Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#966471
Keetje krijgt iedere dag bij haar kvv een portie groentemix.
Toen ik een paar weken geleden fanatiek een voorraad aan het blenderen was begaf de blender het. Nu was ik vandaag door mijn voorraad heen en heb een hoeveelheid groente in de hakseltoestand van de mixer gedaan. Ik heb zo'n mixer waar je een bakje aan kan hangen waar dan zo'n mesje in een rottempo doorheendraait. Eigenlijk is het te vergelijken met een staafmixer. Het ging prima, witlof, andijvie zelfs de winterpeen werd lekker gehakseld. Nu is de vraag, is dat fijn genoeg? Het is net zo fijn als of het uit de staafmixer komt maar het is net niet zo fijn als uit de blender. Kan dat? Kan de hond daar dan wel wat mee? Of moet ik toch ergens een blender gaan scoren?? :-\
Door Femke
#967029
[quote="keetje"]
Keetje krijgt iedere dag bij haar kvv een portie groentemix.
Toen ik een paar weken geleden fanatiek een voorraad aan het blenderen was begaf de blender het. Nu was ik vandaag door mijn voorraad heen en heb een hoeveelheid groente in de hakseltoestand van de mixer gedaan. Ik heb zo'n mixer waar je een bakje aan kan hangen waar dan zo'n mesje in een rottempo doorheendraait. Eigenlijk is het te vergelijken met een staafmixer. Het ging prima, witlof, andijvie zelfs de winterpeen werd lekker gehakseld. Nu is de vraag, is dat fijn genoeg? Het is net zo fijn als of het uit de staafmixer komt maar het is net niet zo fijn als uit de blender. Kan dat? Kan de hond daar dan wel wat mee? Of moet ik toch ergens een blender gaan scoren?? :-\
[/quote]

als het te grof is zal het er onverteerd weer uit komen. De winterpeen zou je wel moeten kunnen zien in de ontlasting. Echt kwaad kan het niet hoor, alleen kan je hond er dan minder vitamines van opnemen.
Door 202Spots
#967159
Ik denk dat je wel goed zit hoor! ;)
Omdat ik me vleesmolen toch in gebruik had gehad, had ik de laatste keer alle groente in me vleesmolen gemalen, (blad met kleine gaatjes) 't was wel ietsie grover dan normaal,maar het zag er prima uit en ik vind ook niks terug in de ontlasting! 8)
Ik vond 't trouwens wel makkelijk, dus misschien doe ik de groente volgende keer opnieuw  met de vleesmolen ;D.
Door keetje
#967185
Ik moet zeggen, ik vond het wel minder rommel dan in de blender en ook niet zo nat.

Dus als ik het goed begrijp, als ik niets, of erg weinig, terug zie in de ontlasting dan is het goed?
Ik zal morgen eens even extra gaan poepkijken! ;)
Door Nynke
#968206
ik doe de groentemix ook zoals jij het omschrijft en ik heb er nog nooit iets van teruggezien in de ontlasting.
Door keetje
#968326
Ik vond vanmorgen een paar pieterpeuterige stukjes wortel in de ontlasting, ik heb niet zitten wroeten maar zag het aan de buitenkant zitten. ;)
Dus de volgende keer de wortelen nog iets fijner maken. Van de rest heb ik niets teruggevonden dus een nieuwe blender hoeft niet aangeschaft te worden. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door