Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#966612
Wat zijn katten toch een ondankbare monsters zeg :-X
Heb ik gisteren mijn bestelling van Herby opgehaald waarin ook kwartels zaten en keurig 1 kwarteltje ontdooid en ook nog in stukken gesneden omdat het anders vast te groot is voor mijn poezels.
En nu moeten ze het niet. Zelfs de 2 die wel kuiken lusten, wilden niet. Wel er even aan ruiken en likken en dat was het dan >:(
Hoe pak ik dit verder aan?
Door flin
#966767
Katten? je bedoelt die lieve prrr beessies? ::) ;D ;D

ze mochten hier ook wel even wennen aan kwartel hoor, 't ruikt blijkbaar heeel byzonder (niet dat ik dat ruik...)

miss kun je een stukje blijven aanbieden (de rest terug de vries in) totdat ze de smaak te pakken hebben, of miss dat stukje toch even helemaal mishandelen? (en eventueel nog mengen met eea?)
Door YaYa
#966821
Euh, hoe krijg ik van een bevroren kwartel een stukje af? Is echt keihard.
En anders moet het misschien op de kippennekken-manier en dan flink meppen en door de cb roeren?
Ronald opperde al om de kwarteltjes anders maar gewoon zelf te eten. ;D
Door flin
#966829
'k laat de beessies een beetje ontdooien (dan spettert 't niet zo... ::) )
en dan met 't hakmes...chop, chop,..
...'k geef de kwartels en duiven  heel, maar bij de Lidl-haantjes werkt dit fantastisch,...
kweennie precies wat je met kippennekken doet  :P , maar idd proberen te mengen met cb?

mijn ventje is ook wel n's heel jalours op de katzels....
en 'k heb 't nog nooit gegeten/klaargemaakt voor ons, kwartel dus...pfff, laat effe weten of 't lekker was? ;D ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#966855
de eerste kwartel bij ons was ook even wennen. vooral sien wist niet wat ze met zo'n ding moest doen. ze kregen niets anders, en ot snapte het toen. we zaten bij mn moeder, en ot eet daar altijd erg goed, terwijl sien dan ineens afwachtend is.
ot nam er een hapje van en knabbelde er wat aan.
toen begreep sien het ineens ook (zie onderschrift), en sindsdien eet ze graag kwartel.

dus gewoon even laten liggen, en niets anders geven. als ze honger krijgen, gaan ze vanzelf proeven.
Door YaYa
#966878
En hoelang kun je zo'n ontdooid en gechopt kwarteltje laten liggen met deze temperaturen? Ik heb er nog 9 in de vries en zou het toch fijn vinden als ze ze ook opaten 8)
Ik had mijn hoop op de kuikeneters gevestigd maar die zagen het niet zitten. Kan een tandeloze kuikeneter trouwens wel een kwartel eten of heeft ze dan echt kiezen nodig?
Door Mevroi Kruim
#966887
Ik bewaar het een dag of 3, 4 in de koelkast en trek het er met etenstijd uit. Niet eten, terug in de kk.
En Kruimel met haar drie tandjes en kiesjes knaagt dapper aan de kwartel en krijgt de ribbetjes nog fijn ook. Poten en ruggen knip ik stuk voor haar en vleugels zijn te hard.
Door YaYa
#966901
Ok, dus choppen is zo verkeerd nog niet. Magic bezit alleen nog 4 hoektanden en haar voortanden. Kiezen heeft ze 0,0 van.
Op de kuikens zit ze ook vaak te sabbelen omdat ze het niet goed kapotgescheurd krijgt maar ze vindt ze heerlijk en doet dus braaf iedere dag de moeite met de kuikens en krijgt ze ook binnen. Soms lukt het niet (blijkbaar taai kuikentje ofzo) en dan laat ze een stuk liggen dat Dylan vervolgens dan wel weer voor haar opeet.
Niet eten en terug in de kk is een beetje lastig aangezien ik ze niet apart voer (8 stuks). Mijn laatste brokkenfans zijn nu een maandje of 5 aan de cb en willen echt helemaal niks anders dus als ik geen cb neerzet eten die dus niks. Erbij blijven staan om op te letten of iedereen wel eet wat er in het bakje ligt, lukt me 's ochtends qua planning niet omdat het altijd haast-je-rep-je is naar het werk.
Maar ik blijf proberen. Kippennekken lusten ze ook nog steeds niet heel. Maar platgeslagen en in stukjes geknipt gaan ze wel naar binnen.
Door Rianne145
#967154
Hier willen ze wel hele kwartel met veertje en al, heerlijk!, maar als het beestje geslacht is (herby) motten ze hem niet....

Ik heb het opgegeven.
Door flin
#967219
YaYa schreef: En hoelang kun je zo'n ontdooid en gechopt kwarteltje laten liggen met deze temperaturen? Ik heb er nog 9 in de vries en zou het toch fijn vinden als ze ze ook opaten 8)
Ik had mijn hoop op de kuikeneters gevestigd maar die zagen het niet zitten. Kan een tandeloze kuikeneter trouwens wel een kwartel eten of heeft ze dan echt kiezen nodig?
persoonlijk heb 'k er geen problemen mee om iets om wat voor reden dan ook 's wat langer te laten liggen, maar je moet je wel realizeren dat bacteriën als een razende groeien en bloeien met deze temperaturen, (dus ook de minder mooie...) de katten zullen hier overigens nix van krijgen, en als 't vlees echt niet goed meer is, dan ruik je dat wel.... :-X maar 'k zou toch ook de vreetomgeving met deze temperaturen goed schoonhouden, ook al om zgn kruisbestuiving uit te sluiten...en da's meer voor de veilgheid van jezelf en anderen....

en hoelang je daadwerkelijk iets kunt laten liggen,
hangt oa af van 't aantal bacteriën die op dat beginmoment (als stukje dood...) al of niet aanwezig waren, die kwaliteit kan verschillen.....en kun je helaas niet zien of ruiken
Door *Robin*
#967615
ik heb er ook geen moeite mee om iets van 's morgens tot 's avonds te laten liggen hoor, als het niet lekker meer is eten ze het gewoon niet op. Ik gooi het "ontbijt" altijd pas weg als ze het avondeten krijgen. Ik heb wel eens in een chaotische tijd een halve kwartel 24 uur laten liggen (wat ik dus niet geregeld doe) en de volgende dag gingen ze gewoon verder met eten... niks ziek geweest ofzo. ;)
Door verwonderd
#968174
*Robin* schreef: ik heb er ook geen moeite mee om iets van 's morgens tot 's avonds te laten liggen hoor, als het niet lekker meer is eten ze het gewoon niet op. Ik gooi het "ontbijt" altijd pas weg als ze het avondeten krijgen. Ik heb wel eens in een chaotische tijd een halve kwartel 24 uur laten liggen (wat ik dus niet geregeld doe) en de volgende dag gingen ze gewoon verder met eten... niks ziek geweest ofzo. ;)
;D ;D ;D
Ach ja, dat ik een neuroot ben dat weten we inmiddels wel :D
Doet me goed dit te lezen want af en toe denk ik hellup! Vooral omdat madame vorige week donderdag en zojuist weer een fledder diarree produceerde, hetgeen ik mezelf verweet (vergeten bakje weg te halen, babbeldebabbel met vriendin zitten tafelen, dus madame had veel en veel later weer zitten eten; normaal gesproken haal ik het weg en kleine overgebleven hapjes gaan in de vuilnisbak)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door