Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cindy de Wolf
#970403
Zijn er al ervaringen met HB voor de kat? Ik wil deze namelijk toch eens gaan uitproberen. Het echte barfen willen ze niet namelijk, tenzij ik alles maal en doe en dan nog vissen ze het orgaan en bot er tussenuit, zelfs met de bormixen van Herby flikken ze dit >:( afijn wil me eens richten op wat kvv voor de kat. Bibi moeten ze niet, hapjes CB en Bandit wel.
Door Wibodhu
#970423
Ik (of eigenlijk, de katten 8)) gebruik sinds kort Haaksbarf, bij ons gaat Haaksbarf er beter in dan CB en ik vind het er ook beter uitzien dan CB. Haaksbarf lijkt wat minder op gehakt en de kipvariant is lichter van kleur en doet meer denken aan kipfilet (vind ik). Ben er zeer over te spreken!
Het enige nadeel is dat het behoorlijk moeilijk is om het te pakken te krijgen, bij de dierenwinkel waar ik het koop is het een paar weken niet te koop geweest omdat het gewoon niet geleverd kon worden. Gelukkig was het er vorige week weer dus ik heb gelijk een hele voorraad ingeslagen!
Door mirdj
#970489
Ik heb vorige week wat proefworstjes binnen gekregen. Tot nu toe heb ik alleen paard en zalm geprobeerd, de rest komt de komende weken.

De paard moesten ze hier niet, ze trokken er letterlijk hun neus voor op. Uiteindelijk hebben ze het wel gegeten want ze weten dat ze niets anders krijgen. Het zijn bij mij ook geen vis liefhebbers, maar de zalm ging er een stuk beter in als paard. Ik heb nog lam, konijn en kip liggen, maar daar verwacht ik geen problemen mee, dat eten ze nu ook al.

Bij Shaweca kan je het overigens gewoon via de webshop bestellen en boven een bepaald bedrag komen ze het thuis bezorgen (ligt er wel aan waar je woont)
Laatst gewijzigd door mirdj op wo 21 mei 2008, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
#970502
Ik heb ook al wel naar de haaksbarf zitten kijken omdat er ook voor de katten meerdere smaken zijn en dan ipv/naast de carnibest maar ik vind het nogal behoorlijk prijzig. En inderdaad verkooppunten zijn er bij mij in de buurt bijna niet.
Door Loeka
#970613
Hier ging de HB Konijn er met smaak in ook bij de minder fanatiek eters. En inderdaad ik vind het ook prijzig vergeleken met de CB en zelf met de Bibi. Ik reken dat grootverbruikprijzen.
Door YaYa
#970725
Ik heb voor de cb ook de grootverbruikersprijzen en daarmee vergeleken is HB echt een flink stuk duurder. De cb kost mij 3 euro per kg voor alle smaken behalve de lam en die is dan 3,80 de kg.
Door Cindy de Wolf
#970896
Als ik het zo goed begrijp wordt de HB voor de katten beter ontvangen wordt dan voor de honden HB. Ik heb nu bij Shaweca 10kg besteld. Van alles maken behalve vis 2kg. Ben benieuwd.
Door Cindy de Wolf
#977604
Gisteren de eerste paar rollen HB binnen gekregen en met mijn lintzaag er zo'n 125g afgezaagd voor vanmorgen. Ik had de rund/kip eruit gelegd en ik moet zeggen het zag er prima uit, stukken beter als destijds voor de honden. Dobby vond het ook erg lekker. De rest zat nog aan het hertenvlees. Deze smaak is in ieder geval prima bevallen. Nu de rest nog.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door