Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#971424
Ireen blijft zo flauw na haar loopsheid, ze slaapt veel en speelt weinig meer met Flynn.
Als we wandelen heeft ze het wel naar haar zin, maar daarna gaat ze weer slapen.
Ik weet dat ze ook altijd schijnzwanger wordt, dus ze zal wel zo blijven tot na haar schijnzwangerschap.
Ik geef nu al Abla Vestem tegen haar schijnzwangerschap en de symptomen zijn daardoor wel minder heftig gelukkig.
Kan ik ook nog iets geven tegen dat flauwe gedoe?
Weet iemand wat meer daarover?

Groetjes Trudie
Door K&D
#971609
Ze zit lekker te broeden. Het is heel herkenbaar voor mij, want Dubhe is ook altijd behoorlijk schijnzwanger. Ze is nu niet meer loops, maar nog behoorlijk mutsig. Ik geef nu Puurschijnzwanger en dat bevalt beter dan de ablavetsem. Ik begin er vlot na de loopsheid mee, en ga door tot ruim 2 maand erna. Haar gedrag is in die tijd heel onderdanig (op het irritante af)
Voor de rest is er weinig wat je aan het hormonensoepje kunt doen. Het best is nog veel spelen, afleiding geven, geadopteerde speeltjes weghalen, minder eten geven, fietsen en wachten tot het voorbij is. Niet aan tepels laten likken.
Ze is nog heel jong, maar let wel op bijverschijnselen die duiden op mogelijke baarmoederontsteking.
Door Red_Hunter
#971655
Ja dat mutsige, kan ik echt slecht tegen. Normaal is ze de baas over Flynn en nu gaat ze al heel snel op haar rug liggen voor hem.
Als ik met haar ga spelen is ze wel enthousiast maar ze is zo weer uitgespeeld.
Gisterenavond wel wat oefeningen met haar gedaan en voor snoepjes is ze wel te porren en toen werd ze wel enthousiast.
Minder eten geven wil ik het liefst nog niet, want ze is net aan het aankomen en ik ben daar al blij mee.
Meestal als ze echt schijnzanger is dan laat ze wel eens een maaltijd staan, dus tot die tijd laat ik haar nog lekker dooreten, zolang ze wil eten.

ik zit nog in tussen loopsheid en de schijnzwangerheid, ik heb nu nog de ablavetsem maar kan volgende keer ook eens die andere proberen.
Vorige schijnzwangerschap was wel al minder heftig dan de eerste keer. Bij de tweede keer had ik al de ablavetsem gegeven, maar ik kan me niet meer herinneren dat ze toen in de tussen tijd ook al zo flauw was.

Dus maar even doorbijten en wachten tot het allemaal weer voorbij is.

Over twee weken een show, hopelijk is ze dan nog een beetje enthousiast.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#971874
Even in de gaten houden of ze niet meer gaat drinken en slechter gaat eten. Ze kan ook stiekum een baarmoederontsteking aan het kweken zijn.
Door Red_Hunter
#973063
Drinken doet ze nauwelijks en eten.... daar kan ik haar volgens mij 's nachts nog voor wakker maken. ;D ;D
Kan dat ook al zo snel gebeuren met een hondje van 2 jaar? :-\

Groetjes Trudie
Door K&D
#973070
Meestal niet zo, maar ik ken wel iemand die haar teefje van rond de 2 jaar had laten helpen, en de baarmoeder was toch niet helemaal in orde. Maar het komt meestal voor bij oude(re) teven.
Dubhe is nu 6, die houdt ik toch wel goed in de gaten. We hebben vroeger thuis een hondje verloren aan baarmoederontsteking. Ze heeft de operatie (achteraf slagerswerk van meer 'veearts'  dan dierenarts) niet overleefd. Mijn moeder was zo van slag, we hebben nooit meer een ander hondje gekregen.  :-\
Door Red_Hunter
#973082
Ja, zelf ook een hond verloren aan baarmoederontsteking, zij was 10 jaar.
Het probleem was dat we er vrij laat achter kwamen omdat ze niet echt ziek was, het was gewoon een keiharde tante voor zichzelf dus we merkte pas laat wat aan haar. De dierenarts dacht eerst nog aan een blaasontsteking omdat ze wel meer dronk, maar verder niet ziek was.
Ze overleed een paar uur na de operatie, haar bloed wilde niet goed stollen.
Vreselijk als je dat overkomt.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door