Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jetmarges
#963814
Hallo Allemaal! :)

Tja ik ben nieuw hier op Barfplaats en zit dus vol vragen..ik ben al druk aan het zoeken/kijken geweest! :D
Ik[Jet] heb een old english bulldog[Spyke] van 4 jaar oud en ik wil van royal canin brokken over op kvv.
Nu heb ik gelezen dat ik rustig aan moest beginnen dwz 3 kwart brok en een kwart vers vlees met gekookt water.Ik voer spyke 2x per dag en hij is 36 kilo..klopt het dan dat ik nu zowel s'morgens als s'avonds hem 3/4 brokken geef en [stel dat ik op 30 gram vers vlees per kg gewicht uitkom] hem dus daar 2x +/- 270 gram versvlees erbij geef?..
Ik zal ons later in de week nog even voorstellen!
Alvast bedankt!
Groetjes Jet
Laatst gewijzigd door jetmarges op do 08 mei 2008, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#963855
Welkom hier ;)

Ik zou geen brokken meer geven en hem in 1 keer overzetten op kvv. Ik zie niet in waarom het nodig zou zijn om het te mengen met brokken.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 08 mei 2008, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jetmarges
#963866
Hallo!

Ik wil niet  proberen in 1 keer over te gaan omdat Spyke nogal een gevoelig darmstelsel heeft en ik had gelezen dat het dan beter was om rustig aan over te schakelen....
Bedank voor jullie reaktie!
Groetjes
Door Laura2004
#963869
Maar ik denk echt dat het niet beter is om een hond (ook niet een hond met een gevoelig darmstelsel) gedeeltelijk brokken en gedeeltelijk kvv te geven. Je kan desnoods de kvv overgieten met gekookt water en dit afbouwen als het helemaal goed gaat met jouw hond (dus de kvv steeds rauwer geven).
Door *wendy*
#963902
[quote="jetmarges"]
Hallo!

Ik wil niet  proberen in 1 keer over te gaan omdat Spyke nogal een gevoelig darmstelsel heeft en ik had gelezen dat het dan beter was om rustig aan over te schakelen....
Bedank voor jullie reaktie!
Groetjes
[/quote]

Hoi hoi,
wil even reageren. Mijn american bulldog (heeft wel vaag iets weg van een OEB toch  :D ) had ook een heel gevoelig darmstelsel. Altijd diarree, borrelende buik, soms had ik het idee dat hij een beetje misselijk was. Dit was ook de reden voor mij om over te stappen van brok naar vers een jaar of 3.5 geleden (op advies van een vroegere vriend waarvan de vriendin vers voert).
Ik ben toen ook direct compleet overgegaan. Ik zal je zeggen......de eerste 4 dagen waren de "worst of my life". We bleven naar buiten rennen. (gelukkig waren we hiervoor gewaarschuwd en raakten dus niet in paniek).
Vanaf dag 5 sloeg het radicaal om. En hij heeft nooit meer echt spuitpoep gehad. Wel eens wat dunnere ontlasting maar dat hebben wij ook wel eens.

M.a.w. ik zou zeggen...ga direct over, stel je in op MAXIMAAL 4 lastige dagen (als het langer duurt moet je dus schijnbaar wel wat rustiger aan doen, maar het kan ook zijn dat jouw hond nergens last van krijgt/heeft !!!).
Ga ook niet moeilijk doen met warm water als je hond het direct accepteert of het voer warm te maken.

Maar ik wil wel zeggen.......je moet doen waar JIJ je goed bij voelt en als dat dus stapsgewijs is moet je dat gewoon doen !  ;)

Succes.
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 08 mei 2008, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#963906
[quote="pippy"]
Hoi hoi,
wil even reageren. Mijn american bulldog (heeft wel vaag iets weg van een OEB toch  :D ) had ook een heel gevoelig darmstelsel. Altijd diarree, borrelende buik, soms had ik het idee dat hij een beetje misselijk was. Dit was ook de reden voor mij om over te stappen van brok naar vers een jaar of 3.5 geleden (op advies van een vroegere vriend waarvan de vriendin vers voert).
Ik ben toen ook direct compleet overgegaan. Ik zal je zeggen......de eerste 4 dagen waren de worst of my life. We bleven naar buiten rennen. (gelukkig waren we hiervoor gewaarschuwd en raakten dus niet in paniek).
Vanaf dag 5 sloeg het radicaal om. En hij heeft nooit meer echt spuitpoep gehad. Wel eens wat dunnere ontlasting maar dat hebben wij ook wel eens.

