Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#971064
Iemand die ik ken vangt via het asiel 2 moederpoezen (1 van de moederpoezen is de dochter van de andere moederpoes, ze hebben beide een nest) op. het zijn zwerfkatten, de moeder-moeder is wel enigszins mensen gewend, dochter-moeder is nog schuw.

Ze lijken redelijk gezond; nog geen vlooien kunnen ontdekken en ze lijken geen wormenbuiken te hebben. ook schone neuzen en poepgaatjes en oren.

financieel is het niet mogelijk om ze te laten barfen, het asiel vergoedt dat niet en de opvangster heeft al 8 poezende monden van zichzelf om te voeden.
desondanks wil ze wel wat extra geven, iig de moezerpoezen omdat ze graatmager zijn.
ze heeft al lamshart voorgeschoteld, en wil ook wat geitenmelk geven.
de opvangster vind het wel een beetje eng dat de moedertjes zulke grote drollen leggen; vrij donker van kleur en formaat hondendrol van een deense dog (en dan bedoel ik geen barfdrolletje).
ze geeft haar eigen katten vers, dus is deze poepformaten absoluut niet gewend, over de geuren nog maar niet te spreken.

ik ga komende week op kraamvisite, en wil dan wat meenemen. ik heb ook wat overtollig speelgoed. is leuk voor de kittens.
de kittens zelf talen nog niet echt naar vast voedsel, en zien er goed doorvoed uit.

wat zou ik mee kunnen nemen voor de moedertjes?
ik wilde al een pakje smuldier-kip halen.
wat is erg calorierijk en hoog in voedingsstoffen?

ik ga geen hills A/D halen. ik denk niet dat nog meer fabrieksvoer erin duwen goed voor ze zal zijn.
Door flin
#971312
je  hebt toch geen idee wat  de moeders gewend zijn te eten? als't echte zwervers zijn, sja, dan zullen ze je muissies vast smakelijk vinden....
maar eigenlijk denk uk dat je de opvangster miss meer plezier doet met wat blikvoer?  (kan ze daar eventueel nog iets van vlees doordoen?)

smuldier kip is natuurlijk te proberen, maar om nou voor 3 (?) dagen ofzo speciall voer te geven, om daarna weer iets anders te eten...? hmmm, weet-niet...neem  anders lekker een kip van de Lidl mee?...of 2... ;D ;D = calorierijk, en gemiddeld aan voedinsstoffen....

lief, dat je er aan denkt zo, voor al die moeders, by-de-weg....
Gebruikersavatar
Door koekje
#971402
ik woon niet in de buurt van een lidl, en ik denk dat ze niet heel erg gewend zijn om professioneel te barfen. muizen zal allicht wel gaan, maar die passen helaas ook niet in mijn studentenbudget.
ze krijgen zowiezo een blikje koolhydraatvrij stinkvoer van me. het is idd nu wel belangrijker dat ze iets te eten krijgen, daarvoor was er immers niets.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#971620
Risico als je dingen gaat geven die ze nog nooit eerder gehad hebben, is dat ze aan de scheiterij gaan. Dan verliezen ze nog meer gewicht. Dus wel voorzichtig zijn.

Ik zou meer richting spiervlees denken, dus rundergehakt/tartaar of ander vlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door