Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#968558
Vandaag de eerste kalkoendrumstick gegeven. En dat viel best in de smaak. Hier werd gesmuld, en niet gedrumd. Vast voor herhaling vatbaar

Gr
Door evenstar
#970424
hier is kalkoen ook not done eenmaal kalkoen nekken gegeven die gingen zelfs met moeite door de vleesmolen  >:(
Door tieneke
#970427
evenstar schreef: hier is kalkoen ook not done eenmaal kalkoen nekken gegeven die gingen zelfs met moeite door de vleesmolen  >:(
Hier eten ze wel kleinere hele kalkoennekken daar hebben ze geen enkele moeite mee,maar de hondjes zijn ook aardig groot.
Heb een paar jaar terug een aantal hele kalkoen gekocht bij de farm en heb dus de hardheid en scherpte zelf uitgetest,echt knetterhard en vooral de vleugels vlijm/glasscherp!!Wil ik echt niet op mijn geweten hebben als dat in de keel van mijn honden schade aan zou richten  :-X
Door tieneke
#970431
evenstar schreef: hier is kalkoen ook not done eenmaal kalkoen nekken gegeven die gingen zelfs met moeite door de vleesmolen  >:(
Mijn man heeft de vleugels en ander karkas er ook doorheen proberen te krijgen(Porkert 12) maar je moet zoveel kracht en geweld gebruiken dat dit geen echt prettig karweitje is,buiten dat de molen het kan begeven.Hebben ze maar weggegooid die harde krengen.
Door Minna
#970793
Ik heb hier kalkoenkarkassen van herby gegeven en zelfs de oude taart van 13 met een afgesleten gebit kreeg dat super makkelijk weg, en die kleine mormeltje van 9 kg ook, dus zo knetterhard lijkt het mij niet. Haaskarkas leek mij harder en scherper.
Door Laura2004
#970806
Ik gaf in Spanje regelmatig hele kalkoenen aan de honden, naast dat ze het erg lekker vonden, hadden ze er ook totaal geen moeite mee qua hardheid of scherpheid.
Door Lizzy
#970820
Ik heb de indruk dat er diverse soorten kalkoenen bestaan. Ik heb af en toe kalkoennekken die zo groot zijn als een onderarm. En net zo dik. Ik heb ook af en toe kalkoennekken die ietsjes groter zijn dan de eendennek. De eerste nekken zijn ook behoorlijk hard. De tweede zijn zacht als boter. Nou had ik een keer karkas en vleugels gehad (die waren dus ook behoorlijk groot)... Naaah, net wat Tieneke schrijft: net glas! Scherp, doorzichtig en knettertje hard. Je kon met een flink stuk bot werkelijk iemand om zeep helpen. Dus om die nou aan mijn honden te geven: neuh. Maar ik heb ook een keer karkas en vleugels gehad: die waren helemaal vergelijkbaar, qua hardheid, met kip. En prima te doen dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door