Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#970251
Hoi,
Onze boxer dame van bijna 11mnd eet de laatste tijd erg slecht.
Nu is vorrige week al gebleken dat ze schijnzwanger is dus dat zal zeker wel een mede oorzaak hebben.

'Smorgens eet ze helemaal niet meer, terwijl ze altijd zo d'r bak leeg had.
Rond een uurtje of 5 krijgt ze haar 2e maaltijd, maar ook die laat ze vaak staan..... Het maakt niet uit wat ik d'r geef, ze eet het niet.
Ik geef d'r nu al kleinere portie's 'savonds omdat ik het zonde vind om het steeds weg te gooien.... Maar ze eet het niet. Al haal ik de bak na een x aantal tijd wel wer weg tot de volgende maaltijd.
Gisteravond heeft ze uiteindelijk 5 hamburgers van Rodi op (daarvoor was het al 2 dg terug) maar vandaag heeft ze alweer niks gegeten. Maar een penskluifje (is ze normaal dol op) eet ze ook niet op. Normaal wissel ik altijd al af met Rodi, CB, Haaksbarf, Smuldier, Avh Breda, Energique, Prins....En ze at altijd alles met smaak...

Verder is ze wel vrolijk en blij hoor, lekker levendig. Maar je ziet d'r wel weer magerder worden.......

Iemand tips?
Wie heeft er tips
Door coby.p
#970621
tips heb ik niet voor je
maar mijn belle eet ook slecht, als ze schijnzwanger is
bij haar duurt het ook echt meerdere weken, dat slechte eten
gelukkig kan zij het wel hebben, zonder echt mager te worden

coby
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#970625
naar 1x per dag gaan?
Da Vinci deed dit ook hoor, weigerde eten, ben naar 1x per dag gegaan en gaat super!
ellen
Door Wendy (boxer gek)
#970665
Bedankt voor jullie  reactie's.
We waren nu al over gestapt naar 1x per dag eten. Maar nog steeds eet ze dan veel tekort.
Gisteren maar 200gr Duck. Vandaag gelukkig al ietsje meer, 500gr CB.
Ze is nu 10 mnd en weegt 30kg (woog meer er is nu ong. 3/4kg af)
Dik is ze absoluut niet je kon eindelijk de ribbetjes niet meer zien, maar nu weer wel.
Gelukkig wordt ze wel weer actiever.... We lopen en spelen ook veel met d'r om d'r af te lijden....Maar het ze kan ook uren lekker liggen snurken ;D (ben blij dat m'n man niet zo snurkt :P)
Door Lizzy
#972352
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Hoi,
Onze boxer dame van bijna 11mnd eet de laatste tijd erg slecht.
Nu is vorrige week al gebleken dat ze schijnzwanger is dus dat zal zeker wel een mede oorzaak hebben.
'Smorgens eet ze helemaal niet meer, terwijl ze altijd zo d'r bak leeg had.
Rond een uurtje of 5 krijgt ze haar 2e maaltijd, maar ook die laat ze vaak staan..... Het maakt niet uit wat ik d'r geef, ze eet het niet.
Ik geef d'r nu al kleinere portie's 'savonds omdat ik het zonde vind om het steeds weg te gooien.... Maar ze eet het niet. Al haal ik de bak na een x aantal tijd wel wer weg tot de volgende maaltijd.
Gisteravond heeft ze uiteindelijk 5 hamburgers van Rodi op (daarvoor was het al 2 dg terug) maar vandaag heeft ze alweer niks gegeten. Maar een penskluifje (is ze normaal dol op) eet ze ook niet op. Normaal wissel ik altijd al af met Rodi, CB, Haaksbarf, Smuldier, Avh Breda, Energique, Prins....En ze at altijd alles met smaak...

Verder is ze wel vrolijk en blij hoor, lekker levendig. Maar je ziet d'r wel weer magerder worden.......

Iemand tips?
Wie heeft er tips
[/quote]

Zo niet DE oorzaak. Linga at ook heel slecht toen ze schijnzwanger was. En ze lag maar te liggen. Wat ik doe: ik zorg (probeer) haar niet de gelegenheid te geven om schijnzwanger te worden door: in mijn agenda bij te houden in welke periode ze zit. Tegen de tijd dat ze schijnzwanger kan gaan worden: ga ik heel veel wandelen, heel veel oefeningetjes en spelletjes met haar doen, gaan de benches dicht zodat ze geen hol kan gaan bouwen en krijgt ze direct minder eten. Ook laat ik haar gerust een dag vasten als ze zo'n neus optrekt van "gatver, eten...". Eventueel zou je ook iets van Ablavetsem van VSM kunnen geven.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door