Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mannie
#967313
Beste mensen,

Mijn jonge hond (4mnd) is demodex vastgesteld gegeneraliseerde vorm (gehele lichaam). Voor de demodex behandel ik haar met Ectodex. Omdat demodex met een verminderde weerstand te maken heeft geef ik haar 3x per dag MacSamuel Weerstand, om de weerstand op te krikken. Ik voer haar vers (Energique).
Omdat de Ectodex een giftig middel is, en de weerstand al behoorlijk laag is wil ik haar zolang ik haar met Ectodex behandel, extra vitamines (A-B-C-E) geven. De vitamines bestel ik via vitamine-hond.com.

Zou dit niet teveel van het goede zijn, of juist goed, om deze periode haar lichaam wat extra te geven.

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#967342
Op zich denk ik niet dat het kwaad kan om tijdelijk wat extra vitamines te geven. Ik ken het middel verder niet. Ik zou het zelf alleen niet langer dan tijdelijk geven en daarna uit kijken naar een natuurlijkere vorm van het toedienen van extra vitamines en mineralen zoals in Chlorella alg.

Balen zeg, dat je hond demodex heeft... Ik hoop dat er snel verbetering in de situatie komt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#967344
Sterkte met de strijd tegen de Demodex.

Wat extra vitaminen kunnen geen kwaad, ik zou alleen geen vit. a extra geven.
Door mannie
#967347
Lizzy schreef: Op zich denk ik niet dat het kwaad kan om tijdelijk wat extra vitamines te geven. Ik ken het middel verder niet. Ik zou het zelf alleen niet langer dan tijdelijk geven en daarna uit kijken naar een natuurlijkere vorm van het toedienen van extra vitamines en mineralen zoals in Chlorella alg.

Balen zeg, dat je hond demodex heeft... Ik hoop dat er snel verbetering in de situatie komt!
Het is idd erg balen, zo triest voor zo`n jong ding.
Ik was zelf ook van plan om de vitamines alleen geven nu ze behandeld wordt met de Ectodex.
Door mannie
#967350
Angelique schreef: Sterkte met de strijd tegen de Demodex.

Wat extra vitaminen kunnen geen kwaad, ik zou alleen geen vit. a extra geven.
Dat is waar ik zelf ook een beetje mee worstel, met de vitamine A.
Als ik naar de Ingredienten van Energique kijk, naar de nummer 1 (normaal) en nummer 4 (huidproblemen), zit er bij de nummer 4 2x zoveel vitamine A toegevoegd. Ik zelf geef de nummer 1. Nu was mijn gedachte om bv heel minimaal vitamine A toe te voegen, bv 1 capsule per week of per 2 wkn.
Door Edelgrijsje
#967700
Mijn hond heeft ook demodex, ik geef hem Echinaforce forte met vitamine C. Het is van Vogel. Mijn da zei dat dat een prima ondersteuning is om de afweer omhoog te krikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door