Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#822951
Misschien hoort deze vraag wel bij menu's, maar ik waag het er op.
Mijn kooikerhondje Judy is 10 jaar, 38 cm hoog, gecastreerd en weegt ruim 13 kilo.
Er zou zeker 2 kilo af kunnen/moeten.

Ze krijgt per dag 200 gram rauw, waarvan 100 gram kvv, verdeeld over twee maaltijden. 's Avonds nog een hondenkoekje.
Twee maaltijden is voor haar nodig, anders gaat ze gal spugen.
Hoe kan ik haar af laten vallen, zonder dat ik haar tekort doe?
Natuurlijk, ....minder eten geven.
Maar wat dan wel en wat dan niet? Ik wil niet dat ze vitamines etc tekort komt.
O ja, ze krijgt al meer beweging dan voorheen. ;)
Door anneke62
#822986
Tja, ik zou inderdaad zeggen minder te eten geven, maar dat is natuurlijk een open deur.... Misschien goed opletten wat je te eten geeft: magere vleessoorten en zo? Wat meer groenten? Hondenkoekje 's avonds vervangen door een klein deel van haar KVV?
Door 202Spots
#823003
roksefloks schreef: en weegt ruim 13 kilo. Er zou zeker 2 kilo af kunnen/moeten.
Ze krijgt per dag 200 gram rauw, waarvan 100 gram kvv, verdeeld over twee maaltijden. 's Avonds nog een hondenkoekje.
Wanneer ze 11 kilo zou moeten wegen, dan kan ze  2% van 11 kilo, dus eigenlijk 220 gram per dag eten...
Maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld..
Bestaat  de 200 gr rauw wat ze NU krijgt uit 100 gr. barf en de andere 100 gr uit KVV?
Dus 2 maaltijden van 100 gram?
Of is die 100 gram KVV er apart nog bij,zodat het totaal 300 gr.per dag is?

Wanneer ze alleen 200 gram totaal per dag krijgt,dan is dat al minder dan de 2%....en veel lager kan je niet gaan denk ik.
Wat geef je nu precies?
Misschien minder vette kvv gaan geven en de vet en vellen van de kip of andere barf onderdelen eraf halen en 'n stukje wortel of appel  inplaats van koekje geven?
En als het kan dan misschien meer gaan lopen?
Door Saskia C.
#823047
Als ik jou was zou ik de KVV schrappen uit haar menu. Want Belle (ook gecastreerd) kon van KVV uiteindelijk veel minder eten dan van BARF om netjes op gewicht te blijven. KVV is blijkbaar toch veel vetter dan zelf samenstellen met magere soorten.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#823346
Dat is misschien wel een goed idee, om de kvv te schrappen. Ze eet nu eigenlijk Bibi mee omdat de pups dat krijgen.
Vanmorgen lette ze zelf op haar lijn. ;) Eendenbout wilde ze niet eten, wel kipfilet.
Maar inderdaad....minder dan 200 gram zie ik niet zo zitten. Want dat is wat ze krijgt...totaal 200 gram.

groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#968183
Wezijn inmiddels heel wat maandjes verder en Judy woog eerst (mei 2007) 13,7 kilo en nu 12,4 kilo. De DA vindt haar niet te zwaar.
Het is dus gelukt. 8)
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#968554
Lizzy schreef: Hee, mooi! Hoe heb je dit nu bereikt?
Ze krijgt heeeeel soms nog kvv. Nog steeds 200 gram barf en dan vooral de magerdere soorten. Bovendien wordt er met twee jonge blommen erbij meer gewandeld en gespeeld. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door