Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boehdda
#969419
maar hij vertikt het om er op te gaan knagen,

als ik het vast hou dan bijt ie hem door midden en slikt hem door.
als ik hem niet vast houd dan slikt hij het in 1 keer door

diesel is een bulterrier van een kleine 30 kilo.
kan dit dan kwaad?
Door Wicka
#969423
;D Is denk ik wel een beetje Bullterrier eigen vrees ik, doet die van mij namelijk ook. Ze heeft nog niet zo vaak nekjes gehad maar die keren dat ze het kreeg heeft ze er niets aan over gehouden hoor. Komt er mooi verteerd weer uit.
Door Laura2004
#969425
Nou, Diesel is een flinke jongen en kippennekjes zijn heeeeeeeel zacht, dus het kan geen kwaad hoor, het zou een ander verhaal zijn als hij dit met de wat grotere harde botten zou doen. Als je onzeker bent kan je de kippennekjes inknippen (met een snoeischaar doen mensen dat hier op bp volgens mij) voor je zeg geeft.

Ik zou Diesel zodra hij gewend is aan het verteren van kleine zachte botjes wat grotere botten geven of een hele kip, of een eendenkarkas, daar moet hij wel op kauwen.
Door boehdda
#969427
Laura2004 schreef: Nou, Diesel is een flinke jongen en kippennekjes zijn heeeeeeeel zacht, dus het kan geen kwaad hoor, het zou een ander verhaal zijn als hij dit met de wat grotere harde botten zou doen. Als je onzeker bent kan je de kippennekjes inknippen (met een snoeischaar doen mensen dat hier op bp volgens mij) voor je zeg geeft.

Ik zou Diesel zodra hij gewend is aan het verteren van kleine zachte botjes wat grotere botten geven of een hele kip, of een eendenkarkas, daar moet hij wel op kauwen.
haal ik dan gewoon een hele kip in de winkel en die geef ik aan hem (zo 1 die wij zelf ook klaar maken in de oven/pan)

wat voor een botten moet ik dan halen?
was vanmiddag even bij islamitische slager en die heeft wel wat maar dan zijn het wel botten van de benen (dijbeen/bovenbeen en onderbeen)
Door boehdda
#969430
Wicka schreef: ;D Is denk ik wel een beetje Bullterrier eigen vrees ik, doet die van mij namelijk ook. Ze heeft nog niet zo vaak nekjes gehad maar die keren dat ze het kreeg heeft ze er niets aan over gehouden hoor. Komt er mooi verteerd weer uit.
hahahah,

das mooi om te horen.
als diesel eten ziet dan vliegt ie er bijna op af.
geef nu sinds 2 weken KVV (en tussendoor wat barf), verdeel dit in zakjes. dus elke keer dat hij nu dat gekraak hoort begint ie helemaal wild te worden omdat ie dan denkt dat ie eten krijgt
Door Laura2004
#969435
boehdda schreef: haal ik dan gewoon een hele kip in de winkel en die geef ik aan hem (zo 1 die wij zelf ook klaar maken in de oven/pan)

wat voor een botten moet ik dan halen?
was vanmiddag even bij islamitische slager en die heeft wel wat maar dan zijn het wel botten van de benen (dijbeen/bovenbeen en onderbeen)
Lees dit even goed door : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Ik zal zeggen hoe ik het zou doen, ik zou als jouw Diezel eenmaal gewend is aan het eten van kippennekken, misschien nog wat eendennekken geven en als dat allemaal goed gaat kan je Diezel wel een hele (of halve, een hele weegt vaak meer dan een kilo, dus het is wel een flinke maaltijd) kip geven, want hier moet hij wel op kauwen en als dit allemaal goed gaat kan je ook eendenkarkas, parelhoenkarkas, konijn ed. En als dit allemaal goed verteerd en hij heeft geleerd dat hij moet kauwen kan je ook een keer lamsribben geven, maar je moet dan wel zeker weten dat jouw hond goed kauwt.

Maar lees voordat je wat anders geeft dan kippennekken ajb eerst het bottendocument goed door ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 19 mei 2008, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boehdda
#969436
bedankt voor de tip.

maar wat bedoel je met een eenden/konijnen en enz karkas?
zijn dit dan alleen de botten of is het precies het zelfde als een kip bij de supermarkt
Door Laura2004
#969439
boehdda schreef: bedankt voor de tip.

maar wat bedoel je met een eenden/konijnen en enz karkas?
zijn dit dan alleen de botten of is het precies het zelfde als een kip bij de supermarkt
Dit is wat overblijft als het vlees (bijvoorbeeld eendenborst ed) er af is gehaald voor menselijke consumptie, er zit dus vaak wat minder vlees aan, maar als je er wat spiervlees bij geeft is het een goede maaltijd.
Door boehdda
#969445
wederom bedankt.....

heb nu nog 2 kilo nekken in de vriezer liggen
zodra deze op zijn en het id heleaal goed gegaan zal ik eens een kip gaan halen voor hem

hij heeft er nu net een paar gekregen om te proberen. vanmorgen heeft ie zijn kvv gehad en dan krijgt ie vanavond 300 gram nekken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door