Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door anneke_47
#97051
hallo
mag ik wat vragen.
ik heb een golde-retriever van 6 jaar had in het begin wel eens een hotspot nu sinds februari al voor de derde keer iedere keer dieren arts prednoral en antibioticum kost handen vol geld en schiet niet op hond pijn ik ook niet vrolijk hij heeft geen vlooien en ik voer hem pal diner met een blik pal weet iemand de oplossing
bvd groetjes anneke
Door jeanne
#97052
[quote="anneke_47"]
hallo
mag ik wat vragen.
ik heb een golde-retriever van 6 jaar had in het begin wel eens een hotspot nu sinds februari al voor de derde keer iedere keer dieren arts prednoral en antibioticum kost handen vol geld en schiet niet op hond pijn ik ook niet vrolijk hij heeft geen vlooien en ik voer hem pal diner met een blik pal weet iemand de oplossing
bvd groetjes anneke
[/quote]
Hoi anneke, welkom !

Nou, doe eerst die palzooi maar aan de kant!
En begin met een compleet vers vlees voer, er zijn verschillende goede merken!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97098
Hoi Anneke, welkom :). Geef je hond eerst maar eens een tijdje een Kompleet Versvlees Voer, waarschijnlijk knapt je hond daar al en heleboel van op.

Kijk voor meer informatie over en verkooppunten van de verschillende merken maar eens op de websites van de desbetreffende fabrikanten:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

En verder raad ik je aan om hier lekker veel te gaan lezen. Begin bijv. eens in de bieb. Veel beterschap met je hond :)
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 16 mei 2004, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#97099
Ha! Ik zie dat je de vraag hebt gesteld hier op Barfplaats ;)
Probeer inderdaad dus zoals ik je schreef eerst maar eens vers!
We zijn benieuwd naar de resultaten!
Succes!
Groetjes Linda.
Door Jolly
#97196
hoi Anneke, welkom welkom

Had jij je help oproep ook op de marktplaats gezet? Fijn dat je je hond probeerd te helpen( en natuurlijk ook je portemonee ;), )
Eigenlijk hoort deze bij Medisch hond, maar dat is niet erg en hij zal waarschijnlijk wel voor je verplaatst worden.

Kijk ook even bij Medisch http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 2#msg93282 of deze http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 3#msg76563 of Deze tip is eigenlijk nog beter Typ hierboven bij Zoeken Hotspot in en voila, overal waar het woord hotspot in is gebruikt, krijg je te zien.
Lees voer te over. ;D
Pas wel op, het werkt erg verslavend. ::) 8)

Ook zou ik proberen, om in ieder geval die blikzooi weg te laten en dat te vervangen voor een goed merk kvv( komplete (ikzelf schrijf dat altijd met een c, maar goed) vers vleesvoeding) de site's hiervan staan hierboven al aangegeven. Tis dan wel verstandig dat je een kvv uitzoekt, die a) een beetje in de buurt te koop is, b) eentje die je een beetje redelijk in je vriezer kwijt kunt (want alle kvv merken zijn diepvriesproducten, ligt het niet in een diepvries is het geen kvv, simpel he) en c) voor jou hond zou ik ook een kvv uitzoeken die niet al te veel granen heeft, dus in mijn ogen valt Duck dan al af( maar dit is mijn mening he)
Nou hopelijk hebben zowel jij als je hond hier wat aan.

Groetjes Jolly
Door casangio
#97208
Hoi,


Mijn hond heeft tijdens haar loopsheid ook een giga hotspot gekregen met onnoemelijke jeuk erbij. Ik heb er afwisselend cardiospermum opgesmeerd en zilverwater gemengd met tea tree olie. Het haar begint nu pas weer terug te komen. Wat ik heb gebruikt ?
Cardiospermum (is ook tegen de jeuk) en afwisselend zilverwater met tea tree olie. Soms heb ik er ook een klein beetje zuivere tea tree olie op gesmeerd.
Nu groeit het haar op die plaats weer volop terug.

groetjes, alma
Door Lizzy
#97219
Hoi Anneke, tja, ik mag het misschien niet zeggen, maar Pedigree Pal is echt wel de grootste bagger die je je hond kunt geven... (naast Bonzo, Frolic, etc). Daar kun jij niks aan doen, want ze maken PRACHTIGE reclame, maar het is niet voor niets dat jouw hond hotspot krijgt....

