Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door martineD
#971970
Even een vraagje aan jullie.
Mijn 3 katten staan op kvv en ze krijgen er kipfilet, kuikens en prooidieren bij voor de afwisseling. Mijn poesje is zwanger en tot nu toe doet ze het prima op deze voeding, ze groeit goed en zit lekker in haar vel. Ik ben dus helemaal blij met deze manier van voeren.
Over 2 en halve week is ze uitgerekend, dus er komt een spannende tijd aan (het is haar eerste nest).
Als de kittens gaan eten, wil ik ze eigenlijk gewoon op dezelfde manier gaan voeren als de rest van de katten. Maar zou het slim zijn om ze ook aan brokken te wennen? Ivm met nieuwe eigenaren, het versvlees voeren is helaas nog niet overal bekend en veel dierenartsen zijn er tegen. Hierdoor ben ik bang dat de kittens later toch brok gaan krijgen, en ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet moeten als ze alleen vers gewend zijn.
Iemand tips?
Door Mevroi Kruim
#972005
Tja, ik zou het dus besklst niet doen. Versvoer is tegenwoordig op iedere straathoek te krijgen en als de kittens geen br*k blieven, deste beter, dan blijven de nieuwe eigenaren tenminste vers voeren.
Door flin
#972061
ooohww, leuk, die kleintjes....is't nog een speciaal ras? 'k ben niet nieuwschierig...

miss kun je de toekomstige eigenaren een soort boekje meegeven, met daarin een summiere uitleg over vers-voeren, en waarom,...?
miss nog met een lijstje pro-vers dierenartsen, en 'n lijstje vers-dealers,..pro-vers websites.,... zoiets?
Door Loeka
#972065
Wat leuk dat je ook kittens verwacht. Ik ook, over 2 weken! Ik voer ook vers, zowel KVV als Barf. Toevallig heb ik vandaag lamsgehakt bij het IC gehaald voor de kleintjes om mee te beginnen en voor moeders om nu te eten. Ze eet nu alleen hele kleine beetjes tegelijk en dat lamsgehakt maak je handige balletjes van.

Ik heb ze wel altijd aan brok en blik laten wennen, maar dan echt minimaal. Af en toe een paar brokjes of een hapje blikvoer(ik heb 1 bejaarde kat die echt niets anders lust dus ik heb die meuk wel in huis). Meer is niet nodig, als ze de smaak maar kennen en geloof me na een paar hapjes/brokjes herkennen ze dat wel  >: Ik doe het ook omdat ik vind dat de beslissing om vers of iets anders te voeren bij de nieuwe eigenaar ligt. Vaak beginnen ze heel enthousiast met ook vers voeren, maar schakelen soms toch weer over op brok helaas.
Door Barrak
#972135
Volgens mij heeft een kitten er geen moeite mee om de overschakeling naar brok te maken dus daar hoef je het niet voor te doen. Als je het belangrijk vindt dat je kittens vers blijven krijgen dan lijkt het me juist een voordeel als ze eventuele brokjes uit tuffen. Het lijkt me alleen dat door de vele smaak en geurstoffen in brok ze dit laatste niet zullen doen.
Door Femke
#972312
ik zou het niet doen. Brokken en blik staan stijf van de smaakstoffen dus ik zou niet bang zijn dat katten dat niet blieven. Of wel, en eigenlijk zou ik dat nog beter vinden ook.

Juist voor katten vind ik een vers menu echt super belangrijk. Haast nog belangrijker dan voor een hond, al is het alleen maar vanwege de vochtbalans.
Door martineD
#972435
Jullie mening is wel duidelijk iig >:( ;)
Ik heb zelf ook de neiging om ze er niet aan te wennen, maar aan de andere kant vind ik ook dat het voor iedereen zijn eigen keuze is.
De kittens zijn kruisingen helaas, m'n poes is door de pil heen krols geworden. Poes is een sphynx en kater is een siamees.
Ik heb gelukkig nog even om er over na te denken wat ik ga doen.
Mijn katten blieven trouwens geen brok meer nu ze vers krijgen, terwijl ze dat wel altijd gehad hebben :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door