Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#968734
Duc eet inmiddels 10% van zijn gewicht  :o. Hij komt per dag gemiddeld zo'n 100 gram bij. Extra krijgt hij nog een paar maal in de week een eitje, en gisteren heeft hij ook een eendagskuikentje extra gekregen (ik dacht dat hoef ik tenminste niet fijn te meppen  ::).  Daarnaast krijgt hij ook met de regelmaat van de klok beloningssnoepjes.  Het is evengoed nog steeds een super slank hondje! Maar dan moet ik wel om de andere dag de hoeveelheid voer omhoog brengen, anders komen de ribbetjes tevoorschijn. Zijn er hier meer van die grote eters onder de middelgrote honden??  ??? ZIjn er ook die méér dan die 10% krijgen??
Door Lizzy
#968757
Hij heeft geen wormpies? Op zich zijn dit maar richtlijnen hoor! We hebben ook een keer Flatcoated puppies gehad die 10% aten. Dus gewoon lekker blijven voeren met je ogen. Als hij het nodig heeft: heeft hij het gewoon nodig.
Gebruikersavatar
Door pike
#968904
Nee ik denk niet dat hij wormen heeft. Ondanks op tijd ontwormen hebben de pups in het nest flinke diarree gehad, waarschijnlijk wél door wormen. (die diarree was de oorzaak dat ze Duc geen vlees meer gegeven hebben!) De pups zijn toen extra ontwormd en vervolgens weer op schema (om de 2 weken). Tot de laatste dag heeft hij nog melk gedronken bij zijn moeder dus besmettingskans was er wel, maar bij mij is hij gisteren weer ontwormd. En ik heb hier alleen maar keurige barfdrolletjes gezien!
Vandaag was hij mee naar de paarden kijken. Loopt hij daar met een strootje in zijn bekkie rond. Zegt een mevrouw: Kijk nou hij eet stro, da's lekker goedkoop!  ;D  (hij eet inmiddels meer dan Pike  ::))
Door Yor
#969154
Hoi,

Ik zit in tegenovergestelde situatie: Dylan (standaard teckel) van 18 weken eet nu nog maar 4 % sinds een week of 3/4. Hij werd een beetje chubby. Ik weeg nu ook  de beloningen af anders groeit ie dicht!
Ik moest er echt even aan wennen aangezien Dudek (33kg) en Hudson (19kg) makkelijk wat extra's kunnen hebben, maar voor zo'n kleine teckel maakt 50 gram meer of minder een aardig verschil!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door