Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#968133
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb drie honden die alle drie groot gebracht zijn met KVV en nu al jaren barfen. De jongste is 5 jaar en ons zorgenkindje. Elk jaar rond deze tijd, krijgt hij een aanval van jeuk. Krabt en bijt zich waar hij maar kan. Ook heeft hij korsten, rond zijn neus, het lijken wel schubben. Als je goed kijkt, ettert het ook.
Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen waar dit door komt.
Elk jaar ben ik eigenlijk meer bezig om de symptomen weg te halen dan de oorzaak te bestrijden. heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#968170
Lastig :-\  Beginnen de klachten echt rond deze tijd van het jaar of als het zonnetje lekker gaat schijnen. Vaak overlapt dat elkaar natuurlijk wel, maar er zijn aandoeningen aan de neus bekend die onder invloed van zon verslechteren. De neus gaat jeuken, ziet er verdroogt uit en barst aan alle kanten kapot. :-\
Gebruikersavatar
Door Joke I
#968300
Wat is Lupus? :-\
Ja zowel de jeuk als de neusklachten beginnen altijd in deze tijd. Of de zon werkelijk invloed heeft, betwijfel ik, omdat we twee jaar geleden op vakantie waren in augustus, het heel warm was en meneer dus nergens last van had.
De rest van zijn jeukklachten manifisteert zich meestal op de voorborst en in het kruis.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#968388
Joke I schreef: Wat is Lupus? :-\
Ja zowel de jeuk als de neusklachten beginnen altijd in deze tijd. Of de zon werkelijk invloed heeft, betwijfel ik, omdat we twee jaar geleden op vakantie waren in augustus, het heel warm was en meneer dus nergens last van had.
De rest van zijn jeukklachten manifisteert zich meestal op de voorborst en in het kruis.
Een autoimmuunziekte waarbij de klachten vaak beginnen met neusproblemen en die door zon verergert wordt. Maar als ik je vervoglverhaal lees dan denk ik eerder aan een pollen c.q. contactallergie.
Door Lizzy
#968399
Angelique schreef: Een autoimmuunziekte waarbij de klachten vaak beginnen met neusproblemen en die door zon verergert wordt. Maar als ik je vervoglverhaal lees dan denk ik eerder aan een pollen c.q. contactallergie.
Ja eens, als ik het vervolg lees: dan denk ik ook eerder aan een allergie voor iets dat op dit moment groeit/bloeit ofzo.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#968519
OKé kan iemand mij op weg helpen om er achter te komen waar het aan kan liggen?
Alles weten maakt niet wijs, maar misschien dat ik het dan een keer kan proberen te voorkomen.
Door Femke
#968749
Joke I schreef: OKé kan iemand mij op weg helpen om er achter te komen waar het aan kan liggen?
Alles weten maakt niet wijs, maar misschien dat ik het dan een keer kan proberen te voorkomen.
ik vrees dat dat een vrijwel onmogelijke klus zal worden omdat er op het moment honderden planten, bomen en grassen in bloei staan. Je zou een 'algemeen' middel als Puur Pollen of Puur Allergie kunnen proberen: http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... hp?p_id=69 of http://www.careforpets.nl/puur%20allergie.html

En verder is het denk ik erg belangrijk om de weerstand zo hoog mogelijk te houden. Hiervoor kan je (een combinatie van) verschillende middelen inzetten: Echineacea, vitamine C, Chlorella, Probiotica.
Laatst gewijzigd door Femke op zo 18 mei 2008, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#968769
Ja, je zou bij de DA een allergie-test uit kunnen laten voeren. Maar ja, stel daar komt uit dat hij allergisch is voor pol X, wat dan? Is de klacht ernstig genoeg om dan bijv. een desensibilisatiekuur te doen? Ik zou ook voor Puur Pollen gaan. En visolie geven. Visolie werkt goed bij allergische reacties.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#968877
Oké met deze gegevens kan ik weer het een en ander gaan proberen. Ik hoop dat het zoden aan de dijk zet, want hij is zo zielig....jeuk is erger dan pijn :'(
In ieder geval bedankt en ik laat horen hoe het gaat
Laatst gewijzigd door Joke I op ma 19 mei 2008, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#968881
Ik weet niet waardoor het komt, maar hier ook zo'n schubbenneus.
Sinds kort ben ik erachter dat Grafietzalf van VSM bij hem heel goed helpt.
Op aanraden van een klant (haar herder had altijd een kapotte neus tot bloedens toe) gaan gebruiken en het helpt werelds.
(bij mijn hond en haar herder in ieder geval). Neemt de oorzaak echter niet weg, maar ik kan het zo wel voorkomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door