Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wilhelmien
#966542
Hoi mensen,

Ik heb voor het eerst konijnenniertjes gekocht omdat mijn katten geen rundernier lustten. Nu aten ze de niertjes zonder problemen dus daar ben ik erg blij mee. Maar mijn vraag is: Hebben konijnenniertjes altijd zoveel vet rondom? En voeren jullie dat ook aan de katten?

groetjes Wilhelmien
Door hermine
#966572
Fijn dat ze de konijnenniertjes wél lusten! En ja, er kan aardig wat vet rond nieren hangen; meestal snij ik het grootste gedeelte weg. Dat doe ik ook met overtollig vet dat vaak aan runderhart zit. Volgens mij kun je het wel voeren, maar ik denk dat de combinatie orgaan met veel vet  kan leiden tot dunne poep.
Door flin
#966761
nijnenniertjes hebben ze hier nog nooit gehad,
wèl een keer verschrikkelijk vette kalkoen.....'k heb 't ze gewoon gegeven, maar ze vinden al die vetlellen heeel matig...
op zich is't vet niet slecht, een kat is in elk geval niet gevoelig voor een hoog cholesterol,...en 'k heb 't hier nog niet meegemaakt dat ze er dunner van poëppen..
Door Mevroi Kruim
#966837
Ja, er zit altijd zoveel vet aan die konijnennieren. Ik gooi het weg, ze zijn hier redelijk goed aan de maat dus zoveel vet vind ik teveel.
Door Wilhelmien
#967158
ohw ok. Dan weet ik in ieder geval dat het zo hoort.
Heb een klein poesje van 3kg dus die mag dan een beetje vet erbij, bij de ander zal ik alles weghalen.

Inderdaad erg fijn dat ze het eten! Dan heb ik weer een orgaantje erbij  :)

Dunne ontlasting heb ik eigenlijk niet meer gezien sinds ik barf voer. Ik voer in verhouding ook vrij veel bot denk ik...

maar bedank voor de reacties!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door