Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Superrupsje
#969814
Ik wil bij prooidier.nl prooitjes kopen, en lees daar dat een overdaad aan kuikens schadelijk is.

Kan iemand me vertellen wat er dan precies schadelijk is? En wanneer is er sprake van teveel kuikens? Ik ben van plan om om de dag een kuikenontbijt te geven.
Door *Robin*
#969826
om de dag is prima! ik geef zelfs elke dag kuikens als ontbijt. daarbij geef ik 's avonds andere prooidieren zoals hamsters, kwartel, woestijnrat en muizen maar dat hoef jij natuurlijk niet te doen ;)
Door Superrupsje
#969830
Ok thnx! Ik wil om de dag kuikenontbijt en de andere dag muis of ratontbijt doen. 's middags kvv en 's avonds zelf samenstellen 9zie ook m'n andere topic). maar om de dag kuikens kan dus, fijn om te weten :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#969835
Hier ontbijten ze ook 6x per week met kuikens. Ik geef wel iets extra vleesbot in het barfmenu, omdat kuikentjes geen complete prooien zijn, en nogal arm aan calcium.

ik denk dat ze dat misschien zeggen zodat mensen niet alleen kuikens voeren, omdat deze dus geen complete prooien zijn, en er mogelijk dan vitamine- en mineralengebreken zouden kunnen ontstaan.
Door YaYa
#969878
Ik heb er 2 die iedere dag 2 kuikens (2 grote maine coons van 7 en 8,5 kg) eten en daarnaast eten ze carnibest. Ik kan me voorstellen dat een menu van alleen kuikens onvoldoende is en veel te eenzijdig. Maar dat is toch eigenlijk met alles zo?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door