Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#966401
Wiske is nog steeds gelukkig met haar barf. Maar de maaltijd grote bepalen heb ik mijn twijfels bij. Weegschaal is niet gelukt, sorry, maar het is een lieve zolderkat, maar niet echt een tamme, meer een wilde. Ik geef nu rond de dikke 150 per dag, ze is nog steeds slank (ik voel alle ribben), maar volgens mij ook hongerig. Ze komt nu in de ochtend aan gelopen voor haar eten en in de avond weer. Vanavond zat ze zelfs al te wachten. Hoeveel gram geven jullie per dag? Of hoeveel % per kilo? Van kip eet ze alles, het botje van de haas kreeg ze niet weg, te hard. Als de honden deze week konijn krijgen schiet er ook ééntje naar haar. Wat ze laat liggen, eet kleine beerin wel op. Van het vlees en orgaan is alles (nier konijn en kip, maag van kip, hart van rund en kip, struis, haas, hert, rund, kopvlees, paard) netjes naar binnen gegaan. Bij de volgende bestelling zal ik ook eendevleugels doen. De bestelde vogels zijn niet geleverd, helaas voor Wiske.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#966405
Hoi hoi,
als ik dat omreken is 150 gram per dag goed voor een kat van 5 kg, wat me niet te veel lijkt voor een groot uitgevallen poes die bovendien waarschijnlijk een actief leven leidt  8)
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, als ze dikker wordt kan je altijd minderen, en als je haar te mager vindt en blijft vinden kan je altijd meer geven (duh...)
Het is wel een makkelijke eter zo te horen, ik wou dat al mijn katten zo makkelijk waren!!
Groetjes,
Saille
Door Mevroi Kruim
#966479
Fijn dat ze zo goed eet! En het is een bekend verschijnsel dat katten en honden die net over zijn op barf veeeeeeel nodig hebben, veel meer dan de standaard onderhoudsdosis. Een soort Atkins-effect, eten en afvallen. Dat gaat weer over, kan een paar weken tot een paar maanden duren. Ik zou gewoon op het oog voeren, wordt ze te mager naar jouw idee dan geef je haar meer, je houdt het in de gaten en wordt ze te dik dan ga je minderen. Wat Saille al zegt dus  ;)
Hazenbotten kun je ff knippen met een snoeischaar, dan krijgen mijn katten ze meestal wel weg.
Door flin
#966749
de katten hier eten nu zo'n 120 gram, per dag, en de grootste jongen weegt zo'n 4.5 kg... op 't ogenblik met 't warme weer is 't trouwens wel iets minder...
in't BARF-begin aten ze ook zo'n 200 gram, maar na, wat zal't zijn geweest?, 2 ã 3 mnd is dit dus op zo'n 110-120 gr uitgekomen...

....zolderkat heeft toch geen wormen oid, toch?
fijn dattie alles zo lekker eet! :)
Gebruikersavatar
Door kira
#967667
hou het dan nog maar effe op de 150. En dan maar even zien. Denk niet dat ze wormen heeft, doen altijd netjes twee keer per jaar met tuinhandschoenen aan de kat in de houtgreep houden (eerst haar vangen) en proppen er dan een tabletje in. Is ze niet dankbaar voor, maar een kuikentje maakt het dan weer goed.
En hoe knip ik die haasbout dan in? Wil dat wel proberen want het gewicht is precies passend voor de zolderkat en er zit heel veel vlees aan.
Door mirdj
#967905
Hier krijgen ze allebei 125 gr kvv per dag, hoewel het toch flinke katers zijn (6 en 7 kilo) Meer willen ze niet, ze laten de rest gewoon staan. Ze hebben hier dus zelf bepaald hoeveel eten ze per dag krijgen. Wel krijgen ze regelmatig kippennekken, kipfilet en rundvlees tussen door dus uiteindelijk krijgen ze toch wat meer binnen.
Door verwonderd
#968144
Hier ook zo'n 125 gram kvv, maar heel eerlijk gezegd hou ik het niet meer zo precies bij. Vanavond vroeg ze bijvoorbeeld 2x om eten. Nou vooruit dan maar. Vanochtend bijv ook een portie hart gegeven, na de kvv. En vanavond ging het kuiken er ook grif in.
Ik zie graag dat ze minimaal 100 gram kvv eet aangezien ze nog een jonge poes is (net een jaar jong) en volgens carnibest voorschriften 4kg x 60 gr zou mogen eten  :o Nou, dat redt ze niet. Wel in de beginweken van kvv: toen zat ze op 100 gr kvv en ong 100 gr vlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door