Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tammy
#968091
Onze Hera ( Cane Corsopup van 10 weken en 2 dagen oud) vindt de duck blijkbaar niet lekker, ze kan niet genoeg haar tanden gebruiken.
Ik heb deze avond (omdat ze al een dag of 3 bijna niet wou eten) kippennekken kapotgeslaan met de hamer en onder haar duck gedaan, en ze vloog op haar pot met eten.
Nu had ik de vraag of dat kwaad kan naar botpercentage toe. Morgen krijgt ze nog es kippennekken door de duck, en zal dan zondag es proberen met stukken pens erbij te doen.
Iemand nog ideetjes wat ik erbij kan doen?

Ze kreeg bij de fokker de herby vleesmix, en denk er sterk aan die bij de fokker te bestellen. Maar geraak er niet in de eerste weken :muur: dus zal ik me moeten behelpen met duck en vers erdoor te doen.
Door Femke
#968111
je kan prima duck afwisselen met wat barf materiaal. Kies dan liever wel voor dingetjes die niet in Duck zitten (als er veel kip in Duck zit: geef dan wat lam, geit, vis of rund)
Ook niet teveel orgaanvlees.
Door Tammy
#968371
Pfff, gisterenavond héél de pot (300gr alles samen) in een keer uit. Vandaag is het scenario iets anders, ze ruikt eraan, en wil het niet eten, pfff  >:(
Word stilletjesaan radeloos  :-[
Door Hanny
#968508
Als je pup bij de fokker vleesmix heeft gegeten, dan heeft ze daar ook niet op hoeven knagen Net zoals bij Duck.
Dus je gedachtengang, dat ze niet eet, omdat ze niet kan knagen, klopt niet.
Misschien lust ze geen Duck, of heeft ze geen honger.  Eens wat minder voer aanbieden en dan afwachten, wat ze gaat doen. Een ander merk kant en klaar voer kan ook, er zijn genoeg merken.
Je hoeft niet radeloos te worden, maar wel je verstand gebruiken. Vleesmix van Herby is niet volledig, dus als je dat wilt gaan voeren, moet je  goed bedenken, wat je moet aanvullen om een verstandig menu samen te stellen.
Het lijkt me makkelijker om  i.p.v. radeloos te worden het principe te hanteren, dan eten niet hoeft, maar mag en er dan van uit te gaan, dat een pup zichzelf toch niet van honger zal laten dood gaan. Is misschien makkelijker gezegd, dan gedaan, maar in ieder geval veel succes.

Hanny
Door Tammy
#968564
@ Hanny: ik zou bij de vleesmix zelfgemaakte groentenmix bijgeven (elke dag), met 2 keer per week een eitje erdoor, en daarnaast ook nog pens en zalm.

Zal es op het net kijken welke KVV soorten we hier in België nog kunnen aangeraken.

Zal proberen van de gedachte in mijn koppie te steken dat eten niet moet, maar ja, ik ben nogal een piekeraar :-[.
;)
Door Hanny
#968804
Niet piekeren hoor, daar gaat je pup niet beter van eten.
Waar je wel over mag piekeren is de samenstelling, als je vleesmix zou geven. Daar zit geen enkele calcium bron in en als je dan een eitje bijgeeft, voegt dat geen extra calcium toe. Dat moet je dus zelf gaan bedenken.
Vlug bekeken wordt dat op 1000 gram voeding, de helft is 500 gram aan bevleesde botten, de helft daarvan wordt dan spiervlees is 250 gram en daar dan weer de helft wordt orgaan, dat is dan dus 125 gram. De resterende 125 gram kun je geven met groente, een eitje, beetje yoghurt, boterhammetje of zoiets.
Je kunt ook Duck geven voor de helft en dan de rest zelf samenstellen. Wordt het misschien makkelijker door, want dan komen de verhoudingen wat minder precies, maar dan moet hij wel eten.
Denk er maar rustig over na en als je een plan voor een menu hebt dan vraag je hier even,  of de samenstelling goed is.
Eerst maar eens kijken, wat je kunt kopen. Het makkelijkst voor jou zou zijn, Duck voeren en aanvullen met andere produkten.
Geen paniek, je vindt vast wel een oplossing.

Hanny
Door Tammy
#969173
@ Hanny:
Ik zal es rondkijken wat ik kan kopen.
Zou inderdaad het makkelijkst zijn de duck aan te vullen met andere produkten, om dan stilletjes aan een goed menu te geven gemaakt met de vleesmix. ;)

Nu in ieder geval, met je goede raad op te volgen om me er niet meer druk in te maken als ze es niet veel eet, en er vooral geen scene rond te maken, heeft ze gisteren een kleine 750 gr gegeten van een mix van Duck uitmuntend, groentenmix, kippennnekken kapotgeslagen, een eitje, en kefir.
Deze morgen heeft ze ook al 250 gr van die mix gegeten :groupwave2:.
Alvast bedankt voor je goeie raad, het heeft me alvast geholpen  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door