Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#972079
man ga niet panikeren maar het is echt waar, ze is echt rood en da's mijn fout
heb deze week calendulazalf gaan halen voor mezelf voor een wonde en die was met de zalf na 2 dagen weg.
wow goed spul dacht ik
Maar blijkbaar niet voor een hond want vanmorgen zag ik wat rode plekjes bij Caro en dacht ja nu gaan we ééns goed smeren en ook het buikje niet vergeten.
jezus ik kijk deze namiddag en die zit helemaal rood.
met een washandje wat afgewreven en isobetadine opgedaan(daar kan ze tegen want nog gebruikt)
had ook al calendulazalf gebruikt en die kwam van de apotheek
die ik nu gebruikt heb is van de natuurwinkel en daar zit veel meer in zo ook parfum en da's niet goed hé.
hoop dat het morgen weer beter is hoor.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#972082
raar, ik gebruik voor eventuele plekjes bij de jongens ook weleens calendula zalf, maar dit nog niet meegemaakt
Wel koop ik de zalf bij een hondensite...
ellen
Door belgje
#972087
heb met die van de apotheek nog nooit problemen gehad maar daar zit geen parfum en wat weet ik nog allemaal in ook.
in die nieuwe zit heel veel ander spul in ook als ik kijk naar de ingredienten
Door belgje
#972559
moet éérlijk zijn dat we een week telaat zijn met haar spuit(desensibilisatiekuur)
vandaag pas gegeven
kan dit ook een beetje zijn hé.
heb ze zopas gewassen en het sopje die van haar afkwam was weer zeer zeer bruin dus ben er zeker van dat ze nog steeds ontgift ook.
de tranende en etterende oogjes is nu helemaal voorbij, oef da's al iets
Door belgje
#972654
gaat niet goed, ze bijt tot bloedens toe :'(
ze loopt al 2 dagen op het gras ook en er zijn veel graspollen nu hé
groene klei opgesmeert en hemdje aan
Door belgje
#973149
ze krijgt al 3maand geen medicatie meer(prednisolone)
enkel puur allergie geven we nu al 4 weken
efkes op een rijtje zetten wat ik vorige week gedaan heb
inplaats van kip en groente en nu en dan Duck, volledig Duck uitmuntend gegeven heel de week, kan toch daar niet van zijn é.
was sinds donderdag ook gestopt met de puur allergie omdat ze nog steeds krabte maar de wondjes genazen wel goed, dus nu geef ik het terug.
was van plan om puur jeuk te bestellen en ga dit doen ook, misschien werkt dit nog beter.
dus zaterdag en zondag mocht ze lekker op ons gras liggen en spelen en zondag was ze helemaal rood, man je had haar buikje moeten zien.
nu is haar buikje al beter .
gisteren ook haar desensibilisatie spuit gegeven(1week te laat) :-[
ik ben er bijna zeker van dat het door de spuit te laat te geven is en de graspollen.
ho je wordt daar zo moe van hé als je scheet zoveel jeukproblemen heeft.
gisteren kwam ik in paniek mar vandaag is het al beter.
hoe dan ook, zal ze nog ééns laten testen nu ze cortisonevrij is
Laatst gewijzigd door belgje op di 27 mei 2008, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikèdog2000
#973616
in duck voer zitten heel veel granen
probeer eens smuldier compleet of een ander merk
sterkte met je hondje
Door belgje
#973659
hier is enkel duck of te verkrijgen, wel jammer
nu pas haar buikje bekeken en de roodheid trekt goed weg, de wondjes op haar rug met groene klei behandeld en ziet er ook al beter uit
Door belgje
#973703
heb vandaag de puur jeuk en prodier huidlotion besteld.
hopelijk helpt dit nog meer
Door Laura2004
#973720
[quote="belgje"]
hier is enkel duck of te verkrijgen, wel jammer
nu pas haar buikje bekeken en de roodheid trekt goed weg, de wondjes op haar rug met groene klei behandeld en ziet er ook al beter uit
[/quote]
Ik zou toch overwegen om dan zelf samen te gaan stellen. Dan weet je ook precies wat je hond eet en dan krijgt ze zeker weten geen granen binnen, hier reageren veel honden heel slecht op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door