Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Iefke
#968254
Hallo allemaal,

Zag vorig jaar een topic staan van Tini, ziek van Stronghold. Wilde hier nog even melden dat mijn Schapendoes van 3 jaar zeer slecht heeft gereageerd op Stronghold. Ze heeft dusdanig overgegeven, dat ze bloed ging spugen. Een en ander gemeld bij de fabrikant en er zou nog 1 hond bekend zijn die zo gereageerd heeft.

Probleem nu dus, waar heeft ze op gereageerd?? Wat kan ik nu wel gebruiken tegen vlooien. Denk zelf dat het de Ivomectine geweest is, maar ja je weet het nooit zeker.  Ben nu dus aan het klooien met het vinden van het juiste middel.

Heb op het forum een aantal zaken gelezen over Espree knock off. Kan dit nog niet goed vinden op internet. Kan iemand mij helpen aan adres waar dat verkocht wordt??

Alvast bedankt voor de reacties
Door Eef+Stippels
#968255
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat ze ziek is van de werkzame stof in stronghold. Als je dus een nieuw middel koopt, zou je er een met een andere werkzame stof kunnen proberen.

Ik gebruik nu zelf knock off en ben er tevreden over. Mocht er een tekeninvasie komen dan zal ik denk ik weer exil tick-off gaan gebruiken, want dan is gif wel noodzakelijk ben ik bang.
Door Lizzy
#968422
Als je op google intikt "bestellen Espree" vind je vanzelf diverse shops. Ik zou zelf wel een kuurtje doen om haar te ontgiften van deze Stronghold ervaring. Je kunt dat doen met Chlorella alg, Schindele's mineralen of Groene Leem. Chlorella is de mildste ontgifter (vind ik) en groene leem de heftigste.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#968432
Iefke schreef: Hallo allemaal,

Zag vorig jaar een topic staan van Tini, ziek van Stronghold. Wilde hier nog even melden dat mijn Schapendoes van 3 jaar zeer slecht heeft gereageerd op Stronghold. Ze heeft dusdanig overgegeven, dat ze bloed ging spugen. Een en ander gemeld bij de fabrikant en er zou nog 1 hond bekend zijn die zo gereageerd heeft.

Probleem nu dus, waar heeft ze op gereageerd?? Wat kan ik nu wel gebruiken tegen vlooien. Denk zelf dat het de Ivomectine geweest is, maar ja je weet het nooit zeker. Ben nu dus aan het klooien met het vinden van het juiste middel.

Heb op het forum een aantal zaken gelezen over Espree knock off. Kan dit nog niet goed vinden op internet. Kan iemand mij helpen aan adres waar dat verkocht wordt??

Alvast bedankt voor de reacties
Kan goed hoor, Ivermectine is een stof waar wel meer honden slecht op reageren. Meestal betreft dat collie-achtigen, maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat jouw hond er ook moeite mee kan hebben. Gelukkig heb je voor vlooienbestrijding geen Ivermectine nodig, dat is meer een antimijtmiddel, dus zolang je hond geen mijt heeft kun je Ivermectine uit de weg gaan.
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 25 mei 2008, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#970285
Bij collie-achtigen komt de overgevoeligheid voor o.a. Ivermectine door het defecte MRD-1 gen wat ze dan hebben. Daardoor kunnen bepaalde eiwitten door de celmembraan in de hersens gaan en hele nare dingen veroorzaken.
Bij aan Collies verwante rassen zoals de Bobtail, Australian Shepherd, Border Collie en nog een aantal rassen zoals de Witte Herder komt deze afwijking ook voor, maar in een lagere frequentie.
Je kunt je hond laten testen op dit defecte gen. Daarvoor kun je het best even kijken op www.nederlandsesheltievereniging.nl onder gezondheid. Daar staat meer info.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door