Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#965779
Hoi, in het boekje van Tanneke las ik dat je ook paardeblem en weegbree door de groentenmix kan doen. Nou ben ik vanmorgen dus aan de pluk geweest.
Smalbladige en breedbladige weegbree kan allebei, of zit daar nog verschil in?

Groetjes Juul
Door Mevroi Kruim
#965820
Kan allebei, brede weegbree is wat taaier.
Ik zou het trouwens niet overdrijven met de hoeveelheden, wilde planten bevatten meer phyto-actieve stoffen dan de meeste kweekplanten en soms kan dat gewoon te veel wezen. Planten maken allerlei stoffen om insecten te weren en die hebben ook effect op grotere eters zoals honden en mensen. Een lekkere en niet zo bittere is bv muur, kun je heel wat van door de mix gooien. Merlganzevoet, de jonge blaadjes, is ook goed te knagen.
Door Juul
#966077
Ik zou het trouwens niet overdrijven met de hoeveelheden, wilde planten bevatten meer phyto-actieve stoffen dan de meeste kweekplanten en soms kan dat gewoon te veel wezen. .
handvol van alletwee, op een 2 a 3 kilo mix, is dat teveel? En hoe merk ik teveel, diaree of anders?
Planten maken allerlei stoffen om insecten te weren en die hebben ook effect op grotere eters zoals honden en mensen.
Heeft dat dan nog invloed op vlooien en teken, of is dat te optimistisch gedacht?
Merlganzevoet, de jonge blaadjes, is ook goed te knagen.


Ken ik niet, maar ga ik opzoeken.

Thanx voor de info, groetjes Juul
Door Mevroi Kruim
#966159
jalukrifa schreef: handvol van alletwee, op een 2 a 3 kilo mix, is dat teveel? En hoe merk ik teveel, diaree of anders?
Nee, is prima. Diarree zul je niet krijgen vermoedelijk, het zijn eerder sluipende dingen.
Heeft dat dan nog invloed op vlooien en teken, of is dat te optimistisch gedacht?
Te optimistisch denk ik  ;) het gaat de planten natuurlijk niet om bloedzuigers maar om plantenvreetinsecten
Ken ik niet, maar ga ik opzoeken.

Thanx voor de info, groetjes Juul
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door