M.a.w. ik zou zeggen...ga direct over, stel je in op MAXIMAAL 4 lastige dagen (als het langer duurt moet je dus schijnbaar wel wat rustiger aan doen, maar het kan ook zijn dat jouw hond nergens last van krijgt/heeft !!!).
Ga ook niet moeilijk doen met warm water als je hond het direct accepteert of het voer warm te maken.

Maar ik wil wel zeggen.......je moet doen waar JIJ je goed bij voelt en als dat dus stapsgewijs is moet je dat gewoon doen !  ;)

Succes.
[/quote]

Waarom niet? het vooruitzicht van "4 days the worst of my life" vind ik nou niet echt hoopgevend en als dat simpel voorkomen kan worden door de hoeveelheid bacteriën even terug te brengen, dan zou voor mij de keus neit zo moeilijk zijn.
Door *wendy*
#963908
Wat jij wil en ik zeg toch...ze moet doen waar zij zich goed bij voelt.
De meeste honden hebben zelf totaal geen moeite met overschakelen.
Ook niet de darmgevoelige patienten.

Trouwens mijn inziens vind ik mijn verhaal juist wel hoopvol. Een hond die altijd "ziek" was is nu op vers niet meer "ziek"
Gebruikersavatar
Door Pauline
#963948
Mijn ervaring is dat juist de combi brok/KVV problemen geeft.... En als je dat al wilt, ga het dan niet mengen. Maar zorg dat er min. 8 uur tussen een brok en een KVV-maaltijd zit.

Ik zou persoonlijk ook ineens overgaan, maar wel overgieten met warm water en dat afbouwen.

Succes ermee!
Door Wendy (boxer gek)
#964187
Hoi welkom hier op Barfplaats.

Onze vorrige boxer had een legio aan maag/darm  (heel veel braken en diaree) problemen en een legio medicijnen.
We zijn toen in één keer over gestapt. Kreeg daarvoor altijd 2x per dag eten en met de kvv ook.
Nooit geen problemen ondervonden ermee.
Wel dat ze zienderogen opknapte en de problemen gingen al snel over, ze spuugde niet meer etc. En na 2 wk konden we de medicijnen gaan afbouwen.

Onze pup kreeg bij de fokker al kvv en wij zijn er gewoon mee door gegaan.......En als ze  bij de fokker brokken had gehad hadden we d'r zo in één keer weer over gezet.
Door Kika
#964232
Ook ik ben in 1x overgegaan. Dit deed ik ook omdat toen ik nog wel brok voerde en mijn honden hadden eens last van hun maag/darmgestel (diaree die langer dan een dag duurde) ik ze een week KVV gaf en de diaree was over, zonder ook maar een stap richting DA gezet te hebben (uiteraard niet als ik het niet vertrouwde  ;) )
Vorig jaar tijdens de vakantie was het gewoon voor ons niet mogelijk om KVV te voeren, dus ook toen weer in 1x over op de brok voor 3 weken en bij thuiskomst gelijk weer terug op de KVV. Heb er hier echt nooit problemen mee gehad. Zo zijn de katten na 12 en 13 jaar brokken te hebben gegeten ook van de ene op de andere dag overgegaan op KVV, geen centje pijn.

Succes met de overstap!
Door jetmarges
#966456
Hallo Allemaal!

Door het mooie weer niet zoveel achter de computer gezeten maar ik wil iedereen die gereageerd heeft op mijn bericht even bedanken voor de tips,verhalen en adviezen.
Ik ben dus ook gelijk overgegaan op kvv en dat gaat hartstikke goed!
Spyke reageert er goed op is niet aan de diarree geweest oid en hij vind het heerlijk.!!Momenteel gebruik ik uit gemak smuldier [wel allerlei verschillende smaken] maar ik ga me nog uitgebreider verdiepen in andere merken .Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Jet en Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door