Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#970593
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar..halen de meeste mensen hun barfproducten bij vers leveranciers als herby, gelukkigdier, kiezebrink etc, of hebben de meesten hun vaste slagertjes waar ze producten kunnen krijgen?
(of de slachterijen zelf natuurlijk)

Ik kom nooit bij een slager om vlees voor ons zelf te halen...eigenlijk haal ik altijd al mn boodschappen eens per week in de supermarkt (dus ook mn vlees en groentes) Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd meer op mn moeder begin te lijken en speciaal voor fruit en kaas naar de markt ga  ;)
Maar goed, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik tot nu toe alleen maar bij een versleverancier heb besteld omdat ik gewoonweg nooit bij slagers/poeliers ed kom  :)
En jullie?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#970598
Ik heb veel van Herby, en IC,kipkarkassen bij een ander islamitsche winkel,zalm in een viswinkel.

Het meeste is wel van Herby.

Als er rundergehakt voordelig is bij een supermarkt haal ik het daar maar dan wel ongemalen.
En soms ook kippenpoten of karbonades in de aanbieding bij een supermarkt.
Door Lizzy
#970599
Biologische boer
Scharrelkipverwerkingsbedrijf
Islamitische Slagerijen
VEN/Sligro
Vis-winkel
Biologische natuurwinkel (eieren, zuivel, rauwe noten en zaden en de meeste groentes)
Door EdwinK
#970678
Ik krijg het meestal thuis gebracht, maar komt voor het grootste deel uit het IC, en soms de voordeel slager, hoewel die ook niet echt voordelig is.

(moet eerdaags weer eens bestellen, de bodem van de vriezer komt aardig in zicht)
Gebruikersavatar
Door pike
#970777
-Herby levert het merendeel
-Pluimveeslachter (met name voor allerlei soorten  kippebot en kiporgaan, loopvoeten,  maar soms ook voor een heel parelhoentje of konijntje als ik een gulle bui heb  ::))
-Turkse supermarkt voor de visjes en de groente
-Islamitische slager - hier koop ik eigenlijk alleen voor mezelf, voor de doggies alleen in noodgeval want hij is eigenlijk te duur
-Soms koop ik in de supermarkt afgeprijsd lams- of paardevlees dat op de datum is, andere vleessoorten zijn hier evengoed nog te duur ook al zijn ze afgeprijsd. In het allerallergrootste noodgeval  koop ik wel eens Smuldierpens of een diepvrieszak met blokjes hart in de supermarkt.
#970840
Ik haal de kippennekken en maagjes bij de plaatselijke poelier.
Eendenekken en wild kan ik bij de plaatselijke barfboer halen (die ook CB verkoopt).
Orgaanvlees haal ik gedeeltelijk bij de islamitische slager, en gedeeltelijk bij de supermarkt.
Prooidiertjes ga ik bij prooidier.nl bestellen. Kuikens haal ik vooralsnog bij de plaatselijke dierenwinkel.
En vis haal ik bij de viskraam op de markt.
#970885
Bij Lizzy voornamelijk alle biologische producten van rund (kopvlees, tong, nier, lever, pens, hart)
Herby
Halimas Halal
Af en toe Shaweca
CB via vitalfood
Overige kvv bij De Graaf (kan je als consument niet kopen)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#971018
IC
In Antwerpen haal ik wel eens wat in de Crie en bij Salembier
AHV voor o.a. eendagskuikentjes en lamshart voor de katten
Bij de DSZ om de hoek haal ik wel eens kipgehakt, gemalen pens of gemalen rood vlees, ook voornamelijk voor de katten.
De visboer op de markt voor visafval en wijtinkjes
En verder nog wel eens het e.e.a. uit eigen slacht of jacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door