Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#969837
we zijn met Ayuk sinds zijn maagontsteking vorig jaar bij gevogelte gebleven. Laatste tijd probeer ik ook vis en dat ging goed. Omdat ik nog steeds mijn twijfels had over die chronische darmontsteking omdat er geen symptomen meer waren dacht ik probeer nu ook eens rundvlees. Dat had hij dus al sind de brokkentijd en de maagontsteking niet meer gehad. Over gisteren en eergisteren verdeeld een paar stukjes biefstuk gegeven, in totaal misschien een halve. Sind vanmorgen diarree. Het eerste was nog stevig, daarna brei met slijm. Nu nog steeds brei met slijm en helderrood bloed. Hij hoeft wel niet meer halsoverkop naar buiten. Dat brei met slijm had ik verwacht omdat hij iets nieuws had gekregen maar ik maak me zorgen over dat bloed. Dat was zelfs niet toen hij zo erg ziek was. Hij heeft wel honger, gewoon gegeten, is ook niet lusteloos. Waar moet ik op letten met dat bloed en hoe lang mag dat duren. geloof niet dat ie een virus heeft, dat is te toevallig.
En zou dat dan kunnen komen omdat zijn darmen geen rundvlees meer gewend zijn of dat ie dat toch niet verdraagt?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op di 02 sep 2008, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#969845
Meestal als mijn Noah diarree had met bloed was dat omdat hij veel te erg zat te persen. Dat kon ik altijd oplossen met 1 of 2 finidiar. Dat was dan ook helderrood en zat op het bloed en zijn poeperd. Maar als er niet echt diarree is zou ik toch wel een rondje da doen, ik lees ook niet dat hij enorm zit te persen? Vooral die brei zou ik helemaal niet prettig vinden.
Door mcSnurk
#969856
nee niet echt persen. Hij was zich net ook niet aan het melden maar ik ging hem gewoon uitlaten en toen poepte hij weer. 't Is meer bruine aardappelpuree met bloed. Geen water of spuitpoep. Vanmorgen was wel noodgeval, toen moest hij er een paar keer uit maar dat lijkt over te zijn. Twijfel ook tussen de rest van de dag vasten of gewoon voeren :-\
Door Kuszco
#969864
Mijn da zegt altijd dat als de hond geen zieke indruk maakt en niet braakt,gewoon eetlust heeft je je niet al te druk over bloed bij de diarree hoeft te maken. Honden bloeden makkelijk in hun darmslijmvlies en met persen.
Ook adviseert hij gewoon door te voeren bij diarree. Vasten schijnt niet altijd goed te zijn.De hond moet natuurlijk wel eetlust hebben en niet braken.
Het kan heel goed van de biefstuk zijn. Kan hij toch niet verdragen denk ik. Lijkt op een allergische reaktie van de darmen.
Dat kan zeker diarree met slijm en bloed geven.
Zelf zou ik op mijn eigen gevoel afgaan.
Voel je er niet goed bij ga dan even langs de DA.
Beter een keer te veel dan niet.Zeker als je ongerust bent.
Succes en beterschap.
Liliane,Zita en Lotje.
Door bloemetje
#969865
Ik zou even kijken wat hij wil. Als hij wil eten geef je hem en anders niet. Zo doe ik het meestal. Bij mij worden ze anders helemaal flauwtjes en rommelende buikjes.
Door Mevroi Kruim
#969910
Als het helderrood bloed is zit het aan het eind van de darm, het kan heel goed dat daar bv een adertje gesprongen is oid. Bij echte narigheid in de darm zelf verwacht je zwartige ontlasting, dan zit er bloed in van hogerop in de darm. En ontstekingen zitten vrijwel altijd hogerop in de darm. Dus over helderrood bloed zou ik me zelf niet zo druk maken, ff afwachten kan wel denk ik.
Door mcSnurk
#969920
nou hij lijkt zich in ieder geval niet slecht te voelen, er is net uitgebreid gerolmopst in het gras. Maar even afwachten. Maar hoe weet ik nu of het een gesprongen adertje is, een irritatie doordat de darm geen rundvlees meer gewent is of toch een allergie tegen rundvlees. :-\. Moet ik het dan als het beter gaat nog een keertje proberen? :-\
Door Kuszco
#969989
Zelf zou ik zeggen waarom zou je het nog een keer proberen?
Lotje kan ook geen rundvlees verdragen ,krijgt alleen kip,eend . Ik ga het niet meer proberen ook. Al die ellende iedere keer.
Misschien dat ik wel nog eens lam probeer. Maar verder ga ik niet meer.
Ze hoeven toch niet perse alle vlees te eten? Soms kan het nu eenmaal niet.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door mcSnurk
#970095
het gaat geloof ik beter, om 1600 nog uit geweest maar meneer ging in de grootste en hoogste pol gras en brandnetels zitten die hij kon vinden en ik kon de keutel niet vinden dus ik weet niet of en wat eruit kwam en net gewandelt en niks gedaan. Hij is wat rustiger als anders maar wil wel spelen en bedelen, goed teken denk ik.