Pedigree Pal bevat ongeveer 4% vlees (en dat voor een carnivoor-voer!) en dit vlees heeft dan ook nog eens een zeer onduidelijke afkomst. Het is in ieder geval geen vleeslapje of filetje. Je moet eerder denken aan varkens en rundvlees dat bij de supermarkt is weggehaald omdat het over de datum is (kijk maar op www.rendac.nl). De rest van de inhoud is granen, soja en andere troep. En helaas, granen (met name in deze grote hoeveelheden) worden er van verdacht allergieen (huidproblemen als hotspot horen daar ook bij), diabetes maar ook kanker te veroorzaken.

En Pedigree Pal bevat dan ook nog eens een zwik chemische middelen om de bewaartijd te verlengen. Je moet dan denken aan stoffen als BHA en BHT en dit zijn stoffen die ook als rubber stabilisator worden gebruikt. En om de bewaartijd van kleurenfilms (foto) te verlengen. Dus iedere dag moet jouw hond al deze troep verwerken en draait zijn lever overuren. En minimaal 1 maal per jaar trekt jouw hond dat allemaal niet meer en krijgt hotspot. Feitelijk heb je nog geluk want veel honden op Pedigree Pal diner en blik poepen hopen poep waar een volwassen beer jaloers op is! Veel honden op dit voer hebben hele vieze tanden en soms zelfs een smerige adem. Vaak stinken deze honden ook nog eens heel erg naar hond. Vaak hebben ze veel ergere huidproblemen. Dus, je hebt geluk!

Maar ik raad je dus aan om zo spoedig mogelijk dit voer in de kliko-bak te gooien en zo spoedig mogelijk over te schakelen op een goed voer. De merken versvlees zijn hierboven al gegeven. Eventueel kun je een paar dagen per week brokken geven en de andere dagen versvlees. Maar beter is het om helemaal over te stappen op verse voeding. Mocht je toch persee brokken willen voeren, kijk dan eens naar redelijk fatsoenlijke merken zoals Farmfood, Canex, California Natural, Innova, etc.

Groetjes, Lizzy
Door margreet
#97548
Juist ten eerste ander voer.ten tweede, de plek van de hotspot goed drogen na het zwemmen.
Schoonmaken met teatreeoil,daarna hydrocortidermzalf of zalf met aloe vera erin,op de wond smeren,het makkelijkste is als je de plek kaalknipt.
Verder zorgen dat je hond er zo weinig mogelijk aan krabbelt.
Eventueel sok aan de achterpoot doen aan de kant waar de wond zit.
Ik doe dit tegenwoordig allemaal zo en heb geen da meer nodig.
Dit jaar heb ik het heeeeel rigoreus aangepakt en heb allebei mijn goldens kort laten scheren.
heerlijk straks met vakantie en geen gezeur meer,afdrogen en klaar. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#97572
[quote="margreet"]
Juist ten eerste ander voer.ten tweede, de plek van de hotspot goed drogen na het zwemmen.
Schoonmaken met teatreeoil,daarna hydrocortidermzalf of zalf met aloe vera erin,op de wond smeren,het makkelijkste is als je de plek kaalknipt.
Verder zorgen dat je hond er zo weinig mogelijk aan krabbelt.
Eventueel sok aan de achterpoot doen aan de kant waar de wond zit.
Ik doe dit tegenwoordig allemaal zo en heb geen da meer nodig.
Dit jaar heb ik het heeeeel rigoreus aangepakt en heb allebei mijn goldens kort laten scheren.
heerlijk straks met vakantie en geen gezeur meer,afdrogen en klaar. ;D


[/quote]
dat hoort toch niet ??? 8)
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 17 mei 2004, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#97581
[quote="margreet"]
Juist ten eerste ander voer.ten tweede, de plek van de hotspot goed drogen na het zwemmen.
Schoonmaken met teatreeoil,daarna hydrocortidermzalf of zalf met aloe vera erin,op de wond smeren,het makkelijkste is als je de plek kaalknipt.
Verder zorgen dat je hond er zo weinig mogelijk aan krabbelt.
Eventueel sok aan de achterpoot doen aan de kant waar de wond zit.
Ik doe dit tegenwoordig allemaal zo en heb geen da meer nodig.
Dit jaar heb ik het heeeeel rigoreus aangepakt en heb allebei mijn goldens kort laten scheren.
heerlijk straks met vakantie en geen gezeur meer,afdrogen en klaar. ;D


