Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#968037
Rakker poepte net compleet slijm. Er zat wel een normale keutel bij, maar er kwam dus ook een heleboel slijm mee. Zou dat nog een nasleep van zijn darmonsteking kunnen zijn? 'k Ben zo bang dat hij weer zo ziek wordt :-X Gisteren heeft hij voor het eerst weer kippennekken en gehakt gehad, maar daarvoor at hij carnibest. 'k Kan me niet voorstellen dat dat er mee te maken heeft?
Door Edelgrijsje
#968039
Ik denk het toch wel, Jolie had ook darmproblemen afgelopen weekeinde en daar zat ook slijm bij het poepje.
Nu met CB gaat het goed. Misschien moet je wat kleinere porties over de dag geven...zijn de darmen nog niet helemaal beter.
Door belgje
#968042
ik geef nu en dan een activia van danone, ook goed voor de darmflora ;)
oja in het begin toen Caro ontgifte had ze ook slijm en haar kadeetje zat erin, was precies een vliesje errond
Laatst gewijzigd door belgje op vr 16 mei 2008, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dineke-cavalier
#968057
hoi hoi,

1 van mijn cavaliers heeft ( toen ik nog op brokken zat ) ook net last gehad van zijn darmen. nu weten wij niet of dribbel ( zo heet hij ) last heeft van een chronische darm ontsteking of een spastische darm. maar  hij heeft er wel altijd heel veel slijm afschijding bij. nu vorige week wij dus overgegaan op ander voer ( kvv) heeft hij het weer gehad en toen wist mijn vriendin ( leerling van homeopatiche genees wijzen van bachbloesem en essentiele oilieen ) mij te vertellen dat dat slijm best eens kan zijn van het ontgiften . in mijn geval omdat ze al hun hele leven brokken hebben gehad is er dan een slijmlaag in zijn darmen ontstaan ter bescherming van zijn darmen. en dat moet er nu uit.
of het nu bij jullie ook zo is en als je het echt niet vertouwd zou ik gewoon even de d.a bellen.

groetjes dineke.
Gebruikersavatar
Door Dian
#968059
Het ontgiften zal bij Rakker wel meevallen. Hij eet al bijna 2 jaar vers. Hij is 3 weken geleden alleen ontzettend ziek geweest (darmontsteking) en ik denk dat het daar nog mee te maken heeft.
Door dineke-cavalier
#968069
hoi dian ,

dat heeft dribbel ook hoor dat als hij weer eens ziek is geweest (problemenmet de darmen ) en zijn poepjes weer hard zijn dat er nog een paar dagen slijm bij zit. ik denk dat het wel weer over zal gaan
Door Femke
#968259
Dian schreef: Het ontgiften zal bij Rakker wel meevallen. Hij eet al bijna 2 jaar vers. Hij is 3 weken geleden alleen ontzettend ziek geweest (darmontsteking) en ik denk dat het daar nog mee te maken heeft.
ja die slijmcocon is inderdaad grote 'opruiming' van de darmen. Heeft hij tijdens zijn ziekteperiode ook veel medicijnen gehad? Dan kan hij dat nu wel aan het 'lozen' zijn hoor!
Je zou eventueel wat chlorella kunnen geven, maar langzaam opbouwen anders veroorzaak je juist weer diarree. Probiotica is ook goed.

Ik voer nou zo'n 5 jaar vers, en de eerste jaren zag ik regelmatig zo'n slijmcocon bij Sunday, maar de laatste 2 jaar ofzo eigenlijk nauwelijks meer...
Gebruikersavatar
Door Dian
#968317
hij heeft 3 spuiten AB gehad en 1 spuit tegen misselijkheid toen hij ziek was. Ik geef hem nu al een week of 2 probiotica door zijn eten. Vandaag zat er geen slijm bij. Ik denk dat het echt gewoon een prop "oud" vuil is, wat er uit moest :P
Door Femke
#968752
Dian schreef: hij heeft 3 spuiten AB gehad en 1 spuit tegen misselijkheid toen hij ziek was. Ik geef hem nu al een week of 2 probiotica door zijn eten. Vandaag zat er geen slijm bij. Ik denk dat het echt gewoon een prop "oud" vuil is, wat er uit moest :P
Ik denk het ook! Probiotica kan in elk geval geen kwaad. En slijmproppen ook niet, maar ik kan me voorstellen dat je nog wel een beetje angstig bent met Rakkie  :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door