Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
#968290
Weet iemand wat dit is..... op het voorste randje van de tong een rode verdikking met witte puntjes erop.
Ook onderkant tong op dezelfde plaats beschadigd.
Het zit er al enkele weken maar is moeilijk te bekijken.
Met roxy haar tanden gaat het goed, ze is ook weer bezig met bijtwerk.
Ze heeft een zenuwbehandeling aan haar kies gehad zoals ik in eerdere berichten schreef.
Toe ze twee weken geleden onder narcose lag kon ik de tong goed bekijken maar naar de dokter gaan heeft geen zin, daar ze de tong steeds naar binnen trekt als je die wil bekijken.
Zou het kunnen dat ze een keer zelf hard op haar eigen tong heeft gebeten??
#968753
karin.b schreef: Weet iemand wat dit is..... op het voorste randje van de tong een rode verdikking met witte puntjes erop.
Ook onderkant tong op dezelfde plaats beschadigd.
Het zit er al enkele weken maar is moeilijk te bekijken.
Met roxy haar tanden gaat het goed, ze is ook weer bezig met bijtwerk.
Ze heeft een zenuwbehandeling aan haar kies gehad zoals ik in eerdere berichten schreef.
Toe ze twee weken geleden onder narcose lag kon ik de tong goed bekijken maar naar de dokter gaan heeft geen zin, daar ze de tong steeds naar binnen trekt als je die wil bekijken.
Zou het kunnen dat ze een keer zelf hard op haar eigen tong heeft gebeten??
ik weet niet of honden dit ook kunnen hebben, maar als mijn weerstand minder is, ik een poos slecht heb geslapen of te weinig vitamines binnen heb gekregen krijg ik dit ook. Kleine witte puntjes op de rand van mijn tong die best pijnlijk kunnen zijn.
De operatie is natuurlijk een flinke aanslag op de weerstand geweest, dus wat dat betreft zou ik er niet van opkijken. Misschien zou je een supplement kunnen geven wat ontgift en de weerstand een handje helpt.
#968923
Femke schreef: ik weet niet of honden dit ook kunnen hebben, maar als mijn weerstand minder is, ik een poos slecht heb geslapen of te weinig vitamines binnen heb gekregen krijg ik dit ook. Kleine witte puntjes op de rand van mijn tong die best pijnlijk kunnen zijn.
De operatie is natuurlijk een flinke aanslag op de weerstand geweest, dus wat dat betreft zou ik er niet van opkijken. Misschien zou je een supplement kunnen geven wat ontgift en de weerstand een handje helpt.
je bedoelt Aften....maar die verdwijnen weer na een tijdje...
#969096
Aften heb ik zelf ook weleens, maar die zien er anders uit. Hebben honden dan ook aften??
Vindt dat verwonderlijk omdat het speeksel van honden zo sterk helend is!
Ze heeft het nu wel al zo'n 4 weken of langer??
Omdat ik denk dat het wat kleiner is ( weet ik niet zeker) wacht ik nog even en ga idd maar een voedingssupplement geven.
Ze is natuurlijk wel 2x onder narcose geweest. Een keer 3 kwartier en de laatste keer zelfs zo'n 2 uur.
Bij roxy is het bobbelig vooral onderkant tong en rood, lijkt dus een beetje wildgroei.
En boven op de tong ook zo met 3 harde witte kleine puntjes. Zo'n vierkante cm groot
Het zit precies op voorste stukje tong.
Kan je een hond ook mensenvitamines geven eigenlijk??
En hebben jullie nog een tip voor iets anders om aan te sterken, qua eten of merk ?
En waar te koop?
#969129
karin.b schreef: Aften heb ik zelf ook weleens, maar die zien er anders uit. Hebben honden dan ook aften??
Vindt dat verwonderlijk omdat het speeksel van honden zo sterk helend is!
Ze heeft het nu wel al zo'n 4 weken of langer??
Omdat ik denk dat het wat kleiner is ( weet ik niet zeker) wacht ik nog even en ga idd maar een voedingssupplement geven.
Ze is natuurlijk wel 2x onder narcose geweest. Een keer 3 kwartier en de laatste keer zelfs zo'n 2 uur.
Bij roxy is het bobbelig vooral onderkant tong en rood, lijkt dus een beetje wildgroei.
En boven op de tong ook zo met 3 harde witte kleine puntjes. Zo'n vierkante cm groot
Het zit precies op voorste stukje tong.
Kan je een hond ook mensenvitamines geven eigenlijk??
En hebben jullie nog een tip voor iets anders om aan te sterken, qua eten of merk ?
En waar te koop?
Misschien is het een goed idee om eerst haar weerstand op te krikken met Echinacea Extra Forte van Bloem (daar zit ook Cats Claw en Plantago in en dat werkt ook zeer genezend op slijmvliezen en huid). Gewoon te koop bij de drogist en de halve mensendosering geven per dag. En geef gerust ook wat mensenvitamines. En als je dat een weekje of 2 hebt gedaan, dan is het niet verkeerd om er eens een ontgiftkuurtje tegenaan te gooien van groene leem. Dat is wel goed, na die narcose-klappen die ze gehad heeft. Ik zou dat zelf 2 weken doen. Ik zou 1 koffielepel per dag door het voer geven (= 5 ml). Maar, als het daarna nog niet over is: zou ik toch zelf echt naar de DA gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door