[/quote]
dan zijn het nu labjes :o 8)
Door anneke_47
#97669
bedank voor jullie goede adviezen ben gestop met pal
heb nu vers voer van prins en brokken van nutro choice
maar ik begrijp dat jullie kiezen voor alleen vers voer
is wel een dure geschiedenis alhoewel die brokken ook duur zijn 11,50 voor 2 kilo ben bang dat mijn hond honger heb met alleen vers voer een pak is 2,95 voor
6 plakken is dat genoeg per dag hoor graag weer jullie advies groetjes anneke en boy :) :)
Door Lupa
#97699
wijs aub voorzichtig met dat scheren van je goldens.
ik heb menig goldens gezien die na jaren geschoren te zijn de vacht niet meer terug kwam, alsof ze aangevroten zijn door de muisen.
Ik ben er volledig tegen, ze krijgen daardoor meer onderwol ze krijgen krullerig vacht en daardoor komen de problemen.
soory dit is even oftopik maar moest het even kwijt
in de nieuwe"honden wereld"zit er artikel erover, mischin als je dat leest begrijpje wat ik bedoel.
is het niet een idee om allen te scheren waar de hotspot meestal komt?
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 17 mei 2004, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97709
[quote="anneke_47"]
bedank voor jullie goede adviezen ben gestop met pal
heb nu vers voer van prins en brokken van nutro choice
maar ik begrijp dat jullie kiezen voor alleen vers voer
is wel een dure geschiedenis alhoewel die brokken ook duur zijn 11,50 voor 2 kilo ben bang dat mijn hond honger heb met alleen vers voer een pak is 2,95 voor
6 plakken is dat genoeg per dag hoor graag weer jullie advies groetjes anneke en boy :) :)
[/quote]
Wat goed dat je de Pal de deur uit doet! :)
Hoeveel je moet voeren ligt aan het gewicht van de hond, als richtlijn wordt 20 gr. per kg. lichaamsgewicht geadviseerd, dus weegt je hond 20 kg. dan kun je hem 400 gr. per dag geven.
Overigens kun je misschien beter een kennelverpakking van Energique kopen, volgens mij komt dat bij dezelfde fabrikant weg als Prins. In een kennelverpakking zit dacht ik 12 kg., en is veel voordeliger per kg. Vraag er maar eens naar bij je dierenspeciaalzaak.
Door Lupa
#97719
prins is een dure merk en ooit kwam we erachter dat het de zelfde recept is als energique en dat is goedkoper.
verder kunje kijken naar bibi, carnibest en andere merken als je groot inkoop ben je goedkoper uit.
Door Nelly
#97794
[quote="Lupa"]
wijs aub voorzichtig met dat scheren van je goldens.
ik heb menig goldens gezien die na jaren geschoren te zijn de vacht niet meer terug kwam, alsof ze aangevroten zijn door de muisen.
Ik ben er volledig tegen, ze krijgen daardoor meer onderwol ze krijgen krullerig vacht en daardoor komen de problemen.
soory dit is even oftopik maar moest het even kwijt
in de nieuwe"honden wereld"zit er artikel erover, mischin als je dat leest begrijpje wat ik bedoel.
is het niet een idee om allen te scheren waar de hotspot meestal komt?
[/quote]Ben het met je eens Do; er wordt m.i. ook té snel overgestapt naar de mogelijkheid : scheren. Terwijl dat eigenlijk geen mogelijkheid is. Een langharige hond zal gewoon geborsteld/verzorgd moeten worden. Als het zó simpel was, dan zou ik ook m'n geliefde Newfy- ras weer in huis kunnen nemen; immers borstelen hoeft dan niet meer, je laat je hond gewoon 2-3 x per jaar scheren en klaar is Newfy ::). Daar beginnen we dus niet aan... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door