Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dogsunlimited
#967370
Kun je pijn compositum probleemloos inzetten bij een hond met lichte artrose?
Heupen zelf zijn goed, spieren en knieën ook niets mis mee. Alleen lichte artrose rond de heupkoppen.
Hoeveel moet een hond van gem. 34 kilo hebben?

http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... ompositum/

Of kan ik 'beter' iets van deze produkten geven?
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... _hond_kat/
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... _hond_kat/

Dat zou ik moeten combineren met de Trias olie en Teunisbloemolie, maar in Trias zit lijnzaad.

De honden kregen al Chlorella en Schindele's mineralen.
Ik wil niet teveel supplementeren.

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten en als er betere suggesties zijn, dan heel graag.
Geld speelt geen rol.............. :P
Door mannie
#967408
Groen oss is een heel goed product. Voor hoeveelheid van ingrediënten zou ik even contact met hun opnemen.
Elke hond reageert anders op producten, bij de een werkt de groene os super tegen de pijn vd artrose, bij de ander doet het weer helemaal niets. Blijft een beetje experimenteren, maar dat geldt voor alle producten tegen de artrose pijn.
(Gecontroleerde) beweging is net zo belangrijk als een voedingssup.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#967422
Ben van de week naar een lezing geweest van NML (van onze Geer  8) ) over omega-3. Als je het echt therapeutisch in wilt zetten, dan zit er in Trias te weinig EPA. EPA is het vetzuur, wat ontstekingsremmend werkt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een hond 40-80 mg EPA per kg nodig heeft, wil het therapeutisch effect hebben. Je moet dan grote hoeveelheden Trias geven, met als nadeel dat de hond er dik van wordt. Je kunt dan beter Doils kiezen.
Door Lizzy
#967423
SandraH schreef: Kun je pijn compositum probleemloos inzetten bij een hond met lichte artrose?
Heupen zelf zijn goed, spieren en knieën ook niets mis mee. Alleen lichte artrose rond de heupkoppen.
Hoeveel moet een hond van gem. 34 kilo hebben?

http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... ompositum/

Of kan ik 'beter' iets van deze produkten geven?
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... _hond_kat/
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... _hond_kat/

Dat zou ik moeten combineren met de Trias olie en Teunisbloemolie, maar in Trias zit lijnzaad.

De honden kregen al Chlorella en Schindele's mineralen.
Ik wil niet teveel supplementeren.

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten en als er betere suggesties zijn, dan heel graag.
Geld speelt geen rol.............. :P
Ik zou eerder visolie geven dan dat Trias. Dat vind ik niks. En verder ben ik groot fan va Corta RX.
Door Lizzy
#967426
En oh, als geld toch geen rol speelt  :P, de beste visolie vind ik Solgar-3 700. Zeer geconcentreerd spul en bewezen niet verontreinigt en bovendien niet uit kweek vis en wel uit niet bedreigde vissoorten!
Door dogsunlimited
#967437
*Dorothea* schreef: Ben van de week naar een lezing geweest van NML (van onze Geer  8) ) over omega-3. Als je het echt therapeutisch in wilt zetten, dan zit er in Trias te weinig EPA. EPA is het vetzuur, wat ontstekingsremmend werkt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een hond 40-80 mg EPA per kg nodig heeft, wil het therapeutisch effect hebben. Je moet dan grote hoeveelheden Trias geven, met als nadeel dat de hond er dik van wordt. Je kunt dan beter Doils kiezen.
OK, ik wist dat er 'iets' was met Trias, maar nu weet ik wat.
Dank je wel!
Ik heb nog visolie, dat maak ik eerst maar op.
Door dogsunlimited
#967440
Lizzy schreef: Ik zou eerder visolie geven dan dat Trias. Dat vind ik niks. En verder ben ik groot fan va Corta RX.
Pijncompositum valt dan af?

Waar bestel je Corta RX?
Door dogsunlimited
#967443
Lizzy schreef: En oh, als geld toch geen rol speelt  :P, de beste visolie vind ik Solgar-3 700. Zeer geconcentreerd spul en bewezen niet verontreinigt en bovendien niet uit kweek vis en wel uit niet bedreigde vissoorten!
Naja......................moet zo Stanley ophalen bij de DA.....ff de rekening checkuhhhh....
Solgar is ook een optie inderdaad.

Is elke dag een sardientje of stuk zalmwang een optie?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#967452
SandraH schreef: Is elke dag een sardientje of stuk zalmwang een optie?
De meeste zalm is gekweekte zalm en daar zit dus nauwelijks omega-3 in, dat zit alleen in diepzeevissen.
Door Lizzy
#967455
SandraH schreef: Pijncompositum valt dan af?

Waar bestel je Corta RX?
Pijncompositum doet verder niet echt wat behalve pijn bestijden. Ik heb het gevoel dat omega 3 en Corta RX nog wat goeds doen voor het gewricht. Wij (oftewel: Cindy besteld voor ons hier ;D) bestellen het hier: http://www.entirelypets.com/cortaflx.html
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#967457
Lizzy schreef: En oh, als geld toch geen rol speelt  :P, de beste visolie vind ik Solgar-3 700. Zeer geconcentreerd spul en bewezen niet verontreinigt en bovendien niet uit kweek vis en wel uit niet bedreigde vissoorten!
Ik weet niet wat Solgar kost, Doils is ook zeer geconcentreerd, gemaakt uit diepzeevis en niet verontreinigd.
236 ml kost 49,95, je moet 0,1 ml per kg geven, dus je doet best lang met een fles (alleen zitten ze hier alle 3 aan de doils, dus dan gaat het toch wel snel)
Door Lizzy
#967776
*Dorothea* schreef: Ik weet niet wat Solgar kost, Doils is ook zeer geconcentreerd, gemaakt uit diepzeevis en niet verontreinigd.
236 ml kost 49,95, je moet 0,1 ml per kg geven, dus je doet best lang met een fles (alleen zitten ze hier alle 3 aan de doils, dus dan gaat het toch wel snel)
Het punt is dat zoveel fabrikanten dat beweren, dat hun product niet verontreinigd is. Maar helaas is de controle erop minder dan nihil. En uit de test van de consumentenbond bleek ook dat de meeste producten dus wel vervuild waren. En Solgar niet. Die was (samen met 1 ander merk) de enige die niet verontreinigd was.

120 softgels kost 70 euro (als je een beetje verstandigt shopt).

En 1 capsule bevat:
Visolie concentraat (koud water) 1200 mg
Bevat: 
EPA (eicosapentaeenzuur) 385 mg
DHA (docosahexaeenzuur) 260 mg
Overige omega-3 vetzuren 60 mg
Gebruikersavatar
Door Hitam
#967823
Glucosamine en visolie in welke vorm dan ook. Pijncompositum alleen als er echt sprake is van pijn.
Door dogsunlimited
#968007
Ik heb nu nog wat visolie van Carlson, maar ga morgen even op pad voor de Solgar.
De pijncompositum bestel ik niet, want ik heb het idee dat Stan aan het herstellen is van zijn blessure. Hij loopt nu alleen nog wat 'mank', is vrolijk en is niet meer door zijn achterhand gegaan vandaag.
Vandaar mijn vraag over de pijncompositum omdat er bij stond bij artroseklachten (dacht dat dit langdurig te gebruiken zou zijn), maar ik denk niet dat hij veel pijn heeft. Krijg de Glucosamine Speciaal van De Groene Os morgen binnen en dan nog de visolie morgen.
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie reacties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door