Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helma
#971629
Hallo mensen, Chester gaat over op kvv (energique nr.4).
Mag ik hier ook groente door heen doen en wat en hoe kan ik dit het beste doen?
Er staat zoveel info hier en elders, dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Ik weet in ieder geval wel dat ik alles eerst goed moet pureren en over sperzieboontjes heel eventjes de kook over moet laten gaan.
Hoor het graag ook lekkere recepten zijn welkom.

Groetjes Helma.
#971898
Ik neem aan dat je de energique 4 geeft omdat er maag/darm problemen in het spel zijn...
Dus zou ik er helemaal niks aan gaan toevoegen. En het is al een complete voeding dus onnodig. Ook kan je op die manier de verhoudingen van de voeding uit balans halen.
Door Helma
#972051
Ik geef Chester energique nr. 4 omdat hij last heeft van jeuk, waarschijnlijk veroorzaakt door een allergie.
Het is (nog) niet bekend om welke allergie het gaat. Maar de DA gaf gelijk aan dat het goed is om andere voeding te geven.
Zij kwam (natuurlijk) met hypo-allergene brok vanuit de praktijk.......nee bedankt. Het moment was daar om over te gaan op KVV.
Maar nu las ik ook van alles over groentes, dus vandaar mijn vraag.
Hoe kan ik dit in de toekomst aan gaan pakken. Moet Chester dan minder vlees wanneer hij een groenteprutje krijgt dan?
Hoor het graag.
Helma.
#972096
als iets compleet is zou ik er niets aan toevoegen.
Als je wat gaat barfen kan je natuurlijk wel groentemixen geven!!!
Als je hond op dieet staat, kan je wel minder kvv geven aangevuld met groente maar als dit niet nodig is, zou ik het niet doen!
ellen
Door roefus
#972157
Als je het menue wat wil verrrijken, dan kun je natuurlijk altijd een dag zelf invullen.
Geef je iets wat 'standaard' niet in de kvv voorkomt.
Een ander soort spiervlees bijvoorbeeld, een lekker vleesbotje en wat groente.
Of 's een keer een visje, een rauw eitje.
Dat lijkt me zeker niet verkeerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door