Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#969938
Bij oa Herby kun je runderknars bestellen..
Wat is de voedingswaarde hiervan?En is het gewoon zacht kraakbeen?
maw, heeft het nut om dit te geven of is het alleen bedoeld als extra om lekker op te knagen?
Door Mevroi Kruim
#969952
Het is zo te zien borstbeen, dus kraakbeen. Niet heel erg zacht maar mijn honden kunnen er wel goed mee overweg. Voor af en toe leuk maar niet als onderdeel van een dieet, meer als extraatje.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#969973
lekker om de tanden te poetsen.
Ik heb het ook vaak de runderknars maar vindt het zo nu en dan behoorlijk hard!
ellen
Door Minna
#970294
Ik heb de knarsen hier ook, vinden ze lekker, en zelfs onze oudje met haar 13 jaar oude gebit heeft er geen probleem mee. Ik reken het wel als bot.
Door brie
#970406
Minna schreef: Ik heb de knarsen hier ook, vinden ze lekker, en zelfs onze oudje met haar 13 jaar oude gebit heeft er geen probleem mee. Ik reken het wel als bot.
Waarom reken je het als bot?
Door tieneke
#970417
Hier geen runderknars=veel te hard en de kans op verstoppingen is zeer zeker aanwezig.
Het voegt ook helemaal niets toe aan een gezond barfmenu.
Door Minna
#970792
Waarom reken je het als bot?
Volgens mijn boerenverstand komt dat het dichtst in de buurt, is geen orgaan en geen vlees. Wel goed bevleesd.  ;) Ik geef het hier ook niet elke week of zo, en ik reken ook niet echt alles uit op het procentje af. Maar in het lange-termijn berekening doe ik knars wel bij bot rekenen. Gisteren hadden ze bvb dikke lappen kopvlees en de knars als toetje.
Door Mevroi Kruim
#971056
De knars die ik krijg is kaal, daar zit geen flintertje vlees aan. Ze krijgen het dus heel af en toe na de maaltijd om te knagen. Ze krijgen eht goed weg.
Door Happy Tail
#978886
de knars die ik van Herby kreeg is helemaal kaal en hapt net zo lekker weg als een krackertje
Maar ze krijgt deze dus als toetje na een pensmaaltje
Door robbiekomvoor
#978943
hier nooit meer, faycka[11 jaar] had ontlasting met wat bloed erbij,blijbaar kan ze dat niet verdragen,ze schrokt ook alles naar binnen........dom prinsesje ;) ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#978945
hier krijgen ze het af en toe. Didge krijgt het goed weg. Vienna en Kay knagen er op maar krijgen het niet weg. Bantu wist niet wat ze er mee moest en kreeg het ook niet weg ???
Door DaisyD
#979094
Daisy is er dol op!  :D  Omdat het wat verstoppend werkt geef ik het als 'toetje' bij een stevige pens of vleesmaaltijd. De knarsen van herby wegen al gauw een kilo, dus in combinatie met anderhalve kilo pens hoeft (lees krijgt) ze de volgende dag even geen eten.
Over de knars doet ze al gauw anderhalf tot twee uur, lekker op der dooie akkertje op haar plaats. Ik zie het als een HEERLIJK tijdverdrijf. (en natuurlijk reken ik het bij het bot.)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#979228
Ik heb een keer runderknars besteld bij Herby. Maar ze kregen het hier helemaal niet weggewerkt. Het waren vrij grote stukken en ik kreeg het zelf ook niet doormidden gehakt dus uiteindelijk heb ik het maar weggegooid.
Nou zijn mijn hondjes niet zo heel groot,  over het algemeen krijgen ze redelijk wat weggeknaagd maar dit was dus echt te hard voor ze.
Door Huskymeisje
#979308
Ik heb het ook altijd voor de honden. Ze krijgen het hier prima weg. Ik hak het met een bijltje een beetje in en dan trek ik het zo uit elkaar.

Ik geef het altijd bij een pensmaaltijd of wanneer ze alleen spiervlees krijgen. Ze vinden het heerlijk.
Door Antonia
#979543
Ondanks dat ik toch behoorlijke grote honden heb, die veel gewend zijn komen runderknarsen er bij mij niet in.

De vraag of de honden het wegkrijgen is één, sommige knarsen zijn wat zachter anderen zijn loeihard en sommige honden zijn er bedreven in en anderen weer wat minder. Dat is voor mij een minder zwaarwegend argument.
Wat ik wel een punt vind is de verteerbaarheid van runderknarsen, ze verteren gewoon heel slecht en moeilijk en de kans op verstopping is daardoor groot. Dat risico wil ik met mijn honden niet nemen.

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Tieneke.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door