Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#970073
Toen we terugkwamen van het uitlaatrondje lagen er opeens bloeddruppeltjes van Kees in de kamer. En een klontje slijm.
Tijdens het rondje vanmorgen heeft ze 3 keer gepoept waarvan de laatste keer dun en lichtbruin.
Een jaar of 6 terug heeft ze heel erge diarree met bloed en slijm gehad, dat duurde weken, dus ik zag mn geest al zweven en ben meteen naar de da gegaan vandaag.
En nu ben ik terug met een dieetadvies: gekookte rijst of macaroni met 2 gekookte eieren per dag. En dat voor 5 dagen.
En pillen : Stomorgyl.
Wat ik al bij Gemma's topic las, is dat het bloed en slijm komt door een irritatie van het laatste gedeelte van de darm.
Dat was ook de bevinding van de da, maar ik wil dat dieet helemaal niet.
Vanochtend heeft ze gewoon haar orgaanmaaltijd gegeten, gister heeft ze een beetje zitten mutsen met de zalmkop.
De afgelopen dagen viel me op dat ze veel gras liep te snaaien, maar ze heeft niet gespuugd.
Wat is wijsheid? Even laten vasten, gewone maaltijden geven? Die pillen geven?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#970080
Ik zou in ieder geval geen gekookte rijst, gekookte macaroni en gekookte eieren geven  :-X. Als je hond aangeeft wel te willen eten en behalve de diarree niet extra sloom is of zichtbaar echt niet lekker, dan zou ik gewoon een beetje van zijn normale voedsel geven (beetje lichtverteerbare onderdelen daarvan) en kijken hoe dat valt. Als hij niet wil eten, zou ik hem een dag laten vasten en het dan morgen nog eens proberen. En hem verder gewoon goed in de gaten houden, maar niet meteen aan iets ergs denken.
Door - pien -
#970081
ik twijfel nog over die pillen  :-\ niet over die macaroni hoor  ;D
zal ik die pillen wel geven, het is een kuurtje ?

domme vraag: wat is lichtverteerbaar
ik denk geen botten, beetje kip of zo?
Door Kuszco
#970088
Stomorgyl wordt vaak gegeven bij darminfekties. Zorgt ook dat de irritatie van de darmwand afneemt en is ontsteking remmend,gaat zwelling van slijmvlies etc. tegen en is natuurlijk antibacterieel. Zita heeft pas geleden ook een kuurtje gehad. Ik zou het wel geven,en dan geen gekookte rijst macaronie of eieren. Ik kook meestal kip bij diarree en geef de bouillon hiervan om te drinken.
Daarna begin ik dan met CB light en bouw het weer op.
Als het even kan niet vasten,behalve als er gebraakt wordt of er geen eetlust is.
Heel veel beterschap.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door mcSnurk
#970100
nou, blijkbaar hebben we een internetvirus!
Zou ook geen macaroni of rijst geven, als ie daar niet aan gewent is ::), kan dat ook diarree opleveren. Ik zou die rijst koken met wat kruiden, die eitjes gebakken erover en je hebt nasi ;).
Gekookte kip kan ook, of even laten vasten, kijk even hoe het gaat. Pillen zou ik geven als het zo niet meer gaat, dus verergert. Ik ben niet zo van de pillen :-\
Beterschap voor Kees!
Door Femke
#970110
gemmaa schreef: nou, blijkbaar hebben we een internetvirus!
Zou ook geen macaroni of rijst geven, als ie daar niet aan gewent is ::), kan dat ook diarree opleveren. Ik zou die rijst koken met wat kruiden, die eitjes gebakken erover en je hebt nasi ;).
Gekookte kip kan ook, of even laten vasten, kijk even hoe het gaat. Pillen zou ik geven als het zo niet meer gaat, dus verergert. Ik ben niet zo van de pillen :-\
Beterschap voor Kees!
Ik dacht terwijl ik deze zin aan het lezen was dat jij serieus was! Huh, wat voert zij aan d'r hond met diaree  :o :o :o ;D ;D
Door mcSnurk
#970132
Femke schreef: Ik dacht terwijl ik deze zin aan het lezen was dat jij serieus was! Huh, wat voert zij aan d'r hond met diaree  :o :o :o ;D ;D
:-[ oh ik bedoelde inderdaad niet de hond, ik bedoelde voor menselijk avondeten, had ik er misschien even bij moeten zetten in plaats van erbij denken :-[
Door Femke
#970209
gemmaa schreef: :-[ oh ik bedoelde inderdaad niet de hond, ik bedoelde voor menselijk avondeten, had ik er misschien even bij moeten zetten in plaats van erbij denken :-[


nee joh, bij mij viel het kwartje pas toen ik de nasi zag  ;) ;D ;D ;D

(en dat lag aan de snellangzaamheid waarmee mijn kwartje viel  8))
Door conleeuw
#970375
ik zou inderdaad gewoon vers blijven voeren, de kuur kan je geven, en als zij ziek over komt mischien bouillon, je ben er toch vrij snel bij, dus het moet lukken. ;)
Door - pien -
#970411
de kip heb ik licht gekookt, en van de botjes geplukt, de bouillon heeft ze helemaal opgelebberd, en de pil moest ik verstoppen in een beetje kvv van de poezen maar dat ging er in als koek.
er zat een beetje bloed aan de poep, maar de poep was wel van een goeie consistentie  :)

ik moet het kuurtje afmaken, duurt 10 dagen, en mijn plan is om daarna probiotica te gaan geven, of is dat te overdreven?
pfff, mn hondemeisje mankeert nooit iets en het is ook niet zo ernstig, maar ik ben er wel een beetje van geschrokken  :-[
Door conleeuw
#970416
pienkeestip schreef: de kip heb ik licht gekookt, en van de botjes geplukt, de bouillon heeft ze helemaal opgelebberd, en de pil moest ik verstoppen in een beetje kvv van de poezen maar dat ging er in als koek.
er zat een beetje bloed aan de poep, maar de poep was wel van een goeie consistentie  :)

ik moet het kuurtje afmaken, duurt 10 dagen, en mijn plan is om daarna probiotica te gaan geven, of is dat te overdreven?
pfff, mn hondemeisje mankeert nooit iets en het is ook niet zo ernstig, maar ik ben er wel een beetje van geschrokken  :-[
nee hoor, niet overdreven, lijk mij in dit geval helemaal een goed idee ;)
Door conleeuw
#970434
pienkeestip schreef: ik heb net even gezocht op probiotica, maar zie door de bomen het bos niet meer.
welke en hoeveel moet ik geven?
mmmm hier kan ik je niet mee helpen, ik weet van probiotica niet genoeg, mischien dat iemand die dat wel weet reageer ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door