Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#967639
De puppen van Xayenne zijn inmiddels bij de nieuwe eigenaren.
Ik ben heel tevreden over de pups en Xayenne na deze periode.
Xayenne heeft tot 4 weken volledig gevoed en daarna nog regelmatig tot de pups weggingen.
Het was het eerste barfnest, maar zeker niet het laatste.
Het is een enorm verschil voor pups en de moeder.
De pups zagen er mooi, goed gevoed uit en Xayenne heeft weinig gelden van de dracht en zoogperiode.
Ze ziet er nog steeds goed uit, niet te mager ! ( wel een beetje een droge vacht ,roos ? )
Ik heb ze veel op gevoel ( wel in goede verhoudingen) qua hoeveelheid gevoerd.
Toen de pups weggingen wogen ze tussen de 6 en 7 kilo, zo flink waren ze met brokken npooit.
Toen was er ook regelmatiger dunne ontlasting, nu geen sprake van bij de pups.
Ze hebben volgens mij een super weerstand opgebouwd en een mooie start.
Er zijn gelukkig veel mensen uit het nest, die barf of kvv blijven geven , omdat ze gezien hebben wat dat doet
voor de gezondheid van de pup .

groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding
Door Lizzy
#967640
Kan er niks aan doen maar ik word gewoon superblij en een beeeeetje emotioneel van je bericht! Prachtig!!!

Marijke, van harte gefeliciteerd met je eerste prachtige mooie gezonde barfnestje :-*!
Door macgirlie
#967666
[quote="Lizzy"]
Kan er niks aan doen maar ik word gewoon superblij en een beeeeetje emotioneel van je bericht! Prachtig!!!

Marijke, van harte gefeliciteerd met je eerste prachtige mooie gezonde barfnestje :-*!
[/quote]
Kan ik me heel goed voorstellen hoor Lizzy! Is toch een beetje een bevestiging van al datgene wat we misschien al lang wisten maar waar Barfplaats ons nog eens even (onderbouwd) op gewezen heeft. Ik wilde dat ik deze site eerder had ontdekt en mijn eerste pup gelijk de brokken had onthouden.  Hoogstwaarschijnlijk was hij dan gezonder opgegroeid. Bijkomend voordeel van het lezen van Barfplaats is dat ik mijn eigen voeding ook steeds meer onder de loep ga nemen...voor mijzelf was het ook een wake-up call.

En Marijke..... ik hoop dat jouw pups het geweldig gaan doen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#967712
Ik ken je niet persoonlijk natuurlijk, maar ben toch retetrots op je. Een nestje op BARF opfokken is toch behoorlijk wat meerwerk bovenop de normale drukte die een nestje meebrengt, daarbij misschien wat twijfel overwinnen van "doe ik het wel goed" en het lef hebben om je eigen verantwoording te nemen in deze. En jij hebt dat toch maar even mooi geflikt.
Door Lizzy
#967766
[quote="Angelique"]
Ik ken je niet persoonlijk natuurlijk, maar ben toch retetrots op je. Een nestje op BARF opfokken is toch behoorlijk wat meerwerk bovenop de normale drukte die een nestje meebrengt, daarbij misschien wat twijfel overwinnen van "doe ik het wel goed" en het lef hebben om je eigen verantwoording te nemen in deze. En jij hebt dat toch maar even mooi geflikt.
[/quote]

Dat vind ik nou ook! Echt 100% mee eens!
Door Laura2004
#967895
Ik vind het echt zo fantastisch van je en het moet ook super spannend zijn geweest om dit voor het eerst te doen, maar je hebt het maar mooi gedaan en ik ben blij dat we er weer een fokker bij hebben die haar pups op barf grootbrengt  :)
De pupkopers hebben heel veel geluk dat ze jou als fokker van hun pup hebben gevonden  ;)
#968223
Hartstikke goed hoor! En ik weet zeker dat je puppenkopers blij zijn met zo'n goed voorbeeld. Wij hebben onze honden bij een fokker gehaald die ze met BARF heeft afgespeend. Eerlijk gezegd zijn we door de fokker met BARF in aanraking gekomen. Wij hebben dat doorgezet (kvv in combi/afgewisseld met BARF). En zowel de doggies als wij genieten van elke maaltijd die ze met smaak verorberen.  :icecream:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door