnibest zelf vraagt wat ze daarmee bedoelt! Het kan zijn dat ze het over ontgiften heeft maar het kan zijn dat ze het glad ergens anders over heeft. De enige die het echt weten kan is zij zelf ;D
Door Alithia
#972750
Hoi Marisja,

Naast de versvoeding kun je Crab Apple geven, een Bach Bloesemremedie. Crab Apple helpt bij ontgiften en bij allerlei soorten van huidproblemen.

Een flesje tinctuur kun je in elke kruidenwinkel en bij veel drogisten en apotheken kopen. Koop daarnaast een 30 ml. druppelflesje, vul dit met een theelepel brandewijn en tot aan de kromming van het flesje met bronwater zonder bubbels. Doe er 4 druppels uit je flesje tinctuur bij en je hebt een gebruikersflesje met Crab Apple!

Geef hiervan 4 x daags 4 druppels en je zult zien, binnen de kortste keren zijn de problemen met jeuk minder.

Groetjes,

Bianca
Door marisja
#972755
Hoi Bianca,

Ontzettend bedankt voor je tip....... Crab Apple, nog nooit van gehoord.
Ik moet je zeggen dat vooral Ushi heel veel last heeft van de jeuk.
Gisteren heeft ze heel de dag zitten krabben,bijten en schuren.....zo triest
om te zien! Dus Crab Apple is zeker de moeite waard om te gaan proberen.

Groetjes Marisja
Gebruikersavatar
Door Angelique
#972873
Lizzy schreef: Volgens mij is het handig als je mevrouw Carnibest zelf vraagt wat ze daarmee bedoelt! Het kan zijn dat ze het over ontgiften heeft maar het kan zijn dat ze het glad ergens anders over heeft. De enige die het echt weten kan is zij zelf ;D
Volgens mij komt Nynke aardig in de buurt van wat er bedoelt wordt.
Door marisja
#974120
Hoi hoi,

Na een pb gestuurd te hebben naar Evenstar (tja, engelse bullen he.....) heb ik bij de Reformwinkel toch wat inkopen gedaan.....Probiotica en Echinacea xtra forte. Gestart met een kuurtje om te zorgen dat de weerstand weer omhoog te krijgen..... Dit krijgen ze nu beide door hun smaakvolle maaltje heen.

Groetjes Marisja
Door dineke-cavalier
#974195
hoi hoi,

zelf ben ik echt geen expert erin maar ik gebruik wel eens voor mijn honden een reinigings kuur om eens lekker alle afvalstoffen uit hun lichaam te krijgen ( vooral toen ik nog op briokken zat heb ik het gebruikt )
en toen ik over ben gegaan op kvv heb ik een van mijn honden ( omdat die nogal een zwak darm stelsel heeft ) een reinigings kuur van leem gegeven dit kan ook prima bij honden met een huid aandoening.
je kan een kijken bij www.huisdierendokter.nl
dit is een site met alleen maar alternatieve genees wijze voor honden en ook katten . misschien wat voor jullie ?
Door evenstar
#974306
een reinigings kuur van leem gegeven

Ik zelf vind dit vrij heftig reageren moet je zelf is een kuurtje mee doen de eerste dagen lijkt het wel of je 20 kg beton onder je voeten heb ??? ???
dat zou ik nooit aan een pup van 6 mnd geven
Crab Apple helpt bij ontgiften en bij allerlei soorten van huidproblemen.
helemaal mee eens

Ik denk dat Bumper weinig last van de overgang naar carnibest heeft maar Ushi meer hopelijk valt het allemaal mee
succes er mee
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door