Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#970612
Vanmiddag tijdens het sjouwen, deed Mouss een beetje onbenullig, piepte Babiche kort maar hevig en liep vervolgens verder op drie pootjes. :'(
Ze bleef hinkelen met het pootje. Zet hem af en toe wel neer maar heel voorzichtig. Ik voel en zie niks onder haar pootje. Ze reageert ook niet wanneer ik haar pootje strek en flex.
Ik geef haar nu om de 2 uur een traumeel tabletje. Hoe lang moet ik dit aankijken? Als er nu alleen een verstuiking/verrekking  is, wanneer moet ik dan verbetering zien?  :-\
Door dineke-cavalier
#970620
hoi hoi,

ik ben geen kenner  :doctor:  op dit gebied hoor maar ik zou het morgen nog even aankijken ( maar dat zou ik persoonlijk doen ). ::)
als er morgen nog geen verbetering is zou ik even bij een d.a langsgaan .

groetjes dineke
Door Lizzy
#970832
Ik zou zelf vandaag al graag wat verbetering zien. Als ze nog steeds echt totaal de poot nul kan gebruiken (dus net zo slecht als gisteren): ging ik even naar de DA. Als er al verbetering in zit maar ze loopt nog steeds niet 100% goed: keek ik het de komende dagen even aan. Wel traumeel blijven geven!
Door dorinekok
#970855
ik vind dit voor mezelf altijd zulke moeilijke dingen! :-[
Ik hoop dat ik vandaag verbetering zie. De wens is waarschijnlijk de vader van de gedachte en anders kijk ik haar gewoon beter. 8)
Om de 2 uur traumeel is dat voldoende of beter wat sneller achter elkaar?
Door Minna
#970922
Ik zou zowieso haar alleen aan de lijn uitlaten dat ze niet gaat forceren, nu los rennen met andere honden lijkt mij iets te veel risico. Rust en wandelen in stap en draf als het verbetert, voor meeste kneuzinkjes etc 14 dagen rust, en het is over. Als ze niet binnen 3 dagen op het oog zuiver loopt zou ik het na laten kijken, pijnstillers zou ik niet gebruiken, dan gaan ze juist door hun grenzen.
Door Lizzy
#970927
dorinekok schreef: ik vind dit voor mezelf altijd zulke moeilijke dingen! :-[
Ik hoop dat ik vandaag verbetering zie. De wens is waarschijnlijk de vader van de gedachte en anders kijk ik haar gewoon beter. 8)
Om de 2 uur traumeel is dat voldoende of beter wat sneller achter elkaar?
Nee, om de 2 uur is prima.
Door dorinekok
#970991
Bedankt Minna en Lizzy voor het advies.
Aan de lijn lopen is er niet bij hier. De honden lopen gewoon in en om het huis dus ik wandel heeeel rustig het pad een stukje af om te zien hoe ze zich gedraagt. Ik heb al gecheckt of ik dat met of zonder riem zou doen maar zonder gaat prima.
Uitlaten hoef ik niet persé. Dat scheelt alweer. Ze houdt zichzelf ook behoorlijk rustig.
Elke 2 uur een tabletje. Als het morgen niet beter is, zit ik morgenmiddag bij de dierenarts.
Door dorinekok
#971020
nu een uurtje na mijn vorige bericht: het pad af gelopen, heeel langzaam en Babiche zet steeds haar pootje neer. Ze hinkt nog wel maar loopt niet meer op 3 pootjes.
Wat kan een mens van slag af zijn door zoiets kleins. Komt omdat ik nog een horror geschiedenis in mijn hoofd heb van Barroush die zijn kniebanden scheurde. Die liep gewoon door zonder een kik te geven. Toen hij net hersteld was van de operatie en ik na een maand mocht revalideren, openbaarden zich zijn nierklachten. Voor mij zijn die onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Zo, nu maar hopen dat de vooruitgang door blijft zetten.
Door tieneke
#971250
Gelukkig gaat het al een stuk beter  ;)
Hier had Tara verleden jaar ook van deze ongelukjes en terwijl ik de volgende dag nadat het gebeurt was, op het punt stond om naar de Da te gaan gebruikte ze haar poot alweer voorzichtig,heb haar wel heel erg rustig gehouden de eerste week met veel rusten en onder toezicht buiten.
Door Minna
#971307
Chic zit op moment met geirriteerde kruisband aan een knie, weet eens niet waarmee ze dat opgelopen heeft, en ze heeft helemaal niks laten merken. Moest ook 3 weken rust, zitten nu al op bijna twee weken. Ik word er gek van.  :-X Zij vindt rust echt helemaal niks.
Hopen dat er niks verder verrekt is, en dat het gewoon helemaal goed komt. Nadeel is vaak dat honden niks laten zien en gaan gewoon compenseren met spieren en de andere drie poten, waardoor je weer overal kleine dingetjes krijgt.
Door roefus
#971314
dorinekok schreef: nu een uurtje na mijn vorige bericht: het pad af gelopen, heeel langzaam en Babiche zet steeds haar pootje neer. Ze hinkt nog wel maar loopt niet meer op 3 pootjes.
Wat kan een mens van slag af zijn door zoiets kleins. Komt omdat ik nog een horror geschiedenis in mijn hoofd heb van Barroush die zijn kniebanden scheurde. Die liep gewoon door zonder een kik te geven. Toen hij net hersteld was van de operatie en ik na een maand mocht revalideren, openbaarden zich zijn nierklachten. Voor mij zijn die onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Zo, nu maar hopen dat de vooruitgang door blijft zetten.
Dorine, gewoon rustig blijven...... :-*
Babiche is geblesseerd...even aankijken...traumeel enzovoorts....GEEN pijnstillers gebruiken....kijken of ze haar poot weer gaat gebruiken.
Pijnstillers vind ik funest...niet gebruiken als je 'beoordelen' moet.
Gaat Babiche weer goed lopen...haar poot gebruiken...dan is het goed.
En anders ga je naar de da.

Heb hier ook wel 's blessures gehad...gingen meestal vanzelf over.
Soms hinkel jezelf ook wel 's ....gaat ook over.
Niet te vlug van slag zijn...het meeste herstelt gewoon binnen 'n paar dagen.
Zo niet...dan naar de da.
Dan ook gewoon GOED laten nakijken...

Maar ikzelf hoop gewoon...dat Babiche alweer bijna gewoon 'loopt'.
Dikke knuffel voor jou en je monstertje :-*
Door dorinekok
#971397
Gisteravond leek het zo goed als over. Vanmorgen hinkt ze weer. Maar lang niet meer zo erg als in het begin. Elke 2 uur traumeel, geen pijnstillers en voorlopig mag de da nog geen nieuwe auto kopen. Veel rust (inderdaad heel vervelend). Maar Babiche is een bikkeltje hoor (ze is de herder-achtige op de foto van mijn handtekening).
Hopen inderdaad dat ze niet gaat compenseren maar ja, dat doe je toch, doen wij ook. Maar gezien het feit dat het toch ineens verbetert, ben ik er wel van overtuigd dat het niet heel ernstig is...
bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door