Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door joyce85
#968517
Al hele tijd zit ik mee te lezen.
Mijn hondjes krijgen al tijden KVV en regelmatig de ene keer kip, de andere keer pens, een keertje vis etc, eitje etc...
Nu heb ik ook maar eens de knoop doorgehakt om van het kvv af te stappen en mijn menu's zelf te gaan samen stellen.
Nou makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb voor 1 van mijn honden een beginnetje gemaakt.
De hoeveelheden heb ik berekend aan de hand van de excelsheet die ik ergens op het forum tegen kwam.

Rhodesian Ridgeback van 50 kilo.

Ik ben uitgegaan van 2%
Rauwe vleesbotten: 4200 gr
Groente: 1050 gr
Orgaan: 700 gr
Tafelrestjes: 350 gr
Spiervlees: 700 gr

Dag 1:
800 gr. Konijnkop
200 gr. Groentemix

Dag 2:
400 gr. Kippennek
200 gr. Lams/schaapshart

Dag 3:
500 gr haasbout
300 gr spiervleessnippers
200gr groentemix

Dag 4:
500 gr. Lamsrib
200 gr. kippennek
200 gr. groentemix

Dag 5:
800 gr eendenrug
200 gr spiervleessnippers
250 gr groentemix

Dag 6:
500 gr. runderstrot
300 gr. pens

Dag 7:
700 gr. kwartel
200 gr. haasspiervlees
200gr. groentemix

Ik heb in mijn menu geen tafelrestjes meegenomen, dus dit moet er nog bijberekend worden.
Maar kan ik als taferestjes ook zien, dingen als een eitje of yoghurt. Want ik kan er niet echt bij met mijn gevoel om mijn restjes aardappels en groente met jus etc. aan de doggies te geven.
Ook wil ik graag af en toe vis geven, maar ik zou niet weten waar ik dat kan plaatsen en onder wat voor soort iets dat zou vallen.

Er zal aan mijn menu vast een hoop niet kloppen. Maar ik hoop dat jullie me dan een beetje op weg kunnen helpen, want het valt erg tegen om zelf wat te maken.
Het is overigens uiteindelijk mijn bedoeling om een menu voor een maand te maken. Maar ja, laat ik maar met een week beginnen.

Als vast bedankt voor de reacties,

Groetjes,
Joyce
Door Mevroi Kruim
#968632
Goeie afwisseling! Ik mis bij orgaan de lever, dat is wel een belangrijk voedingsmiddel.
Eitjes en joghurt vallen idd onder tafelrestjes, en hier krijgen ze ook restjes gekookte groente, zonder jus, heel soms een aardappeltje oid. Een ei of 3 per week kun je goed voeren, is prima, met schaal.
Door Cathelijn
#968761
Mooie afwisseling ja. Waarom voer je zo'n verschillend gewicht per dag? Van 600 gr tot 1250 gr. Doe je dat bewust?
Door joyce85
#968787
Ok lever, dat heb ik er niet bij staan nee.

Ik zal nog eens gaan knutselen met de tafelrestjes.


En het verschillende gewicht per dag, dat heb ik niet bewust gedaan, ik zal daar ook proberen wat meer gelijkheid in te brengen.

alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Joyce
Door Fynn
#968898
Hoi Joyce
Dat was mij ook opgevallen het verschil in hoeveelheden per dag het kan geen kwaad denk ik.
Nog even een vraagje aan de andere barfleden over lever want de een zegt dat het slecht is en hier zie ik toch heel veel mensen lever voeren.
Ik geef het zelf ook hoor niet in grote hoeveelheden .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#968911
[quote="Fynn"]
Hoi Joyce
Dat was mij ook opgevallen het verschil in hoeveelheden per dag het kan geen kwaad denk ik.
Nog even een vraagje aan de andere barfleden over lever want de een zegt dat het slecht is en hier zie ik toch heel veel mensen lever voeren.
Ik geef het zelf ook hoor niet in grote hoeveelheden .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
[/quote]

Mijn dames krijgen 50 gram lever per 10 kilo lichaamsgewicht per week. Runderlever of lamslever.
Door Lizzy
#969126
Op zich is het prima hoor, wanneer de maaltijden van gewicht wisselen (ergo, ik wissel kleinere en grotere maaltijden zelfs bewust wat af).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door