Waarom nog eens proberen? Waarom zou ik alleen gevogeltes geven als het misschien niet nodig is. Ik dacht hoe meer mogelijkheden/variatie hoe beter? Waarom zou ik hem de rest van zijn leven alleen maar kip of zo geven als hij helemaal niet allergisch voor iets anders is. Ik heb nu eenmaal het idee dat onze prutsert niet tegen granen kan en toen de verkeerde diagnose heeft gekregen.
En wij eten ook graag eens wat anders en meneer is nu eenmaal stinkverwent ::)
Door Femke
#970216
gemmaa schreef: het gaat geloof ik beter, om 1600 nog uit geweest maar meneer ging in de grootste en hoogste pol gras en brandnetels zitten die hij kon vinden en ik kon de keutel niet vinden dus ik weet niet of en wat eruit kwam en net gewandelt en niks gedaan. Hij is wat rustiger als anders maar wil wel spelen en bedelen, goed teken denk ik.
Waarom nog eens proberen? Waarom zou ik alleen gevogeltes geven als het misschien niet nodig is. Ik dacht hoe meer mogelijkheden/variatie hoe beter? Waarom zou ik hem de rest van zijn leven alleen maar kip of zo geven als hij helemaal niet allergisch voor iets anders is. Ik heb nu eenmaal het idee dat onze prutsert niet tegen granen kan en toen de verkeerde diagnose heeft gekregen.
En wij eten ook graag eens wat anders en meneer is nu eenmaal stinkverwent ::)
nou als het zich binnen een dagje oplost als hij het niet verdraagt zou ik het rustig nog een keer proberen. 't is anders als je hond dagenlang ziek is.
Aan de andere kant: rund is denk ik wel een vleessoort wat veel honden toch niet verdragen. Je hebt biefstuk gegeven wat toch hartstikke mager was dus aan vettigheid kan het niet liggen.

Als je het zeker wil weten probeer je het nog een keer, misschien was dit ook wel een toevalstreffer  :-\
Door Kuszco
#970305
Precies wat Femke zegt.Als het echt zo snel over is en de hond er niet of geen echte last van heeft zou ik het ook nog wel eens aan durven.
Nu lijkt het vlug over te zijn.Maar in eerste instantie had ik echt wel het idee dat de klachten van ernstigere aard waren.
Natuurlijk is het ook jouw keuze. Bij mijn hond durf ik het niet meer aan. Lotje krabt zich helemaal stuk als ik het weer ga proberen. Ik durf de stap niet meer te zetten.Het is nu eenmaal niet anders,hoe jammer ik het ook vind.
Ik hoop voor jou dat het wel lukt.
Groetjes Liliane.
Door mcSnurk
#970351
het lijkt over te zijn. Dat wil zeggen er is niet meer gepoept, ook vanmorgen nog niet. Maar aangezien hij het gisteren 5 keer heeft gedaan denk ik dat die drol vanmorgen nog meter te kort komt ;). Ik was ook bang dat 't iets ergers was. Had vroeger wel al eens dan een druppeltje bloed gezien maar niet zo veel en rood als nu. Het zal inderdaad wel een adertje geweest zijn. Meneer heeft in ieder geval een hoop praatjes en alles lijkt weer normaal te zijn. Hij wreef gisteren wel 2x zijn neus over de grond maar verder niks, dus ik denk ook geen echte jeuk reactie. Denk ook niet dat het vlees te vet was, want kaas of een likje slagroom of eens het puddingbakje schoonlikken (wel maar zelden hoor) wordt gewoon verdragen.
Ik denk toch dat ik het over een tijdje nog eens probeer. Snap gewoon niks van die hond. Wat moet je nou denken van een hond met chronische darmontsteking die kaas, cottage cheese, boterhamvlees, slagroom, pudding, vis, rijst, aardappels  en tot nu toe gevogelte verdraagd maar jeuk krijgt van pasta en brood en zich niet lekker voelt van yoghurt en kwark. Maar nooit diarree heeft of heeft gehad en makkelijk te dik wordt :-\?
