Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Superrupsje
#969163
Xi raakte uitgekeken op de animonda carny en dit weekend hebben we haar natvoermaaltijd vervangen door een cb-maaltijd. Het ging er in als koek, ze had het nog sneller op dan Mu die al vrij snel eet (ze is 3.5 maand oud, Mu is bijna 10 maanden).

Maar we geven maar een maaltijd CB per dag, de rest is br*k en vers. Br*k wil ik van af maar eerst de zakken op maken. Maar met een worst van 250g doe ik nu 3 dagen, terwijl op het pak staat dat het maar 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Zou dat erg veel kwaad kunnen om het een dag extra te houden?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#969177
Mijn collega had laatst per ongeluk de stekker uit de vriezer getrokken toen ze een weekendje weg ging. Toen ze thuis kwam, was alle carnibest ontdooid, heeft ze het allemaal weggegooid  :o :o
Nou ik had het best nog wel durven voeren.......
Door mirdj
#969199
Hier staat het soms een dag of 4 in de koelkast, maar niet langer. Het komt wel eens voor dat de heren hun neus er voor optrekken en dan krijgen ze 's avonds een ander smaakje. Wat er over blijft van het andere portie geef ik dan een paar dagen later. Over het algemeen staat het hier maar een nacht in de koelkast, ik haal 's avonds het portie voor de volgende dag eruit.
Door Mevroi Kruim
#969372
Hangt ervan af wat het is. Gemalen spul bederft sneller dan lappen, hier gaan de resten gemalen na een dag of 3 naar de honden. Lappen e.d. eten ze na een dag of 4 nog wel. Ik zet het ze gewoon voor en eten ze het niet dan gaat het naar de honden.
Door mcSnurk
#969375
ik durf dat niet te lang te bewaren. Wij hebben een heeeeel oude koelkast die volgens mij niet meer zo goed werkt. Vooral als het warm is is vlees voor ons ook wel eens na een dag bedorven.
Door Superrupsje
#969715
Nou, de 3 dagen oude CB ging er in als koek. Ik heb de kleine Xi nooit zo snel zien eten (ben ook niet echt blij met dat schrok gedrag, om te compenseren moest ze 's avonds heel hard haar best doen op een niet al te platgeslagen kippennekje).
Door Superrupsje
#969742
Ja dat merkte ik bij Mu, die is ook veel minder gaan schrokken sinds hij vers krijgt.

Xi heeft nog hele kleine tandjes (en is volgens mij aan het wisselen waardoor er ook een aantal missen), gisteren heeft ze een half uur op haar nek zitten knagen. Tampons heb ik nog niet voorgeschoteld ;D
Door Odilia
#973741
De verkoopster van cb zei vanavond dat het 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Ik ben blij om te lezen dat het wel tot 4 dagen nog kan.
Hier begin ik morgen met cb en in het begin zullen ze moeten wennen. Dan zal het langer dan 2 dagen in de koelkast liggen denk ik.
Door flin
#973887
Odilia schreef: De verkoopster van cb zei vanavond dat het 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Ik ben blij om te lezen dat het wel tot 4 dagen nog kan.
Hier begin ik morgen met cb en in het begin zullen ze moeten wennen. Dan zal het langer dan 2 dagen in de koelkast liggen denk ik.
is't miss slim om de cb voordat 't helemaal ontdooit is in porties te verdelen, en weer lekker snel terug in de vries te steken?
dan kun je makkelijk met kleine hoeveelheden werken...om te wennen, en kleine porties zijn ook weer snel ontdooit.... :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door