Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#970911
ik loop elke ochtend in de duinen en over strand en ik heb dus een vreetschuur die alles wat eetbaar is ook opeet.
Zo vind ze nu half opgegeten jonge konijntjes,die liggen er dan nog niet lang en zijn niet door ziekte gestorven maar toch vraag ik me dus af of het kwaad kan dat zij dan bijv. zo'n kop wegwerkt.
Overigens is ze me nu steeds te snel af en heeft ze het al op voor ik het doorheb maar goed :-X
OOk graaft ze krabben op,ik wil het niet hebben maar soms lukt het haar en die eet ze dan ook op,ze jaagt dus :'( en dood levende dieren :'(als ik het zie krijgt ze op dr lazer maar goed ook met krab ben ik wel eens te laat,gelukkig pakt ze ze in eerste instantie zacht op,als ik het dan op tijd zie kan ik ze terug in het water gooien.
Is dit slecht voor haar of kan het geen kwaad?
Door Lizzy
#970925
Ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Het konijntje passeert toch het superzure maagzuur van jouw hond. Met een pH waarde van 1. Dat is net zoutzuur. Dus zelfs al was het nijntje ziek: dan nog.
Door eefje
#970986
oke nou gelukkig maar want ik vind het al niet zo fijn dat ze het doet,aangezien ik liever de restjes achterlaat voor de beesten die in de duinen wonen enz......zij krijgt tenslotte haar eigen eten ::) maar ja als ze er dan ook nog ziek van zou worden zou ik helemaal niet meer lekker lopen.
Door sofia
#970998
Hoi,

Mijn hond eet alles wat los en vast zit, ook wat vaak al dagen ligt te rotten. Als aaseter lijkt me dat trouwens geen probleem. Ook eet ze levende en dode krabben op het strand en van alles wat daar beweegt zoals zeesterren etc. Alleen kwallen heb ik haar nog niet zien eten. Ze voelt zich er prima bij en ook niets vreemd aan de ontlasting gezien. Maak je geen zorgen zou ik zeggen.

Olga
Door eefje
#971097
~Joke~ schreef: Op Ameland eet Kyra ook dode verrotte krabben  :P
als de krabben dood waren zou ik er nog niets eens zo heel erg mee zitten weten jullie dat,ik ben met zeedieren niet zo bang voor wormen enz,kweet ook niet waarom......ik zit er meer mee dat ze levende krabben uitgraaft en opeet,dat gaat me een beetje ver,ze krijgt verdorie hartstikke duur eten waar menig hond jaloers op zou zijn en zij vind het niet genoeg,nee ze gaat er zelf nog wat bijvangen :-X
Als ze snel genoeg zou zijn zou ze ook jonge konijntjes vangen denk ik,die lust ze ook wel zag ik dus vandaag,er kwamen ineens 2oren uit haar bekje :o gelukkig had ik die kop al zien liggen(en dacht ik dat zij er voorbij zou lopen net als Harley ::) ) en wist dus dat ze niet iets gevangen had maar ja,er zitten wel eerst vossen en ratten aan te vreten en daarna gaat het haar buik in......daar zat dus meer mijn angst zeg maar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door