Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hellenbanjerbo
#904207
voor mensendarmen werkt geraspte appel (zonder schil!) met wat kaneel tegen diarree. als de kalfjes aan de diarree zijn kook ik rijst in naar verhouding veel water en en dan geef ik alleen het rijstewater te drinken. mijn honden hebben nooit diarree dus ik kan het niet uitproberen maar hebben anderen ervaring hiermee? las hier ook ergens dat gekookte pompoen helpt tegen diarree bij honden maar dat begrijp ik ook niet helemaal. groentes werken toch laxerend?
Door Lizzy
#904269
Gekookte pompoen werkt regulerend. Dus bij diarree helpt het de diarree te stoppen en bij obstipatie helpt het de ontlasting dunner te maken. Wonderlijk spul, pompoen en zo uit de natuur!
Door conleeuw
#904411
wat Lizzy schrijft, over rijst water, ik weet dat het bij mensen kan werken, ik denk toch dat bij honden het zo is dat als je niets doe, is het met een week over, en geef je rijstwater duurt het maar 7 dagen...het is altijd zo moeilijk om vaste getallen aan een aanval van diaree te geven, de ene keer duurt het toch maar een dag of mischien twee, de andere keer wel vijf dagen of een week, je kan of rijst geven of niet of iets anders, en al met al stopt het na een dag of twee of mischien na vijf dagen of een week, je weet alleen nooit of het zonder de rijst water ook was gestopt na dezelfde hoeveelheid tijd, je kan het niet zonder en daarna met doen :-\
Door Silka
#970560
woef
dit gaan we meteen proberen se
zit nu al 3 dagen met de diarree
waarschijnlijk iets verkeerd van afval gegeten in het bos
:rant: sluikstorters
ben al een kilo afgevallen is best veel aangezien ik maar 7-8 kilo weeg
moet ik nu én rijstwater én pompoen of enkel één van de twee
op de wandeling zei iemand me van voorlopig géén eten meer te geven, klopt dit ?

ps gisteren op de school mocht ik 2 klassen omhoog  :groupwave2:
tijdens de aandachtsoefening moest ik weer dringend.... zo plat als iets
tijdens de blijfoefening moest ik overgeven
hopelijk werkt die pompoen en ben ik snel genezen want m'n baasje is wat ongerust als ie me zo zielig ziet liggen en zitten bibberen en staart tussen de benen
nu even wat wandelen zie want er mot weer wat uit
Door Silka
#970566
Lizzy schreef: Gekookte pompoen werkt regulerend. Dus bij diarree helpt het de diarree te stoppen en bij obstipatie helpt het de ontlasting dunner te maken. Wonderlijk spul, pompoen en zo uit de natuur!
en hoeveel gram moet je er van geven per dag?
% lichaamsgewicht ??
Door connie63
#970738
mijn hond had eergisteren ook weer de diaree en toen kreeg ik de tip om yakult te geven, en ze was er de volgende dag vanaf
mischien dat je er wat aan heb
Door Femke
#970750
connie63 schreef: mijn hond had eergisteren ook weer de diaree en toen kreeg ik de tip om yakult te geven, en ze was er de volgende dag vanaf
mischien dat je er wat aan heb
yakult staat stijf van de suikers en/of zoetstoffen. Je kan dan beter probiotica uit een capsule geven (dat is namelijk de werkzame stof in yakult)
Door tieneke
#970764
connie63 schreef: mijn hond had eergisteren ook weer de diaree en toen kreeg ik de tip om yakult te geven, en ze was er de volgende dag vanaf
mischien dat je er wat aan heb
Als er hier eentje aan de race is krijgt hij/zij of weinig/of niets te eten maar zeker geen andere ongezonde dingen zoals bijv Yakult waar zeker een hond niet veel mee kan.
Heb zelf een spastische darm en als ik deze troep zelf drink(ooit een kuur uitgeprobeerd) moet ik de wc pot onder mijn kont vastbinden. :-X
Door Lizzy
#970829
Silka schreef: en hoeveel gram moet je er van geven per dag?
% lichaamsgewicht ??
Komt niet zo krap. Gewoon lekker een paar eetlepels gekookte pompoen. Honden vinden het heerlijk. Tenzij ze echt ziek zijn. Maar als een hond echt ziek is en niet wil eten, vind ik dat hij moet vasten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door