Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#96954
ok, qyan heeft weer iets vreemds ;D
sinds gister hangt qyan zijn staart op half 7, terwijl hij zijn staart normaal zo hoog mogelijk draagt ???
zelfs bij het tegenkomen van een reu waar hij helemaal niet mee overweg kan bleef die staart slap hangen ???
het punt vanaf waar die hem laat hangen likt ie ook telkens aan.
ik dacht eerst aan buikpijn, maar zijn ontlasting is perfect en zijn darmen zijn ook rustig.
er heeft ook niemand aan zijn staart getrokken, staart is nergens tussen gekomen, zit gene knik in, helemaal niets.
hij heeft vrijdag wel uit het niets een duik in het water genomen, spontaan, want ik weet niet beter als dat waar water is, daar is qyan nooit ;D
misschien een cold water tail ofzo ???
weet iemand of dat laten hangen van die staart verder nog iets te betekenen heeft, ontsteking ergens ofzo.

gr wendy
Door Femke
#96955
Bowie heeft het ook gehad, we zijn toen bij de DA geweest maar die voelde geen bult, breuk of weet ik veel. Het moest vanzelf binnen een paar dagen overgaan (en dat deed het ook)

De pijnstillers die we meekregen zitten nog steeds in het doosje want hij leek er geen last van te hebben.

Ik zou zeggen houd het een beetje in de gaten.....

Ine heeft een keer een stuk gepost over CWT, misschien in de bieb?

Sterkte ermee en een :-* voor qyan
Door qyan
#96959
Femke schreef: Bowie heeft het ook gehad, we zijn toen bij de DA geweest maar die voelde geen bult, breuk of weet ik veel. Het moest vanzelf binnen een paar dagen overgaan (en dat deed het ook)

De pijnstillers die we meekregen zitten nog steeds in het doosje want hij leek er geen last van te hebben.

Ik zou zeggen houd het een beetje in de gaten.....

Ine heeft een keer een stuk gepost over CWT, misschien in de bieb?

Sterkte ermee en een :-* voor qyan
nee, ik ga niet naar de DA.
of het moet echt heel lang aan gaan houden, maar nu nog niet ;)
qyan lijkt wel last te hebben, is ook niet echt vrolijk vandaag, eerder een zielig hoopje, maar pijnstillers beginnen we ook maar niet aan.
ff aankijken dus maar ;)
Door Femke
#96966
Staat ook op die site he, dat je hond zich flink ellendig kan voelen daardoor.

Zou je niet iets kunnen met bijvoorbeeld warmte?
Door qyan
#96968
hoe bedoel je, hem inwikkelen in een deken ofzo, warmte kussen ???
hij ligt nu al op het zeil omdat ie het warm heeft
Door ine
#96996
Volgens mij kun je er weinig aan doen. Het duurt een dag of 2, 3, dan zie je verbetering!
Misschien een pijnstiller, als hij er echt beroerd van is, maar anders niets aan doen!
Sterkte met Qyan, wat een mazzelpik is het toch ook! :-\ :'(
Door qyan
#97007
nee, geen pijnstillers.
met die knieband al 10 dagen rymadil gehad en daarop volgde alweer snel diaree.
een pijnlijke staart en daarover heen ook nog eens buikpijn en diaree zal die zich helemaal niet beter van gaan voelen ;)
dus we kijken het gewoon ff aan.
qyan is een ontzettende mazzelpik :-X durft ie eindelijk het water in, krijgt ie dit :-\ ;D
Door Lizzy
#97040
Brutus heeft dit ook een paar keer gehad. Een gekneusde staart. Bij een van die keren bleek dat het niet gekneusd was maar gebroken. Dat bleek pas na twee dagen toen er een verdikking in zijn staart ontstond! Dat was ds niet gelijk. Maar goed, ik denk dus aan een kneuzing en dat moet inderdaad met een paar dagen over zijn!
Door qyan
#97926
Lizzy schreef: Brutus heeft dit ook een paar keer gehad. Een gekneusde staart. Bij een van die keren bleek dat het niet gekneusd was maar gebroken. Dat bleek pas na twee dagen toen er een verdikking in zijn staart ontstond! Dat was ds niet gelijk. Maar goed, ik denk dus aan een kneuzing en dat moet inderdaad met een paar dagen over zijn!
hoi lizzy,
lijkt me idd niet dat het gebroken is.
lijkt al wat beter te gaan, hij doet af en toe weer ff zijn staart omhoog en durft weer te kwispelen ;)
Door Ordell
#98712
Is inderdaad een kneuzing, net wat Lizzy zegt. Heeft Max ook eens een keer gehad. Je hoeft er verder niets aan te doen want het gaat vanzelf over binnen een paar dagen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door