Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Silka
#970646
heeft er iemand een idee hoe pompoen te voeren?
ik heb het fijngesneden en 20min gekookt
koud water erover
maar silka wou het niet barfen
dan maar geprobeerd met visemulsie erover
dat ging goed voor 40 gram  :D
daarna barfte ze het ook niet meer  ???
heb dan stoofvlees fijngesneden en er tussen
maar dat wil ze ook niet
ik moet het dringend kunnen voeren want ze gaat zo plat als een  :-X
alvast bedankt
Door ~Joke~
#970694
Ze zijn hier gek op oranje pompoen. Als ik eentje 'slacht' staan ze erbij en willen ze stukjes. Ze eten zo blokjes rauwe pompoen, zelfs Spike, die behalve groentemix, nooit iets van groente of fruit eet. Ik heb nu weer pompoen door de groentemix gedaan, gewoon rauw.
Gebruikersavatar
Door pike
#970719
Hier gaat ook altijd pompoen door de groentemix, ik kook het een paar minuten dan pureert het makkelijker.
Pompoen vinden ze hier lekker.

Maar wat bedoel je hiermee:
Silka schreef: ik moet het dringend kunnen voeren want ze gaat zo plat als een  :-X
Door Silka
#970785
nu heeft ze alle stukjes stoofvlees uit de pompoen gevist :tease:
en ik had het nog zo fijn gesneden
nou ja dan zal ze het wel gewoon niet lusten zeker
morgen gewoon naar de apotheker anti diarree pilletjes halen denk ik  :doctor:
tenzij er hier iemand nog andere ideeën ten berde brengt
mercikes voor de hulp
pike schreef: Maar wat bedoel je hiermee: ik moet het dringend kunnen voeren want ze gaat zo plat als een  Lips Sealed
gewoon dat ze al sinds maandag diarree heeft
tijdens de wandeling ergens iets bedorven afval gegeten
domme sluikstorters eh
er is een dobberman die het ook heeft zitten, van hetzelfde sluikstort in het bos
ligt er al verdorie een maand
en nergens een groen mannetje te zien om het te laten aangeven
maar o wee als je een takje afbreekt of als ze zien dat je hond losloopt
Laatst gewijzigd door Silka op do 22 mei 2008, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#970810
Minna schreef: Maarre wat heeft pompoen mee te maken met het diarree dan?  ???
Pompoen werkt regulerend, bij obstipatie maakt pompoen de ontlasting dunner en bij diarree stopt het  ;)
Door Lizzy
#970818
Als je pompoen wilt geven tegen de diarree, dan is het beter om de pompoen gaar te koken en niet rauw te geven. Okugest van VSM werkt ook goed tegen diarree. En als het te lang duurt of je hond is er ook ziek bij, dan zou ik zeker naar de DA gaan.
Door Silka
#970877
zo ik ben net terug van de apotheek
ze heeft me NORIT Actieve Kool capsules 200mg meegegeven
ze zei me dit te gebruiken in kombinatie met rijstwater
1 eetlepel op 1 liter water
klopt die verhouding wel ?? lijkt me zo weinig
ze zei ook van niet meer te voeren
dan zou het probleem binnen 2 dagen opgelost moeten zijn
duimen maar  :P
klopt het dat ik niet meer mag voeren ?
ze is al een kilo afgevallen van de 8kg kan dat toch wel tellen  :-\
Door Silka
#970887
~Joke~ schreef: Als de mijne willen eten dan krijgen ze eten.
ook als ze al 4 dagen diarree hebben ?
Door Lizzy
#970894
Silka schreef: zo ik ben net terug van de apotheek
ze heeft me NORIT Actieve Kool capsules 200mg meegegeven
ze zei me dit te gebruiken in kombinatie met rijstwater
1 eetlepel op 1 liter water
klopt die verhouding wel ?? lijkt me zo weinig
ze zei ook van niet meer te voeren
dan zou het probleem binnen 2 dagen opgelost moeten zijn
duimen maar  :P
klopt het dat ik niet meer mag voeren ?
ze is al een kilo afgevallen van de 8kg kan dat toch wel tellen  :-\
Is de apotheek een soort dierenarts?
Ik vind het persoonlijk hoogst onverstandig om norit te geven. Stel dat het een bacteriele infectie is: dan wil je de bacterieen zo snel mogelijk het lijf uit hebben. En dus niet de diarree stoppen. Want wat gebeurd er als je de diarree stopt terwijl het daarbinnen barst van een bacterie invasie? Die bacterieen houdt je daar dan in het lichaam vast. Waar ze zich "gezellig" gaan vermenigvuldigen. En wordt je hond dus alsmaar zieker. Voordat je begint met het geven van allerlei middelen, is het misschien niet onverstandig om te overleggen met een dierenarts.

Persoonlijk ben ik totaal geen voorstander van rijstewater ook. Het is superlastig verteerbaar.

Dus wat ik doe als ze diarree hebben: ik kijk naar de algehele conditie van de hond. Is de hond levendig? Drinkt hij genoeg? Geen koorts? Niet ziek? Wel eetlust? Hoeft de hond niet over te geven? Als je al deze vragen kunt beantwoorden met JA, dan is er geen reden tot paniek. Dan geef ik zelf dus wel gewoon eten, en wel hun eten dat ze normaal ook krijgen. Ik geef wel probiotica en ook Okugest. Als ik 1 van deze vragen met NEE moet beantwoorden: dan ligt het eraan welke vraag ik met NEE moet beantwoorden. Als ze alle drie met NEE beantwoord moeten worden: dan zit ik bij de dierenarts. Als mijn hond niet genoeg drinkt, niet levendig is en zich ziek voelt: dan zit ik ook bij de DA. Als de hond wel drinkt, geen koort heeft maar geen eetlust heeft, dan kijk ik het een paar dagen aan. En ondertussen let je natuurlijk heel goed op dat je hond voldoende vocht binnen krijgt en niet uitdroogt. Desnoods (als de diarree water als water is en de hond drinkt niet veel) zet je hem in overleg met de DA op ORS. En als je het niet vertrouwt: ga je altijd naar de DA.

Algemene regel die ik hanteer: als mijn hond niet wil eten of eet met lange tanden: laat ik hem vasten. Gerust 24 tot 36 uur. Ik geef alleen lauw water met honing, verder niks. Als mijn hond hartstikke honger heeft: geef ik hem gewoon te eten. Ik geef dan alleen geen hard/groot botwerk, hooguit wat zachte kippen of eendennekjes. En niet te vet.
Door Minna
#970919
Ik laat ook vasten met diarree (nu hebben ze sinds rauw eten geen diarree meer gehad...) en geef water met idd honing en probiotica in vorm van kefir. Vroeger als een hond diarree had gaf ik karnemelk of biogarde.
Maar heb ik een hond die echt ziek is van diarree en ik denk dat die gaat fout, dan ga ik wel naar de Da. Een apotheker weet er idd niks van, of ja niks, weinig in ieder geval.  ;)
Door 202Spots
#971036
Rauwe pompoen kan je wel door de groentemix doen..
maar ik geef de gekookte pompoen waneer de ontlasting aan de harde kant is en met losse poep...
maar wanneer het echt spuit diaree is dan zal de pompoen niet zo vlug helpen denk ik.
Moet je echt wel wat anders doen.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 22 mei 2008, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door