Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#969454
Zie topic: Kotsmisselijk op barplaats.
Nou krijg ik toch het idee dat Tessa verstopt zit. Ze ligt als een zielig vogeltje op haar plaats. Loopt met een licht gebogen rug en de staart klem tegen haar anusje aan. Ik heb even gekeken naar haar anus en die was een beetje kleiachtig verkleurd door wat ontlasting die er nog zat.
Ik heb een canule Microlax erin gedaan en 5 minuten laten ging ze persen. Het enige wat eruit kwam was de Microlax. Nou is het een dametje die ook nog eens (te) weinig drinkt. Ik heb haar ook een scheutje yoghurt met olijfolie gegeven en een bak water met een scheutje melk. Dan weet ik zeker dat die bak ook leeg gaat. Vanavond gaan we lopend naar de KC (Rosco loopt behendigheid). Ik heb het idee dat bewegen ook laxerend zal werken. Vanavond moet er toch iets los gaan komen bij haar. Ze heeft alleen een stukje vuile pens (125 gr) op. Oogt niet echt ziek of kramperig maar is zeker niet toppieyoppie. :(
Door tiny
#969651
En ja hoor, vanavond om 21.00 uur heeft Tessa een keutel eruit geperst, zo groot als een pingpongbal, hard en heel droog. Maar het luchtte haar wel op. Nu ben ik wel heel benieuwd wat ze morgenochtend doet. :)
Door tiny
#969769
Ik vermoed dat er ook een lading zand en stro mee naar binnen is gegaan. Die keutel was net een brok gedroogde klei.  Vanmorgen toch nog maar enen een scheut olie gegeven. En van vanavond krijg ze alleen vlees. ::)
#970382
tiny schreef: Ik vermoed dat er ook een lading zand en stro mee naar binnen is gegaan. Die keutel was net een brok gedroogde klei.  Vanmorgen toch nog maar enen een scheut olie gegeven. En van vanavond krijg ze alleen vlees. ::)
:-\ ik kan er naast zitten, maar dat kleiig waar jij het over heb is volgens mij botresten :-\ ik ken paardenpoep niet als stoppend, liever als laxerend, hier twee verwoede paardenpoep eters :-X
Door tieneke
#970421
Als ze hier wel eens stiekum inbreken in de stallen dan zijn het de volgende dag net 2 oud-Hollandse schijtlijsters  :-X
Menig brokkenhond zou er jaloers op worden zoveel en zo smeuig  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door