Ben in ieder geval blij als het met een sisser afloopt!!! ::)
Laatst gewijzigd door mcSnurk op wo 21 mei 2008, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#970372
kijk, ik denk er zo over..... soms geef je dingen waarvan je zou denken daar kan die last van krijgen en dan blijft het "last" uit, maar dat wil niet zeggen dat zijn darm daar niet door geiriteerd raakt, alleen nog niet zo erg dat je er wat van terug zie in zijn ontlasting. Dan geef je nog eens wat en weer blijkt het goed te gaan, tot het een keer fout gaat, dan lijkt het alsof het aan een voedingstof ligt, maar het kan zo zijn dat het een opeenhoping is van..... Dus als ik een hond had met chronische darmontsteking of problemen dan zou ik zeker dingen als kaas, cottage cheese, boterhamvlees, slagroom, pudding, rijst, aardappels, pasta en brood achterwegen laten. Ik heb zelf een "chronische darmontsteking"  en merk dat het een soort weegschaal effect is, ik kan foute dingen eten en dan op een punt is de weegschaaltje vol en kiept die om.... welke voedingstof was nou verantwoordelijk voor de omkiep moment, niet altijd de voedingstof die ik er vlak voor heb gegeten, maar wel alles wat vooraf ging plus de allerlaatste als je mij kan volgen, dus.... ik zou een lactose vrij en "goedkopen koolhydraat" (i.e rijst, aardapellen, brood, pasta) vrij dieet aanhouden, wel vlees en eieren en groenten, maar geen van bovengenoemde voedingstoffen...... en dan een keertje een stuk rundvlees aanbieden, niet meer dan een keer, dan twee weken wachten, gaat het goed, dan kan je nog een keer rundvlees aanbieden, gaat het weer goed, dan kan je proberen een keer per week geven, en zo uitbouwen.
Hoe je kan zien of het bloed is die bij een gesprongen adertje hoort of bij een darmonsteking.
1. adertje gesprongen bloed is helder rood = vers bloed.
2. dikke darm ontsteking bloed is vaak samen met slijm te zien en iets minder rood.
3. bloed uit dunnedarm ontsteking komt vrijwel altijd echt dunne ontlasting en is ook minder rood tot donker rood soms zwart als het al verteerd is is vaak niet met samen met slijm en is vaak gespreid over de ontlasting.

Succes ermee ;)
Door mcSnurk
#970387
conleeuw schreef: kijk, ik denk er zo over..... soms geef je dingen waarvan je zou denken daar kan die last van krijgen en dan blijft het "last" uit, maar dat wil niet zeggen dat zijn darm daar niet door geiriteerd raakt, alleen nog niet zo erg dat je er wat van terug zie in zijn ontlasting. Dan geef je nog eens wat en weer blijkt het goed te gaan, tot het een keer fout gaat, dan lijkt het alsof het aan een voedingstof ligt, maar het kan zo zijn dat het een opeenhoping is van..... Dus als ik een hond had met chronische darmontsteking of problemen dan zou ik zeker dingen als kaas, cottage cheese, boterhamvlees, slagroom, pudding, rijst, aardappels, pasta en brood achterwegen laten. Ik heb zelf een "chronische darmontsteking"  en merk dat het een soort weegschaal effect is, ik kan foute dingen eten en dan op een punt is de weegschaaltje vol en kiept die om.... welke voedingstof was nou verantwoordelijk voor de omkiep moment, niet altijd de voedingstof die ik er vlak voor heb gegeten, maar wel alles wat vooraf ging plus de allerlaatste als je mij kan volgen, dus.... ik zou een lactose vrij en "goedkopen koolhydraat" (i.e rijst, aardapellen, brood, pasta) vrij dieet aanhouden, wel vlees en eieren en groenten, maar geen van bovengenoemde voedingstoffen...... en dan een keertje een stuk rundvlees aanbieden, niet meer dan een keer, dan twee weken wachten, gaat het goed, dan kan je nog een keer rundvlees aanbieden, gaat het weer goed, dan kan je proberen een keer per week geven, en zo uitbouwen.
Hoe je kan zien of het bloed is die bij een gesprongen adertje hoort of bij een darmonsteking.
1. adertje gesprongen bloed is helder rood = vers bloed.
2. dikke darm ontsteking bloed is vaak samen met slijm te zien en iets minder rood.
3. bloed uit dunnedarm ontsteking komt vrijwel altijd echt dunne ontlasting en is ook minder rood tot donker rood soms zwart als het al verteerd is is vaak niet met samen met slijm en is vaak gespreid over de ontlasting.

Succes ermee ;)
ah, ik snap wat je bedoelt, hoe het werkt.
Ik denk dat ik alleen steeds zo twijfel aan die diagnose omdat ik hier vaak lees over andere honden met problemen of die diagnose. En al die problemen hadden we gewoon nooit. Nooit diarree of spugen of jeuk, mager zijn of weet ik wat. Die hond was een wandelende vuilnisbak ;). Alleen ineens 's morgens spugen en buikrommelen. Alleen werd ie steeds zieker van alle oplossingen en middeltjes van de DA. Maar toen we stopten met brokken en medicijnen waren de problemen ook over lijkt het.
Denk dat ik dat rundvlees over een paar weken nog eens probeer. "t is ook niet dat hij al die dingen veel krijgt maar als ik bv boterhammen smeer en er gaat die dag kaas op dan krijgt ie een vierkante cm. En pasta krijgt ie niet meer maar als ik macaroni kookte dan kreeg hij 1 pasta.
Ik heb gewoon het idee dat die honden met die problemen al van begin af aan problemen met het een of ander hadden. Hoe is dat dan bij jouw darmontsteking? Is dat iets wat je al lang hebt of kan dat zomaar ontstaan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door