Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Femke
#96850
Hoihoi

Weet niet goed waar ik het kwijt moet maar ik wil het toch even vragen..........

Sunday en Bowie eten ons de laatste paar weken de oren van de kop.... Ze werden allebei ineens hartstikke mager dus voor de zekerheid maar even ontwormd. Nu eten ze samen een kilo per dag (normaal zo'n 750 gram) en ik heb nog het idee dat het niet genoeg is???

Ze zijn wel weer wat dikker geworden maar gezien de hoeveelheid extra voer die ze krijgen... Komt dat omdat het nu voorjaar is ofzo? Dacht juist dat ze in de winter een beetje extra nodig hadden....

Zijn er bepaalde dingen die we kunnen bijvoeren die wat meet caloriën bevatten???
Door Ineke
#96867
Die twee van mij worden ook ineens dunner. Bas wordt zelfs naar mijn zin te mager.
Mufasa kan ik me wat bij voorstellen, die is nu 18 mnd en zal wel zo iets hebben als een groeispurt. Hij zal wel aan zijn spieropbouw aan het werken zijn. Hij krijgt nu 1600 gr Bibi per dag.

Bas is gewoon eigenwijs en 'loops'.
Ik wil hem steeds iets meer te eten geven (krijgt nu 375 gr Bibi), maar hij vreet gewoonweg niet :( Lijkt wel of hij denkt dat ik hem wil vergiftigen. Zo kijkt hij in iedergeval naar zijn vlees ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op zo 16 mei 2004, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#96872
Wij hadden dit probleem ook al een tijdje met een paar van onze honden. Onze ADHDer was zelfs zo mager dat je haar ribbetjes kon zien, zonder moeite. Ze at op een gegeven moment 3 keer de voorgeschreven hoeveelheid vlees en nog kwam ze niet aan.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat dit een heel actief hondje is met geen rust in haar kont. We voerden van ellende brood en macaroni bij maar ook dat hielp niet. Na een tip zijn we overgegaan op een paar scheppen rijst door haar eten en sinds twee weken begint ze te groeien. Ook de andere honden die te mager waren beginnen te groeien gelukkig.

Nu is het wel zo dat we dus koolhydraten bijvoeren maar blijkbaar hebben een paar honden van ons dat nodig. Een hondje van 25 kilo die anderhalve kilo vlees per dag eet en dan nog graatmager is, is natuurlijk ook niet goed. Dit werkt voor ons.
Door Janet
#96890
Wat krijgen ze nu te eten? Kvv of barf of een beetje van beiden? Als ze kvv krijgen, zou ik wat extra vet en/of vet vlees bijvoeren, een bot etc. Ik neem aan dat het niet in de vacht zit (verlies van de wintervacht), maar dat ze echt mager worden? Komt het misschien omdat ze meer/langer wandelen (verhoogd energiegebruik)?
Door Femke
#96910
Ze krijgen nu CB en af en toe maken we zelf wat.
Nee, het komt niet door de wintervacht want Sunday heeft een hele dikke vacht en je kunt zijn ribben nooit zien. Maar ik voel wel goed dat ze mager zijn....

Ze zijn ook niet echt meer of langer buiten....

Wat zijn 'vette' dingen die ik bij zou kunnen voeren?
Door Marion
#96914
Ik zou voor de zekerheid toch maar even langs de dierenarts gaan, want het klinkt wel gek. Als er dan niets aan de hand blijkt te zijn ben je ook weer gerustgesteld. ;)
Door Femke
#96925
[quote="Marion"]
Ik zou voor de zekerheid toch maar even langs de dierenarts gaan, want het klinkt wel gek. Als er dan niets aan de hand blijkt te zijn ben je ook weer gerustgesteld. ;)
[/quote]

Nou mijn DA kennende krijgen ze dan spuitje dit en antibioticatje dat.......en ze zijn verder super fit :D dus dat doe ik alleen als ik het echt niet meer weet.

Sunday is trouwens altijd moeilijk 'op gewicht' te houden :-\
Door Janet
#96976
Schaap, lam, geit... dat is vet vlees. Of wat extra vette vis, als hij dat lust. Of wat extra dierlijk vet. Ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat bot ook best veel calorieën leveren, maar 100% zeker ben ik daar niet van. Dan zou het een beetje goochelen worden met extra rmb's.

In noodgevallen zou je ook de satin balls kunnen proberen, lijkt me?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96981
[quote="Femke"]
[quote="Marion"]
Ik zou voor de zekerheid toch maar even langs de dierenarts gaan, want het klinkt wel gek. Als er dan niets aan de hand blijkt te zijn ben je ook weer gerustgesteld. ;)
[/quote]

Nou mijn DA kennende krijgen ze dan spuitje dit en antibioticatje dat.......en ze zijn verder super fit :D dus dat doe ik alleen als ik het echt niet meer weet.

Sunday is trouwens altijd moeilijk 'op gewicht' te houden :-\
[/quote]

Wissel anders even af met de CB aktief, die is wat vetter dan de Natuur.
Door serradomar
#97193
Hoi,

Heel herkenbaar, één van onze Newfreuen (18mnd) eet inmiddels ook meer dan 2 kilo (!!) vlees per dag....en nog is hij graatmager...Het gekke is dat dezelfde hond als pup zelfs op dieet heeft gestaan omdat hij van lucht al dik werd en amper meer omhoog kwam om te lopen/spelen....nu kan hij dat dus weer lekker inhalen en eet hij zoveel hij wil....(nou ja...bijna dan ;))
Wij hebben ze ook al ontwormd, maar geen worm te vinden.
Misschien heeft het inderdaad met de Lente te maken. Wij merken wel dat het verharen heeeeel veel energie kost bij sommige honden. Dan kunnen ze echt wat extra gebruiken.
Ik maak me er verder geen zorgen over zolang de hond gezond doet. Zal vanzelf wel weer wat aankomen en dan proberen we wel weer of er wat voer af kan.

groetjes
marit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door