Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#968217
Hallo allemaal, ik had een kilo spierinkjes gekocht bij de makro en alleen Gunnar eet ze >:( ::) . Nu heb ik ze samen met pens en rundvlees "in de week" gelegd, maar stel dat ze ze dan nog niet eten, kan je ze dan goed drogen ??  Wie weet vinden ze ze dan wel lekker ??
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#968224
Yup, je kunt ze prima drogen!!! Ik heb ze daar zelfs speciaal voor gekocht...  :) Niet te lang en niet op te hoge temperatuur, want anders wordt het een riekend kruimelfestijn  ;D. Hier doen ze er een moord voor qua beloningssnoepje.
Door Nynke
#968225
[quote="Judith van Sam"]
Yup, je kunt ze prima drogen!!! Ik heb ze daar zelfs speciaal voor gekocht...  :) Niet te lang en niet op te hoge temperatuur, want anders wordt het een riekend kruimelfestijn  ;D. Hier doen ze er een moord voor qua beloningssnoepje.
[/quote]

nee, ik heb een droogmachine, dus een te hoge temperatuur zal sowieso niet lukken  ::) ::) 

Ik ga het proberen  :D :D :D  dankjewel !!!!  :-*
Door Nynke
#969714
Nou, ik heb de sppierinkjes gedroogd en ze vinden ze heerlijk !!!  Zelfs Gunnar komt op een drafje aanlopen als ik met het zakje zwaai  :D :D :D
Door maddoc
#970278
hmm, ik heb ook zo'n zelfde zak vd Makro nog in de vriezer liggen, denk dat ik die dan ook maar in de droogmachine ga doen, wie weet kunnen de katten ze dan ook waarderen :P
Door Nynke
#970314
[quote="maddoc"]
hmm, ik heb ook zo'n zelfde zak vd Makro nog in de vriezer liggen, denk dat ik die dan ook maar in de droogmachine ga doen, wie weet kunnen de katten ze dan ook waarderen :P
[/quote]

Dat geloof ik vast wel !!!  Mijn hondjes vinden ze gedroogd in elk geval heerlijk !!!
Gebruikersavatar
Door pike
#970728
Zijn die spierinkjes nog compleet  ??? net als de sardellen? Dan zou ik die namelijk ook moeten kunnen drogen want dat zijn ook heel kleine visjes.
Door Nynke
#970900
[quote="pike"]
Zijn die spierinkjes nog compleet  ??? net als de sardellen? Dan zou ik die namelijk ook moeten kunnen drogen want dat zijn ook heel kleine visjes.
[/quote]

ja hoor, ze zijn een centimeter of 3-6 lang en helemaal compleet. Spierinkjes zijn volgens mij jonge kabeljauw en sardelles zijn vast jonge sardientjes  :D :D
Gebruikersavatar
Door pike
#970914
Dat zou je denken maar sardellen zijn anchovisjes. Ik ga binnenkort ook eens proberen ze te drogen. Is weer eens een ander snoepje.  ;)
Door Nynke
#970942
[quote="pike"]
Dat zou je denken maar sardellen zijn anchovisjes. Ik ga binnenkort ook eens proberen ze te drogen. Is weer eens een ander snoepje.  ;)
[/quote]

Lekker hoor !!!    :D ;)
Door maddoc
#971248
@Nynke; ik ben van plan ze van het weekend in de droogmachine te drogen, maar welke temperatuur heb jij gebruikt en hoe lang heb je ze gedroogd?
Door tieneke
#971264
maddoc schreef: @Nynke; ik ben van plan ze van het weekend in de droogmachine te drogen, maar welke temperatuur heb jij gebruikt en hoe lang heb je ze gedroogd?
Ben geen Nynke maar 50 graden is het beste  ;)
Denk een uurtje of 12 ongeveer,ligt aan de grootte en dikte.
Door Nynke
#971426
maddoc schreef: @Nynke; ik ben van plan ze van het weekend in de droogmachine te drogen, maar welke temperatuur heb jij gebruikt en hoe lang heb je ze gedroogd?
inderdaad, zoals Tieneke al zegt, 50 graden, 12 uur, dat was hier goed  :D :D
Door maddoc
#971820
dank jullie wel, dan kan ik ze net zo goed er nu nog even op leggen als het toch 12 uur moet, dan zijn ze als ik morgenochtend opsta al een heel eind heen (hopen dat de katten ze zich niet al vannacht gaan proberen toe te eigenen...).
Door maddoc
#973309
nou ze zijn hier ook gelukt!  nog niet iedereen is er fan van, maar die ze wel lusten vinden ze ook echt erg lekker,en er is dus ook al flink gejat, helaas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door