Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#971383
Vandaag moest ik even poep ruimen in mn tuin, en daarbij merkte ik op dat de ontlasting van Bindi heel hard is. Tevens had ik het idee dat de botten van een kippepoot, die ze gisteren gegeten heeft, niet goed verteren. Ik vond bij de ontlasting harde stukjes in "lucifer model"
Bindi moet voorlopig nog even op gevogelte producten blijven staan, dus ik kan niet zomaar alles geven.
Sinds ze vers krijgt, heeft ze VEEEEEEEL minder last van jeuk :D en  haar vacht glimt als een spiegel. ; :)
Helaas zijn haar voeten nog steeds niet in orde, en ook rond de anus heeft ze een grote, kale plek :-\
Maar aan de poeperij moet toch makkelijk wat te doen zijn.
Wie heeft een tip?
bedabkt alvast
Gr.
Gebruikersavatar
Door nova
#971696
Bindi krijgt of een hele dag carnibest, of  6-7ons botvlees per dag.
Ze heeft wat meer nodig dan 1 kg per dag. Bij vleesbot wat kipvlees en wat orgaantjes. en groenten
Volgende week komt herby met een bestelling, dan krijgt ze wat meer afwisseling
maar tot dan is mn assortiment beperkt

gr.
Door dogsunlimited
#971781
Drinkt ze voldoende? 1 van mijn honden haalt al zijn vocht uit de voeding, maar drinkt hierdoor echt veel te weinig. De darmen hebben ook vocht nodig om de ontlasting soepel te houden en goed in te pakken. 's Avonds krijgt hij extra honingwater of fruitsap. Hij kan door omstandigheden niet veel % bot hebben, hij houdt te allen tijde te harde ontlasting anders wat uitmondt in endeldarmonsteking. Maar door het extra vocht kan hij wel beter ontlasten. In de Carnibest zelf zit ook al voldoende bot. Als je dan om de dag vleesbot geeft, kan het niet zijn dat dit teveel is voor jouw pup?
Door Lizzy
#971783
nova schreef: Bindi krijgt of een hele dag carnibest, of  6-7ons botvlees per dag.
Ze heeft wat meer nodig dan 1 kg per dag. Bij vleesbot wat kipvlees en wat orgaantjes. en groenten
Volgende week komt herby met een bestelling, dan krijgt ze wat meer afwisseling
maar tot dan is mn assortiment beperkt

gr.
Dus je stelt voor de helft zelf samen? Misschien niet onverstandig om dan de percentages eens te berekenen van je zelf samengestelde deel want misschien voer je teveel bot.
Gebruikersavatar
Door nova
#971789
Lizzy schreef: Dus je stelt voor de helft zelf samen? Misschien niet onverstandig om dan de percentages eens te berekenen van je zelf samengestelde deel want misschien voer je teveel bot.
Ik zal er wat mee doen
bedankt
Gr.
Door *Natasja*
#971844
nova schreef: Bindi krijgt of een hele dag carnibest, of  6-7ons botvlees per dag.
Ze heeft wat meer nodig dan 1 kg per dag. Bij vleesbot wat kipvlees en wat orgaantjes. en groenten
Volgende week komt herby met een bestelling, dan krijgt ze wat meer afwisseling
maar tot dan is mn assortiment beperkt

gr.
Als je iets meer dan een kilo per dag voert, waarvan 6 tot 7 ons vleesbot, dan zit je dus op 60 tot 70% vleesbot per dag, en dat is te veel. Je zou om te beginnen dit terug kunnen brengen tot 50%, dan zal de ontlastig waarschijnlijk al beter worden.
Door Happy Tail
#972492
en ten opzichte van wat vind je het te hard...als je namelijk brokkenpoep neemt dan hebben alle barfhonden erg harde ontlasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door